Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

gewoon even wachten ,geen enkele reden is genoeg om iemand anders te besmetten....
Ik wacht ondertussen bijna 3 maanden. Wat is het verschil met iemand die niet in Tsjechië woont maar wel zo'n papiertje heeft die verblijfsvergunning heet. Helemaal niets. Het besmettingsrisico is hetzelfde. Ik zou graag weer naar Tsjechië gaan om mijn vriendin en huis daar weer te zien. Het heeft lang genoeg geduurd. En de regio waar ik woon (Noord Nederland) behoort tot die met het laagste percentage Covid19 besmetinngen in Europa. Ik zou graag behandeld willen worden net als de Tsjechen en mensen met een verblijfsvergunning. Dus een Covid19 test doen in Tsjechië en 2 weken quarantaine in mijn huis. Het is belachelijk dat dit niet kan.

' The Minister of the Interior, Hamáček, stated that the Czech Republic could return to the situation before the outbreak of the pandemic on 15 June. Thus, there should be no border controls and it should be possible to cross them anywhere without having to prove a negative covid-19 test.'

Zou dus goed nieuws zijn. Even afwachten dus maar.
Dat zou inderdaad heel goed nieuws zijn. Eind juni ga ik zowiezo. Ik volg dezelfde procedure als een Tsjech of iemand met een verblijfsvergunning. Ik neem mijn documenten zoals (oude) verblijfsvergunning en van mijn woning mee en meld mij bij de GGD en laat mij testen in Tsjechië. Maar ik hoop dat het niet meer nodig is.
 

kuurgast

Donateur
bij Varnsdorf naar de grens gereden om eens te kijken. Daar was totaal geen barricade meer en kon je ook gewoon doorrijden.
Aan de noordelijke grensovergangen is het beleid soepeler. Alleen jij hebt een witte kentekenplaat.
Hoe zullen ze reageren op gele kentekenplaat uit Nederland?

De regio Pilzen doet nog steeds moeilijk.
Grensovergang Lísková / Waldmünchen
Grensovergang Folmava / Furth im Wald-Schafberg
Wel een interessante uitspraak van een grenspolitie:
"Een andere Duitser ging zijn huizen controleren en liet ons een uittreksel uit het kadaster zien,"
Bron plzenska.drbna.cz,
------------------------------------------
Bez testů po 8. červnu? Geen tests na 8 juni?

Verdere versoepeling van het grensregime is gepland op 8 juni, wanneer Tsjechië waarschijnlijk covid-19-tests zal stopzetten bij mensen die terugkeren uit landen die al epidemiologisch risicovrij zullen zijn. Deze omvatten waarschijnlijk: bijvoorbeeld Oostenrijk, Slowakije of Kroatië. Minister van Buitenlandse Zaken Tomáš Petříček sprak later ook over Griekenland en Bulgarije.
Bron auto.tn.nova.cz.
 
Beste feertje 22,in Varnsdorf zijn twee grensovergangen.Over welke van die twee praat Jij hier in de bijdraage boven?Die naar Großschönau richting Zittau of over die ander in de noordelijke richting naar Seifhennersdorf ? Ik zou zoo graag weer eens bij de Aldi boodschappen doen.
 
Dit zal mogelijk wel voor meer plaatsen gelden maar de grensovergang van Jirikov naar Neugersdorf is weer open. Alles is er weg. Geen wegversperring, geen politie of militairen, helemaal niets meer.

Deze
100619617_3616247065057894_6992806739049447424_n.jpg
 
Tja, het is net zoals met te hard rijden...

Dat er geen camera staat wil niet zeggen, dat je harder mag rijden dan toegestaan!
 
Wat mij verbaasde was dat ik gisteren hoorde dat in Nederland nog steeds sprake is van code oranje. Dat betekent dat niet noodzakelijke reizen worden afgeraden. Dat betekent dat je voor een niet-noodzakelijke reis naar o.a Tsjechië een risico kunt lopen wat betreft je verzekering.
 

kuurgast

Donateur
Nederlands/Tsjechische ondernemers opgelet!

Corona compensatie van (max.) 44.500,- CZK per aandeelhouder van kleine SRO's, en per eenmanszaak.

Zie verdere info op hartmanova.eu.
 
Code oranje houdt Nederland aan voor alle landen, waar inreis-beperkingen zijn, zoals Tsjechie. Heel Europa kleurt nog hetzelfde wat dat betreft ....

Hetzelfde doet de ANWB, nog geen enkel land voor toerisme toegankelijk (in hun lijstje met landen dan)

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
En in de tussentijd wordt iedereen lekker gemaakt toch vooral in eigen land vakantie te gaan houden. Met onze open grenzen komt daar straks nog een zootje buitenlandse toeristen bij, nee dat is lekker veilig:stom: Volgens mij is het dan in het rustige en uitgestrekte Tsjechië een stuk veiliger vakantie vieren:denk:
 
Ik reed woensdagavond laat de grens over op de snelweg tussen Dresden en Usti nad Labem met een Nederlands kenteken. Er was vrijwel geen verkeer op de weg op een enkele vrachtwagen na. Langs de kant van de weg stond een politiewagen opgesteld en kwam achter mij aan rijden. Zwaailampen gingen aan en ik moest volgen tot de afrit. Hierna werd gevraagd wat ik kwam doen en of ik papieren bij me had. Ik heb een formulier laten zien voor een economische activiteit tot 72 u. met een stempel erop. Hierna kon ik weer verder rijden. Er werd mij niet gevraagd om een formulier van een PCR-test te laten zien of deze in Tsjechië te laten doen.
 

kuurgast

Donateur
Vanaf maandag is een ID-kaart of paspoort voldoende om receptgeneesmiddelen op te halen bij de apotheek.
Volgens de president van de Tsjechische kamer van apothekers, Aleš Krebs, zal dit hun uitgifte vereenvoudigen en versnellen.
Bron irozhlas.cz.
 
Ik ben uiteindelijk in Zuid Limburg gestrand.....ik ga een nieuwe poging wagen rond 15 juni.

Overigens barst het hier van de Duitsers....in Nederland houden we echt niemand tegen maar andersom kunnen wij weinig kanten op helaas.
 
Bovenaan