Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat vakantiegangers snel even lid worden van dit forum om o.a. te polsen of de CZ-corona-maatregelen tijdens hun vakantie mogelijk kunnen worden genegeerd? Gelukkig worden geconstateerde overtredingen (met name voor buitenlanders) beloond met torenhoge boetes! De suggestie dat er nauwelijks of niet wordt gecontroleerd is onder de huidige omstandigheden (zeker t.o.v. "rode landen" en in vakantie-periodes) ook volkomen misplaatst. Eigenaren van vakantie-accommodaties zijn verplicht (op straffe van hoge boetes) om alle gegevens van hun gasten beschikbaar te stellen aan de politie en de inspectie van de gezondheidsdienst.Wij hebben vanaf zaterdag 31 juli een huisje gehuurd in een klein bungalowparkje in Starkov. We worden nu - een week voor vertrek - geconfronteerd met de aangescherpte maatregelen van Tsjechië. Onze kinderen (21, 19 en 17 jaar) hebben nog maar één Pfizer-vaccinatie gehad, en moeten dus in quarantaine. Volgens de beheerder van het bungalowparkje wordt er in die contreien eigenlijk helemaal niet gecontroleerd, en hij zegt ons met open armen te willen ontvangen. Maar ja, hij heeft natuurlijk wel een belang bij onze komst. We vragen ons af wat te doen. Kunnen jullie iets vertellen over wat die maatregelen in de praktijk betekenen? En wat kost het afnemen van een PCR-test eigenlijk in Tsjechië? Is er op dit moment nog een avondklok van kracht in Tsjechië?
Henkes, jouw opmerking is absoluut volkomen misplaatst !!!!!!!!!!!!!!!Het is toch logisch dat toeristen informatie zoeken? Het is toch menseigen om op of over de grens van de regels te leven?
Ik denk eerder ongerustheid .Het lijkt wel een constante strijd hier op dit forumonderdeel! Het is toch logisch dat toeristen informatie zoeken? Het is toch menseigen om op of over de grens van de regels te leven? Is het zo moeilijk om ook de dagjesmensen hier welkom te heten? Ik kom al eeuwen in Tsjechië en ervaar elk jaar weer gastvrijheid. Dat zou op dit forum ook centraal moeten staan. De regels rond corona zijn overduidelijk! Een vriendelijke verwijzing naar "Hartmanová" is voldoende.
Ik maak op uit jouw opmerking dat dit voor jouw wel zo is en dat spijt me echt zeer. Ik wens je daar heel veel sterkte mee.Henkes, jouw opmerking is absoluut volkomen misplaatst !!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat hier om "leven en dood" hoor !!!
Je hebt zelf zeker nog geen dierbare verloren aan corona?!
Je hebt wel een punt ,alleen het is ook menseigen om te oordelen naar je persoonlijke omgeving.Henkes, jouw opmerking is absoluut volkomen misplaatst !!!!!!!!!!!!!!!
Zo langzamerhand moeten we toch ook weten dat (zeker bij dit corona-debacle) alles van het ene op andere moment kan veranderen,Wel een beetje eens met @Bernardito en om een antwoord tegeven op de vraag van Sander: Bij onze huisarts kost dat op dit moment 820 kronen.
Ik moet er wel bij zeggen dat als je een huisje hebt gehuurd omdat Rutte en Co zeggen dat we weer een normale zomer gaan krijgen en fijn op vakantie kunnen gaan en dan wordt je een week voor vertrek geconfronteerd met: "Jammer maar het is allemaal toch weer anders" dat je dat dan ook wel weer te denken geeft.
Die eigenaar gaat vast nu (bij annuleren) het hele bedrag terugstorten...... NOT vrees ik.
Daar zakt je broek wel van af hoor!
Je vat mijn bericht compleet verkeerd op. Ik neem corona zeer serieus en ben dan ook volledig gevaccineerd. Ik omschrijf enkel de realiteit. Ps. Erg spijtig als jij dierbaren hebt verloren aan dit virus. Sterkte daarmee!Henkes, jouw opmerking is absoluut volkomen misplaatst !!!!!!!!!!!!!!!
Ik reis 2 tot 3 keer per maand naar Tsjechië. Mijn laatste PLF is van 21/7. 4/8 en 14/8 ga ik weer. In principe kan ik dan de PLF tonen van 21/7 (tenminste als ik de grens ben gepasseerd). Ik kan ook gewoon de PLF weer invullen maar ik zie de meerwaarde er zo niet van in. Je kan er bovendien op alle manieren mee sjoemelen zolang je niet met het vliegtuig gaat. Dat ga ik hier niet uitleggen, maar ik denk dat de meesten dat wel begrijpen. Oorspronkelijk was het bedoeld om medepassagiers te waarschuwen en te traceren bij een eventueel positief geval, vandaar de vraag over het vlucht- en stoelnummer en de naam PLF, maar ik betwijfel of hier tegenwoordig nog iets mee wordt gedaan. Want een positief geval is niet echt iets bijzonders meer. Omdat ik van te voren niet precies weet met welke trein en stoelnummer ik kom, vul ik altijd Trilex L7 en nr. 20 in. Anders lukt het niet. Je moet een vraag beantwoorden waarvan ik het antwoord nog niet weet. Het zou beter zijn om vragen mbt vaccinatie of test toe te voegen. En advies te geven hoe te handelen volgens de regels. Ze kunnen je immers eenvoudig een SMS of email sturen want ze hebben die gegevens. Waar melden voor quarantaine en waar en hoe testen. Hoewel ik dat nu niet meer hoef is dat nog steeds niet erg duidelijk voor mij. De regels zijn duidelijk maar de rest weet ik ook niet precies. Laat staan voor een toerist of iemand op vrienden- of familie bezoek. Dan is het in Duitsland duidelijker. Daar wordt je gebombardeerd met dringende SMS berichten zodra je de grens passeert. Ook al ben je op doorreis.Ik denk dat de ingevulde "passenger locator form" voor aankomst en de daardoor ontvangen bevestiging genoeg moet zijn. Daarmee "bewijs" je dat je voordat Nederland rood werd in CZ was.
Het lijkt er sterk op dat Sander in het rijtje van 1 dagsvliegen als Litty en JaapDeWit en nog wat anderen is terecht gekomen. En dat is jammer, want zijn vraag is toch wel van een andere orde en m.i. niet bedoeld informatie te vergaren hoe de regels in Tsjechië te omzeilen.Ik schrik eigenlijk van de reactie op Sander!!!
Volgens mij vraagt hij toch om informatie, wat is daar nu mis mee.
Ik ben al heel lang lid van het forum en heb hier al zoveel informatie gevonden over van alles en nog wat, dat is toch juist fijn als het iemand je zo kan helpen.
Wie is de Mol?Wat ik me overigens wel afvraag is waar die toegenomen interesse voor een land als Tsjechië vandaan komt.