Tsjechen zijn veel te dik

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na Joegoslavië (?) en Griekenland heeft Tsjechië meeste dikkerds in Europa. Laatste 20 jaar is het aantal verdubbeld.

20% is zo dik dat er sprake is van obesitas en 30% kampt met overgewicht. Dat is de helft van de Tsjechische bevolking! Ook onder de kinderen is het een enorm probleem.

Grootste boosdoener is de voeding en te weinig beweging aldus de onderzoeker professor Štěpán Svačina

Bron: novinky.cz
 
tja kan niet missen... toegegeven: Tsjechisch eten is prettig, maar vettig. als je dat dan elke dag op je bord krijgt...
alhoewel, zoveel dikkerds heb ik in Tsjechie nooit zien rondlopen
confused.gif
 
Ik krijg zelf toch sterk de indruk dat Nederlanders dikker zijn dan Tsjechen. Zeker de (jonge) vrouwen zijn naar mijn idee niet dik, maar ik zal me wel vergissen??

Groet

Corrie.
 
in al die keren dat ik al in tsjechie was(tss de gewone bevolking,geen toeristen) heb ik niks 'extreem' opgemerkt....
 
ik heb wel eens dikke tsjechen,maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat aan de pivo lag.vrouwen zijn in zijn algemeenheid zker niet dik.
 
Ze zijn er echt wel, de dikke Tsjechen. Maar toch heb ik altijd gedacht dat de Duitsers op nummer een zouden staan, maar zo zie je maar. Het zal toch wel kloppen?

De regering heeft zelfs een commissie ingesteld ‘Národní rada pro obezitu’ en die moet voor einde 2005 komen met plan van aanpak.
 
Ach, wat is dik?
wink.gif
Wat mij wel verbaasde daar was s'middags warm,s'avonds warm,
koffie.gif
lekker al die koolhydraten en vetten !
koffie.gif
Na Shledanou Wilco
bye.gif
 
waar zijn ze dan?
Wij hadden zelf geconcludeerd dat de Nederlanders over het algemeen dikker zijn als de Tsjechen.
 
Nederlanders zijn veel dikker dan Tsjechen!
Ik ken maar heel weinig dikke Tsjechen, de jonge mensen zijn allemaal slank, dat is bij ons wel anders!
 

pepo

† In Memoriam
Geld dit alleen voor de echte Tsjechische Tsjechen? Niet? Dan heb ik er een voor jou. En zijn fotootje slingert hier ergens ook al een tijdje rond!
 
Tsjechische kinderen dik??????? En Joegoslavische NOG dikker?? Geen idee hoe ze dat gemeten hebben.
Dat meer mensen dikker worde is volgens mij een Europees probleem, het verschil zal wel niet zo groot zijn???
Of, wacht, misschien meten ze wel met verschillende maten!!: zo van: Duitsers mogen dikker zijn dan Nederlanders, en Nederlanders weer dikker dan de (over het algemeen) ranker en kleiner gebouwde Tsjechen.
 
Dat zegt mij niets. Toch zeg ik niet dat ik het niet geloof. Een ding is wel zo, wat mij altijd opviel in Tsjechië is dat men daar in het straatbeeld en in mijn indruk in elk geval juist gemiddeld stukken slanker is dan in het Nederlandse straatbeeld.
 
we geloven je wel hoor Vasek, tis alleen dat we ons afvragen waar al die dikke Tsjechen dan wel zitten???
 
Bovenaan