tourisme

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het tsjechische touristen buro heeft gepubliceerd dat het aantal bezoekers de eerste drie kwartalen van dit jaar 72 miljoen bezoekers bedroeg.ongeveer hetzelfde als vorig jaar.ondanks de wijzigingen per 1-5 (eutoetreding)is het aantal bezoekers uit de buurlanden iets gedaald.aan het begin van het jaar werd nog een stijging van 12 % verwacht.
 
Maar wat doet het er toe of een land wel of niet is toegetreden tot de EU.
Men had een stijging van 12 % verwacht ivm de toetreding?
Waarom?
 
P

Phrancus

Guest
waarschijnlijk omdat de idee bestond dat de grens meer een barriere was. En dat het 'erbij horen' een reden voor westerlingen zou kunnen zijn om nu wel te komen.
Voor het echte toerisme (massa) denk ik dat andere redenen van toepassing zijn, meer modieus en psychologisch bijvoorbeeld.

Ik ben wel benieuwd naar grotere belangstelling op zakelijk gebied voor Tsjechie, al kan ik niet overzien of het qua regelgeving/grensverkeer ook eenvoudiger is geworden om zaken te doen.
 
Hoi Cor,

Is 72 miljoen niet verschrikkelijk veel. Dit zou betekenen dat meer dan 5x de bevolking van Nederland er op vakantie zou zijn geweest.
 
Zijn dit alleen maar toeristen of worden er in dit getal ook de mensen meegerekend (uit bijvoorbeeld Duitsland, Polen of Oostenrijk) die voor een dag goedkoop komen shoppen en dan weer teruggaan?
 
cor schreef:
het tsjechische touristen buro heeft gepubliceerd dat het aantal bezoekers de eerste drie kwartalen van dit jaar 72 miljoen bezoekers bedroeg.ongeveer hetzelfde als vorig jaar.ondanks de wijzigingen per 1-5 (eutoetreding)is het aantal bezoekers uit de buurlanden iets gedaald.aan het begin van het jaar werd nog een stijging van 12 % verwacht.
Wow, klopt dat cijfer?? Ik hoop dat die bezoekers een beetje verdeeld worden over gans het land.
shocked.gif
 
volgens het buro ging het om bezoeken van minimaal 1 nacht.dus ook inclusief zakelijke bezoeken.
 
Bovenaan