Top 100 Bezienswaardigheden in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ

In het volgende stukje staat iets over een stadstrand in Praag, wie weet hier iets meer over?

Ook Rome heeft nu zijn stadstrand
Net zoals Brussel, Parijs, Praag , Wenen, Berlijn en andere grote steden, heeft nu ook Rome zijn stadstrand. Sedert zaterdag kan er gezonnebaad worden op een 180 meter lange strook zand langs de Tiber. "Tevere Village" is opgezet langs de rivier de Tiber in het centrum van de Eeuwige Stad tussen de Piazza Navona en de Engelenburcht.

Ter plekke zijn twee zwembaden geinstalleerd, kunnen ligzetels en parasols gehuurd worden en is een fitness-terrein opgezet. Voorts zijn er biljarttafels, een mini-golf en een baan voor het "boccia" balspel. Het strand met zicht op de koepel van de Sint-Pietersbasiliek is tot 17 september alle dagen open van 10 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts. De toegang is vrij, maar voor het gebruik van de ligzetels, de zwembaden en de overige voorzieningen moet betaald worden.

Bron: belga - 19/06/05 11u11 - hln.be
 
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ

De Pravcická Brána in Tsjechisch Zwitserland is ook zeker de moeite waard....
Wel een stukje lopen, maar het uitzicht is schitterend...
 

Bijlagen

  • 58474-pbrana.jpg
    58474-pbrana.jpg
    387 KB · Bekeken: 14

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ

Ik zou het niet meer gevonden hebben, het ziet er echt iets prachtig uit. Ook de foto's op de pagina van de opbouw van het zwembad en de aanleg van het strand, en de volledige uitleg met het zomerprogramma. Hier alvast iets meer:

127_d.jpg



mapa.jpg
 
een top 10 maken is te moeilijk voor tsjchie, bijna alles is er mooi, de natuur( adrspach, reuzengebergte,meren, klet) de oude steden ( cesky krumlov, praag) kastelen( karlstein, hluboka) en nog veel meer op op te noemen.:D
 
Op de eerste plaats wel ik ff kwijt dat ik ontzettend blij ben dat ik deze site heb gevonden, ik kom al 12 jaar in Tsjechie en voornamelijk in Praag maar kom er echt niet uitgekeken.Vreemd is wel dat ik nergens in deze aanbevelingen iets lees over Moravia waar ik nogal wat vrienden heb wonen en dan speciaal in bruntal, de omgeving daar is zo schitterend dat ik daar een hee avond over zou kunnen vertellen de natuur en de lucht is daar zo ongerept als je 10 minuten buiten een woonplaats bet dat je gelijk in een andere wereld lijkt te zijn.Geweldig gewoon ik zal er nog vele malen komen dat is zeker! Echt een aanrader voor ieder die ongerepte natuur wil zien.
 
Vreemd is wel dat ik nergens in deze aanbevelingen iets lees over Moravia waar ik nogal wat vrienden heb wonen en dan speciaal in bruntal, de omgeving daar is zo schitterend dat ik daar een hee avond over zou kunnen vertellen
Wat let je, HeMa (welkom trouwens op het forum! :zwaai:)? Je zegt dat er weinig over Moravië te lezen valt op dit forum - wat volgens mij best wel meevalt, maar dat terzijde - dus jouw verhalen zouden een welkome aanvulling zijn! :lezen:
 
De rotsen van Cesky Ray, de Machocca grotten, de wild west in Boskovice, de mummies in Domazlice, de prachtige wandeling met zandstenen brug bij Hrensko, Soos, Karlovy vary, kloof America onder Praag, een geweldig restaurant met gewelven in Beroun, een leuk plein in Trutnov, een rozentuin op 'hoogte' in Decin, een ruine met hele grote glazen frisdrank en bier in een kiosk in Kdyne en natuurlijk Praag waar je nooit uitgekeken raakt en nog heel veel mooie dingen die ik nog ontdekken moet
yeah.gif
wat word er bedoelt met de kloof america onder Praag?
ik ben de voor zomervakantie alvast wat aan het onderzoeken voor de route
 
als inwoner van tsjechie en met de vraag de top 100 kan ik jou vast wel vragen waar wij als nieuwkomer in tsjechie zeker naar toe moeten.
wij hebben een huisje in strazne gehuurd (pucova) voor 2 weken en houden er van om veel te ondernemen met 2 jongens van 9 en 7 jaar.
heb al gehoord ven een dierentuin in dvur kralove.
maar misschien heb je nog enkele suggesties voor ons?
 

Freddy2005

† In Memoriam
als inwoner van tsjechie ... wij als nieuwkomer in tsjechie ...
maar misschien heb je nog enkele suggesties voor ons?

Aan wie stel je deze vraag ? En wat betekent nieuwkomer ?(*)

Hier alvast enkele suggesties:

Adrspach-Teplice de rotsenstad, aan te raden om er met de "trein" naar toe gaan vanuit Trutnov.

Stachelberg bunkercomplex, altijd leuk voor jongens.

Snezka te voet of met de kabelbaan naar de top van de Snezka en wandelend terug naar beneden.

Caves bozkov de wonderlijke grottenwereld weg van het daglicht.

Maar er is nog zoveel meer...


* En wat betekent nieuwkomer ? ....gevonden, het is jullie eerste maal Tsjechië. Veel plezier gewenst.
 
sorry ik dacht dat je tsjechie woonde en daarom vraag ik je om suggesties voor strazne en omgeving.
wij gaan dit jaar voor het eerst en daarom zoek ik alvast mogelijkheden om een beetje indrukken op te doen want er zijn volgens mij 1001 dingen te doen.
zijn er ook tsjechische feesten / markten in vrchlabi of omgeving?
 
Bovenaan