Trutnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Kerstmuziek gebracht door boswachters

Het idee is ontstaan in de academie voor bosbouw in Trutnov om de kerstsfeer in de stad te ondersteunen met trompetmuziek. De boswachters hebben een grote muziektraditie in liederen tot de jacht. De koperblazers spelen op maandag en woensdag van 16.30 uur op het Krakonošově náměstí. (archieffoto)

image.php


En momenteel staan ze op het plein met een schare toeschouwers er omheen.

640x480.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Karnaval, "masupust" in Trutnov

Vandaag wordt het traditionele karnavalsfeest gehouden in Trutnov. Vanaf deze morgen 10h00 zullen er diverse activiteiten plaatsvinden op het Krakonošovo náměstí. Zo zal er oa een varken geslacht en verwerkt worden en vanaf 14h00 zijn er traditionele en ongewone spelletjes voor de kinderen. Vanaf 15h00 verzamelen de gemaskerden en om 16h00 is er het echte feest. Op het plein staat een verwarmde tent waar men allerlei lekkers kan verkrijgen. Muziek, bier en lekker eten, het beloofd een mooi winterfeest te worden.

Op het plein is er deze week ook een reusachtige sneeuwdraak gebouwd.

image.php


image.php


P.S. in het bericht hiervoor staat een beeld van de webcam die voortdurend geactualiseerd wordt en dus de momentele toestand weergeeft.
 

Bijlagen

  • trutnov 19-02.jpg
    trutnov 19-02.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 15
Ziet er weer vreselijk gezellig uit, zou zo weer willen gaan, maar ja...

Trouwens zoals ooit eerder vermeld is mijn achtergrond op m'n PC een foto via Humlnet webcam van het feest vorig jaar zodat je elke keer wordt herinnerd aan dit feest; erg mooi dus! Toen ook al met bergen sneeuw.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krakonos standbeeld is vervangen

In Trutnov is het standbeeld op het plein vervangen door een nieuw exemplaar. Kijk maar hier of op de webcam:
 

Bijlagen

  • draak 2.jpg
    draak 2.jpg
    66,6 KB · Bekeken: 48

Freddy2005

† In Memoriam
Verlichting kerstboom feestelijk in gebruik genomen

Met een feest is deze namiddag de verlichting van de kerstboom op het Krakonošovo náměstí aangestoken. Zo te zien was er nog heel wat volk op de afspraak.

tr 28-11 kerstboom.jpg 28-11 kerstboom2.jpg
kerstboom 3 2010.jpg
 
Leuk dat je het over Ostaš hebt. Ik ben daar sinds mijn berichtje niet meer geweest. Nu wil ik er ook weer heen om er te gaan klimmen en van het uitzicht te genieten!
Het ligt inderdaad aan de 303, van Police naar Broumov (of andersom natuurlijk). Als je Police net uit bent, krijg je eerst rechts de afslag naar Hvězda, dat ook prachtig is. Maar ga door over de 303, dan krijg je kort daarna links de afslag naar Ostaš, nog voor je door het plaatsje Pěkov rijdt.
Veel plezier!
 
Al eerder genoemd geloof ik maar toch even weer plaatsen. We hebben hier zojuist gegeten. Een leuke tent gezellige tent en heerlijk eten. En vooral veel eten, de keuze is groot.
Ook leuk voor mensen met kleine kinderen omdat ze een leuke speeltuin buiten hebben. Helaas regende het dus konden ze daar geen gebruik van maken.
Het heet hostinec dvoracka in Trutnov.
Ik heb het bij restaurants gevonden op deze site, wat trouwens een leuke site is voor ideeën van uitjes.
http://www.vakantietsjechie.cz/
 
Naar dat restaurant in Trutnov gaan wij zeker nog een keertje, maar weet iemand nog een lekker restaurant (met een kaart voor kinderen:top:) in de buurt van Chotevice?

Wel inmiddels hebben wij vanavond toch al in dat restaurant in Trutnov gegeten. Helaas voor de kinderen geen weer om de speeltuin in te gaan, maar verder alles in orde. Aardig en geduldig personeel moet ik zeggen en ook niet overdreven duur. Het is dat onze bestelling niet helemaal goed werd begrepen anders waren wij met zijn viertjes Kc 520 kwijt geweest
 
hoi,
Jammer dat het weer niet meezat. Wij hebben er ook gegeten met slecht weer en binnen is niets voor de kinderen. Dus met mooi weer zeker weer gaan. Denk er wel om dat als je buiten zit (niet op het verhoogde terras maar bij de speeltoestellen) dat je zelf binnen moet bestellen want ze mogen geen bestellingen opnemen buiten bij de speeltuin. Dit scheelt je nl lang wachten.
Tja bij mij zijn bestellingen soms ook verkeerd gegaan maar ja dat is de kloof tussen de talen. Maar wel prima eten he?
Veel plezier nog en hopen op goed weer.

groetjes Ageeth
 
Naar dat restaurant in Trutnov gaan wij zeker nog een keertje, maar weet iemand nog een lekker restaurant (met een kaart voor kinderen:top:) in de buurt van Chotevice?

Wel inmiddels hebben wij vanavond toch al in dat restaurant in Trutnov gegeten. Helaas voor de kinderen geen weer om de speeltuin in te gaan, maar verder alles in orde. Aardig en geduldig personeel moet ik zeggen en ook niet overdreven duur. Het is dat onze bestelling niet helemaal goed werd begrepen anders waren wij met zijn viertjes Kc 520 kwijt geweest
evt in trutnov (porici) is een bowling baan, waar je heerlijk kunt eten en goedkoop bowlen, soms is er ook disco.
 
Bovenaan