Trutnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi, heeft iemand leuke ervaringen in het reuzengebergte,in de buurt van TRUTNOV, bijv. leuke restaurants, waar ik lekkere goulash of echte Tsjechische bramboraks kan eten, of wat leuks doen met de kids. En een leuke plaats in polen. En weet iemand of er ergens in de buurt een echte Tsjechische grote markt is (dus geen vietnamese)?

groetjes,
 
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

Volgens mij is er in Hostinne in het weekend van 1 augustus een grote jaarmarkt. Ik weet niet of het op 31 juli of 1 augustus is.
 
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

Zou in ieder geval de Snezka in Pec pod Snezkou opgaan (lopen of met de stoeltjeslift. Kies wel een heldere dag dan is het extra mooi).
Tevens is Vrchlabi niet al te ver van Trutnov. Trutnov op zich is ook een leuke plaats maar Vrchlabi heeft ook wel wat. Daarnaast is Janske Lazne erg aardig en is het weggetje van Strazné naar Dolni Dvur (prchtig plaatsje trouwens) niet te overtreffen (alleen maar hopen dat je niet teveel tegenliggers hebt).
 
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

Jicin is een aangename stad, zoek je het wat kleiner kan je Dvur Kralove of Jaromer eens bezoeken. Op de markt van Dvur Kralove is er een western-achtig restaurant (!) waar je wel bijzonder lekker kunt eten !
 
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

leuk weet je misschien nog de naam van het restaurant?
groetjes WIL
aangenaam.gif
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

Wij zijn verschillende keren wezen eten bij restaurant Herman in Rudnik, heerlijk restaurantje. Lekker Tsjechisch eten, maar niet té en voor een goede prijs.
 
A

airhead

Guest
Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Hoi,

Ik zoek eigelijk in de omgeving van Trutnov bezienswaardigheden... Natuur, Kastelen enzo enzo.
We zijn dol op natuur en wandelroutes dus dat is ook altijd welkom.

alvast bedankt!!!!
yeah.gif


gr. Airhead
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Natuur is er in het Reuzengebergte voldoende te vinden. Als je graag gaat wandelen is de route naar de top van de Snezka in Pec pod Snezkou misschien wel wat (eventueel alleen naar boven of beneden als je de stoeltjeslift neemt). Als je dit doet is een heldere dag het beste.
Verder vinden wij Dolni Dvur en de weg van Dolni Dvur naar Strazné een topper. Leuke plaatsen zijn er in deze omgeving ook voldoende. Trutnov zelf is leuk maar ook Vrchlabi / Janske Lazne / Splinderuv Mlyn zijn de moeite waard. Als je ook nog een dierentuin zou willen bezoeken mag je die van Dvur Kralove niet missen.
Wandelroutes en -kaarten zijn in Tsjechië volop te koop en deze zijn ook goed aangegeven met verschillende kleuren op bomen / paaltjes e.d.
 
Re: Omgeving Trutnov, reuzengebergte - wat is er te doen ?

In Trutnov zelf is een leuk restaurant.
Kan niet missen heeft een groot terras voor de deur en zit vanaf beneden gerekend halverwege aan de linkerkant.
Voor een mooie wandeling is Ardspach zeker de moeite waard het is de Stenen Stad. Volgens mij wordt er in de zomermaanden toegansprijzen berekend hoeveel weet ik niet, je kan dan ook de rondvaart maken door de grotten.
Aan het begin van het park zit een hotel waar het ook goed eten is.
Heel veel plezier daar.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Wat ook leuk is in Trutnov, is de wandeling die de slag bij Trutnov verklaard. Vertrekkend vanop het marktplein loopt deze wandeling direkt via het tegenoverliggend bos naar het bewuste slagveld.Overal langs het parcours staan panelen met schilderijen en uitleg in het tsjechies en duits.De wandeling kan ongeveer 2 uren duren naargelang uw stapsnelheid en ingelaste pauzes.Via het stadspark komt men terug op het centrale marktplein.De wandeling is te maken zowel in de zomer als in de winter.
dance.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Restanten van de stadsmuur, waarschijnlijk uit de 14° eeuw, kan men vandaag nog aantreffen. In volgende straten, Na Vrchu, Na Struze, Hradebni en Vodni kunnen we ze terugvinden.Leuk om hiervoor even rond te lopen.
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

het treinenmuseum in jaromer.
vlak bij bila tremesna(of zoiets)heb je een stuwmeer in anton pieckstijl is wel grappig en er zijn ook nog ergens in de buurt grotten.
 
Bovenaan