Treinen richting Vodnany (Zuid Bohemen)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en een week geleden hebben we bedacht om als autoloos gezin (53,44,14,11,en 3 jaar) een vakantiehuis in de buurt van Vodnany te boeken.
Ik heb al een aantal keren via de internationale reisplanner zitten kijken (we willen per trein) naar de mogelijkheden en het viel me op dat het over het algemeen vanaf de Tsjechische grens ERG veel overstappen is. Nu zouden we graag willen weten of de treinen over het algemeen een beetje op schema rijden zodat we niet voor verrassingen komen te staan i.v.m. het overstappen.
Iemand ervaring?
 
Welkom Joohanna,
Ik kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken. Mijn oudste kinderen gingen afgelopen zomer met de trein naar Tsjechië. De reis verliep prima. Ze hadden wel wat oponthoud maar de volgende trein bleef netjes wachten, zodat ze de overstap niet zouden missen.
Ikzelf heb 7 uur in de trein gezeten in Tsjechië (heen en weer naar Praag) en bij de terugreis hadden we een lange vertraging. Ik weet niet waarom, maar het sein bleef op rood staan. Ik maakte me zorgen dat we op het station van Majdalena geen bus meer hadden naar de camping toe, want ik had de terugreis krap gepland. Maar bij aankomst op het station stond de bus nog te wachten, terwijl hij al lang vertrokken had moeten/mogen zijn. Wij hebben dus positieve ervaring met het openbaar vervoer.

groetjes en welkom op het forum.

Mayca
 
HAHAHA da's relaxed nieuws, Mayca!
Normaal vind ik vertragingen niet zo erg maar met weer een 3-jarige erbij ben ik toch op zoek naar wat zekerheden. We doen het vanuit Amsterdam dan ook wat rustig aan, met een tussenstop in Praag.
 
jullie moeten wel zeker zijn dat er in het dorpje een bushalte ofzo is
zodat jullie er heen kunnen. in de kleine dorpjes komt de bus niet zo vaak dus dan kan je misschien eerst kijken hoe laat die komt misschien kent iemand hier de site met de bustijden wel.
 
Volgens mij gaat er elk uur een bus van/naar Ceske Budejovice naar Vodnany.

Ik zou in Tsjechie me toch wel onthand voelen zonder auto, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo veel met openbaar vervoer reis.
 

Pelhřimov

Donateur
Joohanna, ik heb geen ervaring met bus- en treinreizen, maar ik weet dat er vanuit Nederland ook veel mensen per bus reizen naar Tsjechië (Student Agency of Eurlines)

Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor jullie vakantie

Jeanne
 
Ik bereis Tsjechië al jaren per trein en zou niet anders willen. Vertragingen heb ik niet/nauwelijks meegemaakt. Soms is een traject gestremd maar dan rijdt er een bus.

Soms vind ik het ontbreken van vertragingen wel jammer: geen enkel land met zoveel stationscafé's als Tsjechië!
 
Wij gaan altijd met de auto naar tjechie,maar daar gaan we regelmatige met de trein,heerlijk, zelfs in hele kleine plaatsjes heb je treinstationnetjes.Wij hebben er alleen maar positieve ervaringen mee.
 
Dat waaraan je met de auto aan voorbij zoeft, doet je de trein tonen. De achterkant van een land. En slechts als je de achterdeur kent, ben je ergens thuis.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Het laatst geplaatste bericht van Joohanna dateert van 22-07 en ze is laatst op het forum geweest op 12-08 maar heeft geen verslag of iets meer van de vakantie nagelaten.
 
Bovenaan