Treinen in Tsjechië ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Tsjechië-fanaten,

ik heb een vraagje. Ik wil met mijn zoontje Michaël samen een modeltreinbaan gaan maken, met Tsjechische spoorwegen als thema. :oeps: en dan met name het Reuzengebergte, mijn favoriete deel van het mooie Tsjechië. :D

Alleen weet ik dus echt nix van treinen in Tsjechië. Ik zag ze wel eens rijden, maar waar kan ik specifieke info vinden over de Tsjechische Spoorwegen ? Bij voorkeur in engels of duits, mijn Tsjechisch beperkt zich tot "Pivo" :) ;)

Rijden er voornamelijk dieseltreinen ? elektrische treinen ?
Ik heb alleen gezien, dat er in Trutnov een station is, en die rijdt tot Svoboda n. Upou. :lap:

Weblinks of foto's zijn welkom.

Alvast bedankt voor alle reacties. :top:
 
Daar hebben ze ook een winkel waar je de tsjechische modellen kan kopen. Daarnaast zijn er nog drie modelspoorwinkels in Praag waar ik vanaf weet.
Wel een dure hobby trouwens, ik deed het vroeger ook, vind het nog steed mooi.
 
In Praag is een grote modelspoorbaan museum. kralovstvi-zeleznic.cz/en.
De Škoda maakt niet alleen auto's en trolleybussen maar ook treinstellen en locomotieven zie skoda.cz/en.

Even voor de duidelijkheid Skoda auto heeft NIETS van doen met Skoda vervoermiddelen zoals de treinstellen, troleybussen en trams.
Citaat uit de geschiedenis: In 1895 begonnen de boekhandelaar Václav Laurin en de slotenmaker Václav Klement een fietsenfabriek, die in 1899 motorfietsen en in 1905 auto's ging produceren. In 1925 fuseerde Laurin & Klement met de fabrikant van spoorwegmateriaal Škoda. In 1945 ging de automobielfabriek zelfstandig verder met behoud van de naam en het logo.
 
Bovenaan