Tsjechië en de EU

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

"De gewone man" is niet altijd slim en gewiekst.
Wanneer de 'gewone bank'of hypotheek verstrekker hem meer geld wilde lenen dan verstandig is trapte hij er in.
Instanties waarvan je zou verwachten dat zij wel verstandige investeringen zouden doen slaan enorme flaters -zoals Vestia. Een top man gaat met miljoenen eruit omdat het contractueel vastgelegd is en de huurders moeten de tekorten aanvullen.
Het hele (economosche) samenleving is scheef gegroeid en de politiek is te schijterig om er echt wat aan te doen.
Ook de oppositie laat maar het puntje van hun tong zien in plaats van de achterste. Bang dat zij niet verkiezings winst zullen boeken als zij het echte verhaal vertellen.
Vanwege de economie maar op dit moment vooral de grote onzekerheid over hoe het in de toekomst zal gaan met aftrek van hypotheek rente stat de hele woningmarkt inclusief nieuwbouw nagenoeg stil.
Gmeentes kunnen hun investeringen in grond niet rendabel maken en wie moet dan de tekorten aanvullen?
Juist - jij en ik
Voordat wij met zijn allen in kalmere vaarwater komen zal het echt een tijdje duren en heel onrustig en onzeker zijn
 
laat ik dan maar alleen staan met mijn mening.
de gewone man heeft juist de crisis veroorzaakt,door meer te lenen dan hij kon terugbetalen.
topbonussen voor bestuurders is verhoudingsgewijs een druppel op de gloeiende plaat in de crisis.
en niet relevant.

De crisis wordt hoofdzakelijk in stand gehouden door linkse partijen ,die het geld van anderen willen uitgeven.
Juist, en wie hebben de mogelijkheden en constructies bedacht om de "gewone" man leningen te verstrekken die hun inkomen ver te boven ging?
Inderdaad, de bestuurders die hun bonussen moesten veilig stellen.
 
voor alles in het leven geldt eigen verantwoording

mijn auto kan 200 geef ik de schuld aan de autofabrikant dat ik harder kan dan de max snelheid ?
mijn buurman heeft een nieuwe auto,pc etc. moet ik dat ook ?
gewoon logisch nadenken,heb ik het geld niet kan ik het niet kopen.
omdat de bank een te hoge lening geeft, dan iemand terug kan betalen??????
zelfde moraal hier in cz ,ik wordt er ziek van.
mensen die gewoon goederen bestellen en de rekening niet betalen,precies hetzelfde.

komt een jongen hier bij zijn familie met een nieuwe audi op afbetaling,zegt zijn familie mooie auto goed gedaan.
paar maanden later kon zijn lening niet meer betalen ,auto weg en nog meer schulden.
dat is de moraal van de gewone man,beter konden ze zeggen wat een enorme idioot het is.
niet betalen is diefstal.

geld lenen kost geld.
 

Tabe

† In Memoriam
Curious, je staat niet helemaal alleen met jouw mening. Ben het deels met jou eens. We hebben met zijn allen te veel geleend en de luchtballon veroorzaakt. Neemt niet weg dat de banken maar al te graag wilde verstekken. De banken hebben genoeg verdiend aan al die leningen en hypotheken.

26643593MRv.jpg

Topbonussen noem ik legale diefstal en is mogelijk een druppel op de gloeiende plaat. Voor mijn gevoel een verwerpelijk gedrag. Het meer is nooit vol! en hou er mee op om de linkse partijen de schuld te geven. Wat dat betreft is de gehele politieke elite één pot nat. Links zowel als rechts.
 

Tabe

† In Memoriam
komt een jongen hier bij zijn familie met een nieuwe audi op afbetaling,zegt zijn familie mooie auto goed gedaan.
paar maanden later kon zijn lening niet meer betalen ,auto weg en nog meer schulden.
dat is de moraal van de gewone man,beter konden ze zeggen wat een enorme idioot het is.
niet betalen is diefstal.

geld lenen kost geld.

Doet mij denken aan het volgende verhaal (waar gebeurd in Nederland omstreeks 1980).

Komt mijn collega met zijn spiksplinternieuwe Renault 19 aan bij het politieburo op Terschelling. Trots zijn voertuig laten zien aan zijn collega's. Zegt één van mijn collega's; Mooie auto jongen, mooie auto. Eén met drie banken. Hoe bedoel je vraagt de trotse autobezitter. Zegt de collega; : een voorbank, een achterbank en de RABO-bank.
 
Het is wel grappig dat van curious de linkse partijen de schuld krijgen van de crises. In Nederland hebben we sinds het begin van de jaren tachtig helemaal geen linkse regering gehad. We hebben al een dertig jaar een neo-liberale regering in Nederland. Zelfs de sociaal democraten (PvdA) is helemaal geen echt linkse partij meer, sinds Kok verkondigde dat ze hun ideologische veren hebben afgeschud. De neo-liberale regeringen met hun vrije marktgedachte, zijn met de grote banken de veroorzakers van de crises. In Amerika slaat de crises het hardst toe, daar hebben ze nog nooit een linkse regering gehad.
Hoezo hebben de linkse partijen het geld van de ander uitgegeven? Daar hebben ze sinds de jaren 70 helemaal de gelegenheid niet voor gehad.:oeps:
 
en ik maar denken dat wouter bos van de pvda was....in 2010.
de denkwijze van cda was net zo fout ,geen actie ondernemen omwille van de kiezer.
in principe doet elke partij dat.
Een linkse regering brengt geen welvaart,het linkse gedachtegoed en ondernemen is niet compatibel.
Maar misschien bestaat links niet.
Niet alleen de regering heeft macht ,maar de belangrijke posities in de gemeente etc. waar geld over de balk wordt gesmeten.
Of gewoon de boel als oppositie blokkeren,heeft niemand iets.

wat betreft Amerika ,daar is jan modaal nog dommer en leent nog meer dan hij terug kon betalen.
(de arbeider dus.)
 
en ik maar denken dat wouter bos van de pvda was....in 2010.

Pvda had geen meerderheid, zoals je weet.

Niet alleen de regering heeft macht ,maar de belangrijke posities in de gemeente etc. waar geld over de balk wordt gesmeten.

Zoals bouw en woningtoezicht b.v., die gebogen glas voorschrijft.

wat betreft Amerika ,daar is jan modaal nog dommer en leent nog meer dan hij terug kon betalen.
(de arbeider dus.)

Nog dommer dan de Tsjechische arbeider? Fijn om te weten hoe je werkgever over je denkt.
 
We hebben met zijn allen te veel geleend en de luchtballon veroorzaakt. Neemt niet weg dat de banken maar al te graag wilde verstekken. De banken hebben genoeg verdiend aan al die leningen en hypotheken.
Precies!! Eigen schuld van de lener vind ik iets te eenvoudig beredeneerd, vaak werd/wordt er een wurgcontract door je strot geduwd. En dan bedoel ik uiteraard niet de consumptieve leningen, wie geen dure auto kan betalen moet er al helemaal niet voor lenen.

Een top man gaat met miljoenen eruit omdat het contractueel vastgelegd is en de huurders moeten de tekorten aanvullen.
"Hart voor de zaak" veranderd pardoes in "Hard voor de zaak".
Ik zou me rot schamen als ik Erik Staal zou heten, Vestia in de shit en meneer met een half miljoen salaris per jaar ook nog eens 3,5 miljoen in je zak stoppen omdat het ooit zo is vastgelegd!
 
Hoe zat het ook alweer met onze pensioenfondsen?
In de jaren 80-90- zat er zoveel in dat staat en werkgevers erin graaiden.
imtech-36 miljoen eruit Unilever 1 miljard de staat 30 MILJARD uit A.B.P. ect.
Cor v. Zadelhof kreeg 7,33 miljoen van abp voor verkoop Hoog Catherijnen was zo gepiept.
Doeksen investeringen mocht van abp in 2007 met 40 miljard. speculeren.
Als bonus om te speculeren met andermans geld kreeg hij 10 miljard.
Elko Brinkman.Hans Alders,en Ed Nijpels,wie toezicht hielden gaven hun de goedkeuring voor.
In 2011 zat er nog 246 miljard in het potje,te weinig om te graaien dus moeten Wij inleveren.?
 
Tja, die pensioenfondsen konden dus hun vermogen opbouwen in een tijdperk waarin we nog wel een linkse regering hadden. De jaren 70. Het geld werd over de balk gegooid in de tijden van de neo-liberale regering. Dus wie geeft hier nu het geld uit van de ander?:stout:
 
laat ik dan maar alleen staan met mijn mening.
de gewone man heeft juist de crisis veroorzaakt,door meer te lenen dan hij kon terugbetalen.
topbonussen voor bestuurders is verhoudingsgewijs een druppel op de gloeiende plaat in de crisis.
en niet relevant.

De crisis wordt hoofdzakelijk in stand gehouden door linkse partijen ,die het geld van anderen willen uitgeven.
Verbaast me niks (en ik hoop ook van harte) dat jij alleen staat met je mening. Zelden zulke baarlijke nonsens gelezen. :stout:
 
Nou, kuurgast, volgens mij hangt het een wel met het ander samen. De discussie gaat over de EU top over de schuldencrises. Hoe die schuldencrises ook wordt opgelost, het zal voor Tsjechie, als zijnde lid van de EU, ook gevolgen hebben en als je iets wilt oplossen zul je toch moeten kijken hoe het probleem ontstaan is.
Over het ontstaan van dat probleem verschillen de mensen hier op het forum van mening en daar wordt dan het e.e.a. over gezegd.

Binnen de EU kunnen besluiten van de landsregeringen wel degelijk invloed hebben op ontwikkelingen binnen andere landen van de EU. Dus ook Tsjechie, en daarom volg ik nog steeds de Nederlandse politiek, omdat ik nog maar te kort in Tsjechie ben om al inzicht te hebben hoe hier de politiek in elkaar steekt. Ik tracht het enigszins te volgen op de Tsjechische televisie en wat vrienden hier in het dorp me erover vertellen, maar ook deze vrienden kunnen me wel vertellen wat er in Nederland gebeurt, die kijken n.l. ook TV en we hebben gesproken over de Nederlandse euthanasie wetgeving en natuurlijk de klachtenwebsite van de PVV.

Dus hoe in Nederland politiek wordt gevoerd, beinvloed wel het denken van de Tsjechen over Nederlanders in het algemeen en voor zover heeft deze politiek wel met Tsjechie te maken, en zeker met mij, als Nederlander, wonende in Tsjechie.
 
Maar met onze zijsprong naar wie de schuld van alles heeft zijn wij idd wel een beetje 'off topic'geraakt. Mea ook culpa.
Helemaal egoistisch is hett fijn als de Euro sterk staat zodat wij lekker veel CZK ervoor krijgen.:yess:
Andersom is leuk voor de Tsjechen natuur;ijk ;)
 
Pvda had geen meerderheid, zoals je weet.

maakt niet uit blokkeren en tegenwerken middels regeerakkoord kan altijd.
iedereen een beetje gelijk ,maken de problemen alleen maar groter
blijft een partij zonder visie.

Zoals bouw en woningtoezicht b.v., die gebogen glas voorschrijft.
kun je me daar de kontaktgegevens van mailen ? goed nieuws :)

Nog dommer dan de Tsjechische arbeider? Fijn om te weten hoe je werkgever over je denkt.
ik zal het morgen even vragen.
ps lenen voor luxe blijft dom.

natuurlijk begrijp ik de arbeider wel ,maar ik accepteer het niet.
Als je iedere dag moet overleven als ondernemer ,is het ongelooflijk dat er mensen zijn die maandelijks gewoon hun geld krijgen en in deze tijden ook nog gaan staken om meer geld.
 

Tabe

† In Memoriam
Hoe zat het ook alweer met onze pensioenfondsen?
In de jaren 80-90- zat er zoveel in dat staat en werkgevers erin graaiden.
imtech-36 miljoen eruit Unilever 1 miljard de staat 30 MILJARD uit A.B.P. ect.
Cor v. Zadelhof kreeg 7,33 miljoen van abp voor verkoop Hoog Catherijnen was zo gepiept.
Doeksen investeringen mocht van abp in 2007 met 40 miljard. speculeren.
Als bonus om te speculeren met andermans geld kreeg hij 10 miljard.
Elko Brinkman.Hans Alders,en Ed Nijpels,wie toezicht hielden gaven hun de goedkeuring voor.
In 2011 zat er nog 246 miljard in het potje,te weinig om te graaien dus moeten Wij inleveren.?
Het was inderdaad kabinet Lubbers die het ABP met 30 miljard afroomde. Hoezo, linkse spilzucht. Rechtse graaizucht zul je bedoelen.

Wat mij betreft slot erop. Er zijn andere fora voor Nederlandse politieke meningen.
 
Zo is dat, Vasek. Ik heb de moderators gevraagd om de berichten die niet specifiek Tsjechië betreffen, naar de Hospoda te verplaatsen. Zoals dit bericht van mij. :stout: Dan kan dit topic gewoon blijven staan.

voor de volgende categorie zeker nonsens
je krijgt je geld van de staat
je stemt op een linkse partij
je hebt een lening voor luxe
Je bedoelt al die noodlijdende banken en andere half-failliete bedrijven die tientallen miljarden aan gemeenschapsgeld hebben gekregen van de staat, om daarvan vervolgens vette salarisverhogingen en miljoenenbonussen uit te keren (een "lening" voor luxe die we waarschijnlijk nooit meer terugzien) aan de volstrekt incompetente bestuurders die deze ondernemingen naar de rand van de afgrond hebben geholpen? O nee, die stemmen niet op linkse partijen, da's waar ook.

Staar jij je maar lekker blind op de linkse partijen die zogenaamd ons land naar de bliksem hebben geholpen.
Bij jou heeft de gewone man het gedaan. Ik zie het anders: de gewone man draait weer eens op voor de rekening van het zelfverrijkende gespuis aan de top.
 
Bovenaan