Trutnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Omgeving Dobruska

Kun iemand mij vertellen wat er in de omgeving van Dobruska,Jaromer,Destne of in die buurt te zien is?
Wij gaan al voor het 4de jaar naar Tsjechie en misschien dat er iemand is die mij dat kan vertellen?

Groetjens Piet
 

Freddy2005

† In Memoriam
doffer schreef:
Kan iemand mij vertellen wat er in de omgeving van Jaromer te zien is?

Spoorwegmuzeum in Jaromer is beslist de moeite voor techniek - en nostalgieliefhebbers.

DSC01482.JPG
 
grotten omgeving trutnov

Hallo allemaal wij gaan dit jaar voor de 2de keer naar trutnov naar de camping dolce vita ook de 2de keer en nu heb ik van horen zeggen dat er in die buurt ook grotten aanwezig moeten zijn die te bezichtigen zijn mischien is er iemand die hier meer over weet en eventueel iets over kan vertellen.Groetjes diedrich kruize.
 
Hallo!

Wij zijn studenten uit Leiden en gaan een weekje op vakantie in Tsjechië. We zullen zitten in de buurt van Trutnov. Wij organiseren de reis en zoeken nog een leuke activiteit in de buurt voor ongeveer 20 personen. Wandelen en andere soorten sport willen we graag optioneel houden en daarom zijn we op zoek naar iets wat iedereen zal interesseren. Opties voor relax uitjes zijn ook erg welkom!
Heb je een leuk idee, laat het ons dan alsjeblieft weten!

Groetjes, Sabrine en Tessa
 
we hebben al een dagje Praag en een dagje Trutnov in gedachten. Verder zal er een wandeling plaats vinden, sport wordt optioneel en natuurlijk zullen historische en culturele trekpleisters bezocht worden. We zoeken nu nog iets relaxing, iets wat iedereen leuk vindt. Is er een zwembad in de buurt? Iets wat niet zozeer erg educatief of lichamelijke inspanning vereist. Een studentikoos tintje mag zeker.:D
 

char

† In Memoriam
Dan is een brouwerijbezoek het van het!!! Ik kan het bezoek aan de brouwerij van Nova Paka aanbevelen. novopackepivo.cz
En niet alleen Freddy kan het aanbevelen!!!..
De politie ook!!!...
In Tsjechie is de norm: 0,00 promile. Ik hoop dat er in jullie gezelschap een aantal BOB 's zitten!!! En kijk uit!!.. 's avonds, lekker doorzakken thuis, en de volgende morgen in de auto... Al is het 8 uur later, na de laatste "consumptie". Je bent de klos!!!
Boetes, voor buitenlanders, beginnen bij 350 euro!!!

Veel plezier!...

Char.
 
Nee, dat waren we inderdaad ook tegen gekomen. Onze bestuurders drinken gewoon de hele vakantie niet. Goed voor de veiligheid en de portemonnee.

We vroegen ons nog af welke grote supermarkten er in de buurt zitten. We komen namelijk op een zaterdag aan en nog niet echt hoe laat we bij onze eindbestemming arriveren.
 
Vakantie met meiden van 12 jaar

Hallo allen,

Eind augustus gaan wij met onze meiden (tweeling, 12) op vakantie in de regio Trutnov. Ik ben al een beetje op internet aan het kijken wat er voor onze meiden in die regio te doen is.

Wat ik begrijp is dat er in Trutnov een buitenzwembad is. Weet iemand hier het adres van (navigatie)? Ook zou een zwembad met een glijbaan leuk zijn, weten jullie of dat er is?

Verder nog tips en aanraders?

Alvast bedankt,

Jaap
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zopas is in Trutnov, op het Krakonošovo náměstí, het nieuwe standbeeld voor keizer Josef II ingehuldigd. Onder grote publieke belangstelling is hiermee ook het week-end van de Europese monumentendagen gestart.

Over de oprichting van dit monument schreef ik reeds in mijn verslag van woensdag 12 aug. Freddy's nieuwe rondreis...

image.php


image.php


image.php


trutnovinky.cz
 

Bijlagen

  • trutnov inhuldiging.jpg
    trutnov inhuldiging.jpg
    77,4 KB · Bekeken: 9
Tsjechie_2009_486.jpg


Kijk ook eens in de Olivetska kapel , als u in Hostinne bent.
Te vinden als je vanuit het centrum van Hostinne, richting Vrchlabi rijdt, aan de linkerzijde.
Tegenover dit bord dat aan de rechterkant is geplaatst.



Olivetská kapel werd gebouwd in 1777. (in opdracht) Laat staan burger Hostinného John Finger.
Olivet kapel is geregistreerd als een nationaal cultureel monument. Van de deskundigen wordt gezien als de grootste architectonische parel van zijn soort in Centraal-Europa.
In de jaren 2001 - 2003 was de totale renovatie van de externe en interne inrichting van de kapel van Olijven, waar het origineel van de schilderkunst in 1777 ontdekt en volledig gerestaureerd. Zabrazuje Christus' lijden op de weg van de bergen van Olijven naar de Calvarieberg.
Pavel Vítek, 7.4. 2007


http://www.hrady.cz/index.php?OID=5125



Tsjechie_2009_496.jpg


Tsjechie_2009_4971.jpg


Tsjechie_2009_4941.jpg


Tsjechie_2009_491.jpg
 
Bovenaan