Transport Piano CR>NL

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Allemaal,

Ik ben net terug van een weekje Praag bij mijn schoonouders. Gedurende die week hebben we her en der geïnformeerd naar mogelijkheden om een piano (geen vleugel) van Praag (Stodulky, vijfde etage) naar Deventer te laten transporteren.

We hebben twee prijsopgaven gekregen. De eerste was 50.000 kronen, de tweede 30.000 kronen. Naast het feit dat het verschil tussen deze twee prijzen nogal aanzienlijk is, is het in beide gevallen een behoorlijk bedrag. Dermate dat we er voorlopig van af zien. Tenzij we een andere (goedkopere) manier vinden om de piano naar Nederland te krijgen.

Daarom wil ik aan jullie vragen of jullie een idee hebben.

Bij voorbaat bedankt!

Jeronym
 
Hallo Jeronym,

Wij rijden met een aanhanger naar het Reuzengebergte. Of we leeg terug rijden weet ik nog niet zeker. Meestal rijden we via Dresden, maar we zouden deze keer via Praag kunnen rijden. Aangezien mijn rug weleens wat problemen oplevert, ben ik niet in staat om te gaan tillen. Wel wat natuurlijk. Ik rijd met mijn vrouw, schoonmoeder ( is 82, laat je ook niet teveel meer tillen ). Dus als jullie zorgen voor mensen om die piano naar beneden te brengen dan zouden we wel iets kunnen regelen.
We zijn in Tsjechie van 29 april tot 9 mei. Misschien kunnen we in die week iets afspreken.

Jan
 
Heb je misschien het gewicht, en de maten van de piano?
Is er daar in Praag hulp te regelen, om dat ding naar beneden te krijgen?

We zijn toch wel een paar keer per jaar in CZ met een Combo of een Kangoo, maar in je eentje til je geen piano naar beneden
smiley29.gif


Als het in onze auto's past en er is hulp aanwezig wil ik het wel voor een leuk prijsje mee naar NL brengen.
 
We hebben inmiddels een verhuisbedrijf gevonden die het voor een redelijk schappelijke prijs (8.000 kronen) meeneemt met een andere lading. Bijkomend voordeel van deze wijze is dat de boel ook nog goed verzekerd is tijdens de rit.

Bij deze iedereen bedankt die spontaan hulp aanbood. Ik heb dat zeer gewaardeerd!!!
smiley20.gif
 
Bovenaan