Trutnov-Praag per trein

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Stel ik je een andere vraag: kan je van Mierlo met de trein naar Praag?

Mierlo is heel klein en heeft geen station en ligt redelijk ver van Praag. Maar er rijdt een bus en die brengt je naar station Eindhoven.
Met slechts een paar keer overstappen kom je in Praag.

Nu Trutnov.
Trutnov is een stuk groter en heeft een station. En het ligt veel dichter bij Praag. Zou je dan vanuit Trutnov met de trein in Praag kunnen komen?

Wat denk je zelf? Ik weet dat je het antwoord weet.

Ik geef je een hulpmiddel: www.cd.cz (is er ook in Engels).
 
Er is in Tsjechië vaak ook een groot verschil tussen of het kan en of het handig is - probeer maar eens met de trein van Praag naar Jablonec nad Nisou te gaan, geen doen. Met de bus ben je er zo. Vanuit Trutnov ben je op zich ook sneller met de bus in Praag, maar dan moet je vanaf bushalte Černý Most nog helemaal naar het centrum. Met de trein kom je aan op centraal station en sta je dus meteen middenin de stad. De reis duurt drie uur.
 
Wij gaan soms met de bus naar Praag. Wat we dan heel aardig vinden is dat door allerlei leuke plaatsen komt en veel ziet. Dat is met de trein wat minder. De busreis duurt twee uur naar Cerny Most en de bus vertrekt uit Vrchlabi.
 
Vanaf Trutnov naar Praag rijdt inderdaad een bus. 2 tot 2 en een half uur is de reistijd. Mijn zoon en diverse gasten hebben dit meerdere keren gedaan. Let wel op waar je je auto parkeert want anders loop je het risico dat je bij terugkomst een wielklem hebt.
 
Bovenaan