Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dank je Marwa. Ik dacht dat ik alles ingevuld had, maar dit ga ik nog proberen. Ik laat wel even weten of het gelukt is.

Nee dus. In de foutmelding zat een link: Oprava registrace , oftwel herstel registratie. Ik weet niet of het een goed teken is, maar ik kom daar niet meer binnen.
Nu lukte het wel om helemaal overnieuw te beginnen via https://registrace.mzcr.cz/ . Het land van herkomst had ik goed ingevuld: Netherlands (in de uitklaplijst).
Ik heb nu een nieuwe mededeling dat de aanvraag is ontvangen. Even afwachten of de controle nu wel goed uitpakt.
 
Laatst bewerkt:
Ve Vaší registraci na jméno ....
. s číslem pojištěnce xxxxx jsme při kontrole proti registru obyvatel nalezli chybu.
 
@Marwa Yep deze melding kreeg ik maar ik kon dat nog aanpassen. Er zat een link bij die mail waarmee ik opnieuw kon inloggen en verbeteren.
Dat heb ik gedaan en nu krijg ik: platná registrace ano
 
Per deelstaat (Bundesland) kunnen maatregelen ook nog eens verschillen. Ik krijg de indruk dat het met name in Saksen mogelijk strenger is dan in Beieren.
Nog eventjes geduld. Volgende week komt Tsjechië onder de grens van 200 besmettingen/100duizend inwoners per week. En is daarmee geen hoogrisico gebied meer. Dan zullen ook de permanente controles worden opgeheven. Ik zou eigenlijk 26 april naar Tsjechië maar heb dat ruim een week verschoven naar Mei. Op de heenweg per trein neem ik een testbewijs mee. Omdat vanuit Nederland dat naar Duitsland en Tsjechië verplicht is. Voor de terugreis via Duitsland doe ik dat waarschijnlijk niet. Ik loop dan kans op een boete als ik het laatste stukje van het station in Duitsland naar huis rij. Maar waarschijnlijk zal dat niet zo'n vaart lopen omdat ik dan op doorreis ben, wat ik kan aantonen met mijn treinkaartjes en omdat Tsjechië dan geen " Hochinzidenzgebiet" meer is.
 
Ik dacht dat de huidige vrijstellingen voor transitverkeer door Duitsland alleen gelden indien de gehele reis gemaakt wordt met eigen vervoer. Waarschijnlijk gelden dit dus niet indien men in Duitsland deels met de trein reist en deels met eigen vervoer. Lijkt mij ook logisch!
 
Ik weet het ook niet precies. Maar als ik met mijn auto vanuit Nederland naar het treinstation rijdt heb ik sowieso al een testbewijs bij me ondat ik die voorlopig nog voor Tsjechië nodig heb. En als je eenmaal op het station in Duitsland of Tsjechië bent als treinreiziger zijn er geen controles meer onderweg. Op het grensstation (Zittau) kijk ik op de heenweg of er controles zijn. Zijn die er, dan neem ik op de terugweg ook een test mee die ik dan in Tsjechië ergens moet laten doen. Of ik stap op xe terugreis bij het volgende piepklein stationnetje in Duitsland uit (Mittelherwigsdorf) waar geen controle is en reis met een binnenlandse trein (Dresden-Zittau) naar Zittau terug. Dan heb ik ook geen controles meer binnen Duitsland. Dat is een soort sluiproute die functioneert als de trein van Liberec naar Varnsdorf bij alle haltes in Duitsland stopt en dat is nu al het geval. En wanneer er controle is in Zittau.
Toen Tsjechie "virusvarianten gebied" was kon dat niet omdat alle tussenliggende haltes in Duitsland werden overgeslagen. Maar dat is wel een wat omslachtige route die een paar uur extra reistijd kost.
Maar misschien zijn er ook nu al geen vaste controles meer op het station van Zittau. En zeker niet als Tsjechie door Duitsland als "gewoon risico gebied" wordt verklaard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dus. In de foutmelding zat een link: Oprava registrace , oftwel herstel registratie. Ik weet niet of het een goed teken is, maar ik kom daar niet meer binnen.
Nu lukte het wel om helemaal overnieuw te beginnen via https://registrace.mzcr.cz/ . Het land van herkomst had ik goed ingevuld: Netherlands (in de uitklaplijst).
Ik heb nu een nieuwe mededeling dat de aanvraag is ontvangen. Even afwachten of de controle nu wel goed uitpakt

Het vaccinatiesysteem blokkeert opnieuw buitenlanders. Nu naar verluidt vanwege 'buitenlands klinkende namen​


Richard Hunt aarzelde niet toen op 14 april in Tsjechië de mogelijkheid van vaccinatie openging voor 65-plussers. Ondanks het feit dat hij 67 jaar oud is, voldoet hij aan de voorwaarden, heeft hij het Tsjechische staatsburgerschap en de juiste ziektekostenverzekering, heeft het registratiesysteem zijn gegevens niet geaccepteerd. Terwijl hij probeerde te achterhalen waarom, leerde hij het verrassende antwoord van technische ondersteuning: "We hebben momenteel een probleem met namen in vreemde talen in het systeem."


Richard Hunt is van Engelse afkomst, maar hij heeft jarenlang in Tsjechië gewoond en gerund en is sinds vorig jaar Tsjechisch staatsburger. De naam Hunt klinkt ook niet zo exotisch. Uit de database met namen blijkt dat er in totaal achttien dragers van deze achternaam zijn in Tsjechië, in Praag, Teplice, Ostrava, Valašské Meziříčí en andere steden en districten.

"In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij een van de twee nummers lag. Dat ze óf met een oude database van burgers werkten, dat ik in juni 2020 burger werd, óf misschien een verouderd nummer van een zorgverzekeraar. Maar we hadden een lang gesprek met de dame op lijn 1221 en er werd ons iets anders verteld dat het echt een buitenlands naamprobleem was ”, legt Hunt uit, een headhunter van beroep. Volgens hem is de Tsjechische ziektekostenverzekering sinds 1996 geldig.

Het probleem komt terug​

Het Tsjechische vaccinatiesysteem heeft vanaf het begin problemen gehad met de registratie van buitenlanders. Ten eerste, begin januari, toen 80-plussers een aanvraag konden indienen (inclusief buitenlanders die al lang in Tsjechië wonen en hier ziektekostenpremies betalen), werd duidelijk dat het systeem geen buitenlandse geboorteaantallen.

Een soortgelijke situatie herhaalde zich nadat de mogelijkheid van inschrijving werd geopend voor zeventigplussers. Ook hier waren er problemen met het invoeren van het nummer van de verzekerde, want hoewel het hetzelfde is als het geboortegetal van een autochtone Tsjech, is het anders voor buitenlanders.

De problemen komen nu terug in de groep 65-plussers. Deze keer is de uitleg van technische ondersteuning echter anders.

"Het spijt ons zeer, maar we hebben momenteel een probleem met namen in vreemde talen in het systeem, maar maak u geen zorgen, u bent overgebracht naar hogere posities voor een oplossing en zij zullen zo snel mogelijk naar het probleem kijken en contact met u opnemen. zodra ze het oplossen ', was het officiële antwoord op het e-mailverzoek om het registratieprobleem op te lossen. Ondertekend Technische ondersteuning van het CRT-systeem.

Vreemdelingenhaat? Ik denk het niet​

"Toen konden ze me aan de telefoon niet vertellen hoe lang het zou duren om het probleem op te lossen. Ik zie ook een probleem in het verspillen van tijd aan het vaccineren. Ik wendde me ook tot de Britse ambassade voor hulp. Het komt zeker niet bij me op dat de naam Richard Hunt vreemd klinkt. Absoluut minder dan bijvoorbeeld Tomio Okamura ', merkt Hunt op.

De Britse ambassade in Praag is al geïnteresseerd geraakt in het probleem. Volgens de informatie die de ambassade aan Hunt heeft verstrekt, hebben de Tsjechische autoriteiten haar bevestigd dat dit inderdaad een technisch probleem is "niet alleen buitenlanders maar ook buitenlands klinkende namen" en dat alles intensief wordt aangepakt: "De ambassadeur en de politieke afdeling zijn geïnformeerd en zal het aan het Ministerie van Volksgezondheid richten. "

"Ik ben terughoudend te geloven dat enige xenofobie een rol zou spelen. Maar het is interessant om te vragen of en hoe het systeem is geprogrammeerd om buitenlandse namen te herkennen, en hoe werd het gedefinieerd als "buitenlands"? ", Vraagt Hunt.

Vragen over de storing van het vaccinatieregistratiesysteem met betrekking tot buitenlanders en of het echt een probleem is met 'buitenlands klinkende namen' werden gisteren door HlídacíPes.org naar het ministerie van Volksgezondheid gestuurd, vandaag naar het Nationaal Agentschap voor Communicatie en Informatietechnologieën . Als de antwoorden binnenkomen, voegen we ze toe aan de tekst.

bron: hlidacipes.org
 
De Covid-epidemie blijft vertragen. Artsen dienden bijna 2,5 miljoen vaccins toe

Het aantal gevallen van coronavirus in het land tijdens de epidemie is sinds maart vorig jaar opgelopen tot meer dan 1,6 miljoen. Vrijdag waren er 3206 meer, een derde minder dan een week geleden. Meer dan 70.000 werden donderdag voor het eerst op één dag tegen covid-19 gevaccineerd. Er waren 64.643 doses op vrijdagavond. Sinds de start van de vaccinatie afgelopen december hebben zorgverleners in Tsjechië 2,42 miljoen doses toegediend. Dit blijkt uit informatie op de website van het ministerie van Volksgezondhei

De laatste 100.000 besmettingen zijn toegevoegd in ongeveer drie weken. De dagelijkse verhogingen waren de laagste sinds 5 oktober in de afgelopen twee dagen in vergelijking met werkdagen.

De vertraging van de verspreiding van de ziekte blijkt ook uit het reproductiegetal, dat tot nu toe licht is afgenomen tot 0,81. Vrijdag was het 0,84. Het getal geeft aan hoeveel mensen gemiddeld besmet raken door één positief persoon. De epidemie neemt af als het aantal kleiner is dan één.

Maar er waren er meer onder de geteste personen. Het aandeel positieven in preventieve tests, dat het overgrote deel van het totaal aantal tests uitmaakt, steeg van 0,29 procent op donderdag naar 0,4 op vrijdag. Bij de zogenaamde epidemiologische indicatie, waarbij mensen bijvoorbeeld worden getest op mogelijk contact met besmette personen, is het aandeel positieven gestegen boven 10,5 procent en hoger dan een week geleden. De situatie is hetzelfde met de diagnostische indicatie, wanneer bijvoorbeeld mensen met symptomen al worden getest, is het aandeel positieven gestegen naar een kwart.

Samen met degenen die met covid-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen, is het aantal mensen met een ernstige aandoening afgenomen. Vrijdag waren dat er 971, voor het eerst sinds eind januari minder dan duizend. De last voor epidemische ziekenhuizen is echter nog hoog. In de statistieken van het ministerie zijn geen patiënten opgenomen die na tien dagen geen symptomen van covid vertonen, maar toch ziekenhuiszorg nodig hebben. Toch komt de capaciteit van ziekenhuizen gedeeltelijk vrij. Volgens gegevens van het ministerie was begin april 16 procent van de bedden met longventilatie beschikbaar en vanochtend 22 procent. Net als aan het begin van de maand is 28 procent van de standaard zuurstofbedden beschikbaar.

Tot nu toe zijn in het land 28.396 mensen overleden aan het coronavirus en het aantal doden in de afgelopen week is minder dan honderd per dag. Voordien lag het aantal doden per dag vorig jaar op 20 december voor het laatst onder de 100, dit jaar in maart bereikte het herhaaldelijk meer dan 200.

Het huidige maximumaantal per dag van het aantal toegediende doses vaccins was op donderdag, 70.651. Op alle dagen van de week lag het aantal doses boven de 60.000. De cijfers zijn echter nog steeds lager dan half maart, zei premier Andrej Babiš (JA), die sprak over het doel om 100.000 mensen een dag na Pasen te vaccineren. 847.356 mensen hebben de vaccinatie voltooid en er zijn twee doses nodig voor de vaccins die momenteel worden gebruikt.

De vaccinaties tegen Covid-19 zijn woensdag opengesteld voor de leeftijdsgroep 65-69. Eind juni, met het verwachte tempo van vaccinafgifte en vaccinatiegraad, is het mogelijk om registraties te openen voor mensen ouder dan 40 jaar.

Arenberger zei vrijdag ook dat Pasen de epidemische situatie in Tsjechië ondanks de vrees niet verergerde, maar dat voorzichtigheid geboden was omdat het virus verraderlijk was en de situatie kwetsbaar bleef. Volgens hem moet het uiteenvallen daarom geleidelijk en oordeelkundig zijn.

Volgens Arenberger zou de beheerde epidemie in zeven dagen honderd gevallen van covid-19 per 100.000 inwoners zijn geweest. De huidige waarden zijn tot nu toe ongeveer drie keer zo hoog.

bron: prazsky.denik.cz
 
Volgens Arenberger zou de beheerde epidemie in zeven dagen honderd gevallen van covid-19 per 100.000 inwoners zijn geweest. De huidige waarden zijn tot nu toe ongeveer drie keer zo hoog.
Er wordt bedoeld dat de epidemie onder controle is bij minder dan 100 gevallen per week per 100k inwoners.
De afgelopen 7 dagen waren er totaal 22287 besmettingen volgens MZCR.
Dat komt neer op 208 besmettingen per 100k inwoners per week. Dat gaat dus de goede kant op.

Hopelijk blijft de daling doorzetten en gaat de opening van de scholen niet voor een toename leiden zoals in Nederland gebeurde. En ook de vaccinatie gaat nu snel. Volgende week heeft al minstens 20% een eerste prik gehad en dat gaat ook steeds meer een rol spelen. In de ziekenhuizen blijven de cijfers dalen. Vandaag lagen nog 4421 mensen met Covid in het ziekenhuis in tegenstelling tot meer dan 9000 enkele weken geleden. En afgelopen 24 uur zijn 27 mensen overleden. De vaccinatiegraad onder de kwetsbare ouderen begint nu goed merkbaar te worden. 🙂
 
Gisteren nog maar een keer overnieuw begonnen aan de registratie voor vaccineren.
Over de pogingen van eergisteren niets meer gehoord (één keer met Jan P en later gewijzigd naar Jan Pieter).
Als een buitenlandse naam een alarmbel doet rinkelen (zie hiervoor) waarom dan bij mijn echtgenote niet ? Die heeft ook de tweede dosis al binnen.
Maar goed, vandaag de bevestiging ontvangen dat ik op de lijst sta voor deel 2, de echte afspraak maken. FF wachte.....
 
@JdeJonge
ALs je op deze link drukt en dan je verzekeringsnummer en je mobiel nummer waar je mee geregisteerd hebt dan kan je bij de knop stav vasi registratie zien wat de staat van je registeratie is.

BTW we gaan wel off topic nu
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Nieuwe coronabesmettingen: laagste aantal sinds half september.

Het aantal nieuwe coronabesmettingen in Tsjechië blijft dalen. Zondag kwamen er 823 nieuwe gevallen bij. Volgens gegevens van het ministerie van Volksgezondheid was dit het laagste cijfer sinds 13 september vorig jaar. Op zondag worden er relatief weinig tests uitgevoerd.
Ook het aantal Covid-19-patiënten in Tsjechische ziekenhuizen is afgenomen. Zondag waren dat er 3913, waarvan 879 op IC, het laagste aantal sinds half oktober. (De statistieken die op de website van het ministerie zijn opgenomen, omvatten echter geen patiënten die na tien dagen geen symptomen van covid-19 vertonen, dus het aantal bezette ziekenhuisbedden is hoger.)
De toestand van massale handicap is in geen enkel ziekenhuis in Midden-Bohemen meer van toepassing.
Het aantal patiënten met coronavirus is toegenomen in de ziekenhuizen van de regio Zlín.

Sinds het uitbreken van de epidemie in maart vorig jaar zijn in totaal meer dan 1,6 miljoen mensen in dit land besmet met het coronavirus. 28.532 stierven in verband met de ziekte van Covid 19.
Het sterfte-cijfer is sinds 10 april onder de 100 doden per dag en afgelopen dagen zelfs onder de 50 .

Het R-getal is R 0,73.

Bronnen english.radio.cz + deutsch.radio.cz + seznamzpravy.cz.
Alle cijfers en grafieken onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19.
 
Volgens Worldometers.info staat niet meer Tsjechië genoteerd als het land met het meestal doden per miljoen inwoners, maar Hongarije.

 

kuurgast

Donateur
Aantal nieuwe besmettingen in Tsjechië zo laag als eind september.

Het aantal nieuwe coronabesmettingen in Tsjechië blijft dalen. Woensdag zijn 2942 nieuwe zaken toegevoegd. Dat was volgens gegevens van het ministerie van Volksgezondheid de laagste stijging op een doordeweekse dag sinds 30 september vorig jaar. Het aantal R-getal neemt echter al drie dagen weer toe. Maandag was het R 0,73 en woensdag was dit R 0,85.

Het aantal vaccinaties was niet zo hoog als een week geleden. 58.637 andere mensen in Tsjechië kregen een inenting, ongeveer tien procent minder dan afgelopen woensdag.
--------------------------------
Tsjechië wil coronamaatregelen in zes stappen versoepelen.

Tsjechië wil zijn coronamaatregelen in zes stappen versoepelen. Dat heeft het kabinet donderdag in zijn bijeenkomst besloten. Volgens minister van Volksgezondheid Petr Arenberger bepaalt het zevendaagse voorkomen van nieuwe coronabesmettingen wanneer er verder versoepeling komt.

Als de huidige positieve ontwikkeling doorzet, zouden volgens informatie van minister van Handel en Industrie Karel Havlíček op 3 mei alle voorheen gesloten winkels en dienstverleners kunnen openen. De beslissing om dit te doen moet volgende week donderdag worden genomen vanwege de zeven dagen durende incidentie. Volgens Havlíček mag dit niet meer bedragen dan 100 nieuwe coronagevallen per 100.000 inwoners. Het kabinet wil maandag aangeven welke eisen er aan winkels en dienstverleners worden gesteld voor de opening.
------------------------------------
Wanneer en welke scholen open?

De regering heeft besloten dat de kleuterscholen in de regio's Hradec Králové, Karlovy Vary en Plzeň op maandag 26 april volledig geopend zullen worden. Door de lage incidentie is het ook mogelijk dat de kinderen geen maskers dragen en dat er geen testen plaatsvinden.
Na het weekend zal duidelijker worden waar niet alleen kleuterscholen maar ook tweedejaars open gaan. Tot dusver zijn Praag (132 gevallen per 100.000 inwoners) en de regio Midden-Bohemen (146) hier, naast de drie genoemde regio's, het dichtst bij. Andere regio's zullen minstens twee weken moeten wachten voordat alle kinderen terugkeren naar de kleuterschool en de basisschool.
Als de situatie in de regio's Hradec Králové, Karlovy Vary en Plzeň niet verslechtert, zullen alle middelbare scholieren op 3 mei terugkeren naar roterend onderwijs. De lessen wisselen van week tot week in voltijds en afstandsonderwijs, net zoals het al werkt in de eerste klassen.
Als het onder de 100 komt, keren alle universiteitsstudenten ook terug naar laboratorium- en praktijklessen.
Met uitzondering van de bovengenoemde plannen geldt de eerder goedgekeurde ontmanteling: vanaf maandag wordt het praktijkonderwijs hervat op middelbare scholen en de laatste jaren van het hoger onderwijs. Testen op covid-19 is verplicht.
-------------------------------------------
Binnen drie weken volgt een elektronische bevestiging van de test, ziekte of vaccinatie.

Volgens de minister van Volksgezondheid Petr Arenberg (voor YES) zou binnen drie weken een elektronische versie beschikbaar moeten zijn van de bevestiging van een negatieve test voor covid-19, een infectie die de afgelopen 90 dagen is opgelopen of vaccinatie. Sommige diensten, zoals accommodatie, zwembaden of kappers, kunnen bij een negatieve test, na vaccinatie of infectie, worden gebruikt. De minister heeft nog niet aangegeven of het een mobiele applicatie zal zijn of alleen de mogelijkheid om een unieke code van internet te bekijken of af te drukken.
--------------------------------------
Procedurele fout: Hoge administratieve rechtbank vernietigt Tsjechische corona-bevelen.

Het Administratieve Hooggerechtshof vernietigde de Corona-bevelen in Tsjechië vanwege procedurefouten. Na het einde van de noodsituatie werden ze afgegeven door het ministerie van Volksgezondheid zonder voorafgaande toestemming van het kabinet, bekritiseerden de rechters. De regering heeft nu vier dagen de tijd om de bug te corrigeren voordat de uitspraak van kracht wordt.

De bevelen werden op 10 april uitgevaardigd door het ministerie van Volksgezondheid en zijn van kracht sinds het einde van de noodsituatie op 11 april. Door de coronapandemie beperken ze onder meer de handel, diensten en gastronomie, alsook de bewegingsvrijheid en de vrijheid van vergadering van mensen in Tsjechië.

Het ministerie zal een nieuwe versie van de maatregel uitvaardigen, die door de rechtbank werd vernietigd.
----------------------------------------------
Tsjechische skigebieden, bijna een miljard euro aan verliezen als gevolg van lockdown.

De Tsjechische skigebieden hebben tot 25 miljard kronen (960 miljoen euro) verloren door de sluitingen in de corona lockdown. Volgens veel liftbeheerders had deze winter het beste skiseizoen in zeven jaar kunnen zijn.
Volgens de berekeningen zou de staatskas waarschijnlijk in totaal 10,5 miljard kronen (400 miljoen euro) aan belastingen en heffingen hebben verloren als gevolg van het overeenkomstige inkomensverlies.
-------------------------------------
Babiš: Alle belangstellenden konden uiterlijk eind augustus worden ingeënt.

Alle inwoners van Tsjechië die geïnteresseerd zijn in een coronavaccinatie, dienen uiterlijk eind augustus te zijn ingeënt. Dat maakte premier Andrej Babiš donderdag bekend. Volgens de laatste onderzoeken groeit de belangstelling voor vaccinaties tegen het coronavirus in dit land. Inmiddels is dat 64 procent van de bevolking, blijkt uit een onderzoek van opinieonderzoeksinstituut Median voor de Tsjechische radio.
Volgens premier Babiš hadden eind juni 5,6 van de 10 miljoen mensen in dit land ingeënt moeten zijn tegen het coronavirus.
----------------------------------------
Op het treinstation in Pardubice is vandaag een mobiel testcentrum geopend. Het heeft nog geen reserveringssysteem, mensen kunnen er op elk moment komen om zich te laten testen door antigene tests op covid-19. De openingstijden voor antigeentesten zijn de hele week, doordeweeks van 6.00 tot 18.00 uur, in het weekend van 8.00 tot 18.00 uur. Voorlopig neemt het medisch personeel drie dagen per week monsters voor PCR-tests, op maandag en woensdag van 10.00 tot 14.00 uur en op dinsdag van 6.00 tot 10.00 uur.
----------------------------------------
Bijna twee vijfde van de Tsjechen verloor een persoon die ze persoonlijk kenden in verband met de coronavirus-pandemie. Bij 15 procent van de mensen stierf iemand uit de familie. Zes procent van de burgers verloor een naaste geliefde, zoals hun ouders, grootouders, broers en zussen of kinderen.
Dat blijkt uit het aprilonderzoek van het bureau NMS Market Research, dat eind maart plaatsvond en werd bijgewoond door meer dan duizend respondenten.

Bronnen english.radio.cz + deutsch.radio.cz + seznamzpravy.cz.
Alle cijfers en grafieken onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19.
 

kuurgast

Donateur
Wanneer gaan de restauranttuinen open? In het vierde pakket.

De regering heeft vandaag zes pakketten geïntroduceerd volgens welke maatregelen geleidelijk moeten worden versoepeld.
De regering zal de versoepeling elke maandag specificeren en op donderdag bevestigen wat de daarop volgende maandag open gaat.

Pakket 1 betrof de release van vorige week, toen kinderkleding- en schoenenwinkels, kantoorartikelen, diensten zoals slotenmakers en stomerijen weer konden beginnen. Dierentuinen en botanische tuinen kunnen buitenruimtes openen.

Pakket 2 betreft de release op 3 mei, wanneer ze geselecteerde diensten kunnen openen met betrekking tot lichaamsverzorging, dierenverzorging of spa-gezondheidszorg. Spa voor mensen die covid hebben geleden. Als het landelijke aantal besmette mensen minder is dan 100 per 100.000, kunnen bewoners de resterende winkels en openluchtmarkten openen. In regio's waar het aantal besmette mensen onder de 100 ligt, kunnen galerijen, musea en monumenten zonder groepsrondleidingen openen.

Extra pakketten zijn afhankelijk van het aantal geïnfecteerde. In de derde fase kunnen aanvullende diensten worden geopend en kunnen er 30 deelnemers zijn aan bruiloften en begrafenissen.
In het vierde pakket zouden de tuinen van restaurants, hotels en pensions op 25 procent van de capaciteit kunnen gaan draaien. Onder strikte voorwaarden konden mensen weer naar binnensportterreinen.

Pakket 4
Een mogelijke opening van theaters en concerten in de open lucht met een strikt hygiëneregime en als het aantal nieuw besmette mensen onder de 75 per 100.000 inwoners ligt.
Restauranttuinen met maatregelen.
Hotels en pensions, slechts 25 procent kan worden gevuld, de staat zal een test zijn.
Bruiloften en begrafenissen (maximaal 30 personen binnen, maximaal 50 personen buiten)
Buitensporten in groepen tot 20 personen.
Binnensporten in 1: 1-modus met test.

Pakket 5 (wanneer er in de afgelopen 7 dagen minder dan 50 gevallen per 100.000 zullen zijn)
Binnen in restaurants met een test, anti-epidemische maatregelen zullen van toepassing zijn.
Bruiloften en begrafenissen (maximaal 100 personen binnen, maximaal 250 personen buiten).
Theaters en concerten binnen met beperkingen.
Bioscopen met anti-epidemische maatregelen en test.
Zwembaden, sauna's, wellness met een test.
Sport binnen met test.

Pakket 6 (wanneer er in de afgelopen 7 dagen minder dan 25 gevallen per 100.000 zullen zijn)
- ademhalingsbescherming en andere maatregelen worden gespecificeerd.
Bronnen seznamzpravy.cz + novinky.cz.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde via iemand dat ze maandag in Tsejchië beginnen met Sputnik te prikken. Heb aan de andere kant ook gelezen dat ze dit niet gaan doen zolang de EMA geen goedkeuring heeft gegeven en bij mijn weten is die goedkeuring er nog niet.
Kan iemand hier iets meer over zeggen?
Ik heb voor maandag een prikafspraak en of ik nou zo graag Sputnik in mijn arm wil hebben???????
 
Haha grapje, zeker. Inderdaad pas als EMA het goedkeurt...

En vanwege de recente ontwikkelingen, misschien helemaal geen Russisch vaccin in CZ.
 
Bovenaan