Trdelnik in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Waar o waar kunnen we in Praag een trdelnik kopen? De afgelopen keren waren we er in de kerstvakantie en toen struikelde je over de kraampjes, maar ik kan me niet herinneren ze in de zomermaanden gezien te hebben? Mijn dochter wordt 21 juli 7 en viert dat in Praag. Ze wil die dag dolgraag een 'suikerbroodje' eten en aangezien we de dag ervoor pas arriveren, kan ik geen voorwerk doen. ;)
Zoals te zien is op mijn avatar, is ze gek op trdelniks, deze hebben we toen wel in de zomer gekocht, bij Hruba Skala.
Wie helpt mij te ontkomen aan een ellenlange zoektocht naar een trdelnik en heeft voor mij het verlossende antwoord? Meerdere plekken mogen ook, we blijven tenslotte 7 dagen:top:
 
In de winkelpassage van bioscoop Svetozor (kino Svetozor) aan de straat Vodickova zit een kleine Cukrarna waar ze vers gemaakt worden. Geen continue productie cq voorraad. Kleine tentje zit helemaal rechts achterin bij de uitgang naar de prachtige binnentuin. Prachtige en doorgaans rustige plek om van je Trdelnik te genieten. Met speeltuin overigens! Vodickova ligt midden in het centrum en is een zijstraat van Vaclavske Namesti. Tramhalte schuin voor de ingang van de winkelpassage.
 
Dank jullie! Ik heb ze allemaal even vluchtig bekeken en ga ze opschrijven als we gaan. Vooral die laatste klinkt goed, een speeltuin in de grote stad is altijd leuk!
Ze wil al 2 1/2 jaar weer een trdelnik eten, dus op haar verjaardag komen we daar niet onderuit natuurlijk, jammie!
 
Kijk, daar zitten we in de buurt! Bedankt!
Het stomme is dat je in de kerstperiode over de kraampjes struikelt, maar waar ze dus buiten die periode staan heb ik dus nooit op gelet, ook omdat we sinds dochter gek is op de suikerbroodjes, er alleen maar in de winter waren.
 

kuurgast

Donateur
Nieuw zomervariant van Trdelník met.......zmrzlina wat een onuitspreekbaar woord voor roomijs is.
Natuurlijk is er een feestboekpagina van facebook.com/trdelniksezmrzlinou.

zmrzlinovy%CC%81-trdelni%CC%81k-praha.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan