Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
De Tsjechen willen maandag naar verluidt de grenzen openen voor twintig Europese landen
ViewImage.aspx

Dat zijn de 20 groene landen......Nederland is oranje. hmvcr.cz/mvcren.
 
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat dit de 20 reeds eerder genoemde 'groene'landen zijn.
Nederland gaat hier dus nog niet bijzitten.

Echter, hoop ik dat Tsjechië maandag wel wat meer informatie geeft over de 'oranje en rode' landen. Met een eventuele datum voor grensopening.
 
Allemaal prima, en je wordt vast niet gecontroleerd.
Maar je weet, dat een boete heel hoog is, als je toch gesnapt wordt.
Veel plezier!
Klopt, dank voor de waarschuwing maar ik geloof het wel. Ik ga in quarantaine dus dat is volgens hen, wanneer je zakenlijk komt voldoende. En zo niet dan betaal ik maar een boete, die vecht ik later wel aan.
 
De situatie per 15 juni is/blijft dus identiek aan die per 1 juni.
2 landen rood, 9 landen oranje en 20 groen.:snotter:
 
To je mnoho dobre novinky! :wow:
Ja jsemo mnoho rad. Dekuje vam Babis, dekuje vam Ceska Republika. :top:

Erg goed nieuws.

Heel hartelijk dank meneer Babis en de Tsjechische Republiek.
 

kuurgast

Donateur
Vanaf maandag vrije doorgang voor Nederlanders naar Tsjechië.
Dit geldt nog niet voor de Belgen.

Epidemiologen hebben de kaart bijgewerkt, die een systeem toont dat het risiconiveau aangeeft dat gepaard gaat met de covid-19-infectie, het zogenaamde verkeerslicht, volgens welke vanaf 15 juni grensregels zullen worden ontwikkeld.

Italië, Ierland, Denemarken, Frankrijk, Nederland, Spanje en Malta gaan van de oranje categorie naar de groene categorie, dat wil zeggen landen met een laag infectierisico.
Groen betekent landen van waaruit het mogelijk is om zonder beperkingen aan te komen voor zowel burgers van Tsjechië als buitenlanders. Tsjechen en buitenlanders hebben geen tests nodig.

België blijft in de oranje categorie, dus met een gemiddeld infectierisico. De situatie is verbeterd in het Verenigd Koninkrijk, dat nu ook in de categorie middelmatig risico valt. Buitenlanders zullen een negatieve test op COVID-19 moeten ondergaan wanneer ze vanuit deze landen naar Tsjechië reizen. Als mensen niet over de vereiste test beschikken, moeten ze 14 dagen na aankomst in quarantaine worden geplaatst. Terwijl tegelijkertijd de reden voor de reis naar Tsjechië, die geen toerisme mag zijn, moeten worden bewezen.

Rode landen zijn Zweden en Portugal. Vanwege de ongunstige lokale ontwikkeling in het aantal geïnfecteerden, behoort het Silezië, een deel van Zuid-Polen dat grenst aan de regio Moravië-Silezië, ook tot de rode landen.
Bron koronavirus.mzcr.cz.
 
Laatst bewerkt:
En..................? wat schreef ik in bericht 366 van dit topic? Een tsunami van berichten rolde over mij heen, na nog enkele berichten gaf ik het op en schreef dat er verdere berichten dan maar afgewacht moest worden, een bericht dat door een ijverige forummer uit het topic verwijderd werd! maar toch.....?
 

kuurgast

Donateur
Minister van Volksgezondheid maakt verdere versoepeling bekend vanaf maandag.

Minister van Volksgezondheid Adam Vojtěch kondigde vrijdagavond een verdere versoepeling van de coronamaatregelen in Tsjechië aan. Deze betreffen onder meer de verplichting om een gezichtsmasker te dragen en de organisatie van massa-evenementen.

Daarom zijn er vanaf maandag buiten geen gezichtsmaskers nodig in dit land, zelfs niet als u dichter dan twee meter komt. De maskers zouden nog een tijdje nodig zijn in gebouwen en in het openbaar vervoer, zei Vojtěch. In het zwembad is een mondmasker ook niet meer verplicht. Sauna's mogen ook weer gewoon werken. Restaurants mogen weer buffetten hebben en theaters, bioscopen kunnen dranken en voedsel verkopen maar niet in de zaal nuttigen.

Daarnaast zijn er vanaf maandag tot 2500 bezoekers mogelijk op evenementen, mits deze op te delen zijn in groepen van maximaal 500 personen. Het zou voor het eerst zijn dat toeschouwers voetbalstadions zouden kunnen betreden als ze in verschillende sectoren waren verdeeld, bevestigde de minister van Volksgezondheid in een interview voor de Tsjechische radio.
Bron deutsch.radio.cz.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel vreemd vind is dat België oranje blijft op het kaartje. Terwijl landen als Italië en Frankrijk wel groen zijn. Ook zie ik ook geen grote epidemiologische verschillen met andere landen die groen zijn. Heeft het misschien te maken met inreisbeperkingen voor Tsjechen naar België?
 

kuurgast

Donateur
Silezië, een deel van Zuid-Polen dat grenst aan de regio Moravië-Silezië, ook tot de rode landen.
Dat is ter hoogte van Karvina nabij Ostrava, waar een groot aantal positief geteste mensen zijn van de Darkov mijn die deels afkomstig zijn uit Polen. Daar zal wel gecontroleerd worden.
Op weg van het Poolse Silezië, dat grenst aan het noorden van Moravië en dat wordt beschouwd als een hoog risico op infectie met het coronavirus, zijn negatieve tests zelfs na 15 juni verplicht. Bron seznamzpravy.cz.
---------------------------------------------------------------------
Hou er wel rekening mee dat vrij reizen zonder test of quarantaine zondag 24:00 uur ingaat.
Tot dan wordt er nog steeds steekproefsgewijs gecontroleerd!
Gele kentekenplaten vallen het meeste op.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan