Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja inderdaad, gelukkig hebben wij lieve mensen die ons huis altijd bijhouden.
Maar we willen zo graag.........
 
we gaan volgende maand als het goed is, hopelijk zijn de regels dan weer iets versoepeld.
voor mijn vrouw zal het geen probleem worden, omdat ze daar nog een adres en paspoort heeft natuurlijk.
hopelijk laten ze mij toe tegen die tijd.
 
Ik zie bij de laatste posts steeds "dringende reden" staan bij het willen passeren van de grens. Echter op de site van het Tsjechische ministerie staat dat niet. https://www.vlada.cz/en/media-centr...-czech-government-against-coronavirus-180545/. Kijk maar wat er staat m.b.t. niet-Tsjechen:

A measure of the Minister of Health, which will dramatically ease the current regime for travels to and from abroad, has been noted by the Government. The EU member states, and other states of the Schengen area are divided into three categories (according to the level of risk of COVID-19 disease). Czechs and foreigners with a long-term stay in the Czech Republic will be able to travel to countries of all categories after this date and will not have to prove themselves with a negative test for coronavirus after returning from countries with low and medium risk. Foreigners arriving from medium and high-risk countries will then have to prove themselves with a negative test upon arrival (in case of absence of a negative test, these foreigners will be submitted into quarantine).
 
Tja, een zeer korte engelstalige samenvatting, waarbij een belangrijk deel niet is weergegeven. Klik op die pagina eens op de Tsjechische versie voor de grap. Dan wordt de tekst 10x zo lang...
 
Okay, dus toch. Nou ja in ieder geval net de Tsjechië vakantie geannuleerd. Restantbetaling moest morgen worden voldaan en ik kan nu nog (bijna) kosteloos annuleren. Het is niet anders. :snotter:
 
hopelijk laten ze mij toe tegen die tijd
Geen probleem lijkt mij, een geldige reden is ook gezinshereniging.
Ik heb kennissen welke naar CZ zijn gekomen zonder problemen om schoonmoeder te bezoeken, wel 14 dagen in quarantaine.

https://www.hartmanova.eu/noodtoestand-inreisverbod-tsjechie/

Optie / route A - wonen:
Een EU burger moet de bevestiging van verblijf hebben ("tijdelijke verblijfsvergunning"), of naar Tsjechië komen voor "gezinshereniging". D.w.z. partner/echtgenoot/kinderen die in Tsjechië zijn, hebben de Tsjechische nationaliteit of een verblijfsstatus als EU-onderdaan.
 
Ik persoonlijk snap de angstige gevoelens rond het inrijden en het verblijv in CZ helemaal niet want vanuit Sachsen is ales normaal en gewoon net als vroeger voor de pandemie.
 

kuurgast

Donateur
Klopt maarrr..... Nederlanders vallen heel erg op met hun gele kentekenplaten en worden dan snel gecontroleerd.
Nederlanders moeten een dure negatieve PCR-test kunnen tonen of gaan in 14 daagse quarantaine.
Bedenk daarbij dat als je niet wordt gecontroleerd, er altijd mensen zijn die je wel zullen doorgeven bij politie of gemeente.
Dan krijg je een erg forse boete!!!
 
Bovenaan