Trojska Praag 7, goedkoop overnachten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In de straat Trojska Praag 7 zijn verschillende mogelijkheden om voordelig te overnachten. Er zitten een aantal pensions waar je rond de 1000 kronen per nacht voor 2 personen kunt slapen inclusief ontbijt. Verder zit er een aantal kleine campings die naast kampeerplaatsen ook kamers te huur hebben en een soort kleine trekkershutjes. Die zijn ook voordelig. Wij komen al een aantal jaar daar en zijn altijd zeer tevreden. Vroeger waren het huizen met grote tuinen en die hebben ze de laatste jaren omgetoverd in minicampings. Binnen 10 minuten sta je op de tramhalte waar 2 nummers tram binnen 15 minuten in het Centrum van Praag zijn. Als je de andere kant oploopt, kom je bij de Zoo Praha of kasteel Troja en de Botanische tuinen zijn daar ook. Er is daar dus ook veel te zien of te doen. Kortom een aanrader voor Praag gangers.....
( ik probeer hier een foto van de straat bij te voegen, maar dat lukt helaas niet)
 

kuurgast

Donateur
Trojská Praha 7.

images


Elly wat leuk :top: als je kijkt op mapy dan zie je de mini-campings met zelfs eigen websites.
(Ga met je muis over de groene tentjes en die aanklikken.)
 
Ik heb me daar jaren geleden ook al over verbaasd, die straat vol met campings! Zou er best eens willen overnachten met de caravan maar...
Zijn de toegangen ruim genoeg voor lange caravans en lange auto's, en is er altijd plaats in het hoogseizoen?
 
Er staan vaak hele lange en grote campers en de campings zijn van verschillende grootte. Wat betreft plekken in het hoogseizoen; gewoon een kwestie van even reserveren......Het prettige is dat je heerlijk buiten bent en toch eigenlijk in de stad.
 
Vrienden van ons is het goed gelukt om er met een erg grote caravan te staan. Konden prima langs het restaurant/huis/pension/sanitairhuis. Op de plek zelf ging het ook goed maar ze hebben wel zo'n mover (dat helpt geloof ik). Het was Camp Sokol Troja.
 
Vooral dat kleinschalige is aantrekkelijk, daardoor heb je snel een leuk contact met de eigenaren en het lijkt helemaal niet of je in een stad bent. Wij komen daar al sinds 2004 en het blijft onze favoriete plek. Het kasteel Troja is interessant, je kan er dagelijks rondleidingen doen en sinds kort is er ook een wijnproeverij in de kelders. Behalve met de tram kan je ook met de boot vanaf de Zoo naar het centrum, je ziet daar nauwelijks toeristen.
 
Bovenaan