Tom's camping - omgeving Trutnov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Iedereen,

Een camping waar je als hotelgast zit? Op Tom's camping kan dat. Tomas, de eigenaar en beheerder, zorgt ervoor dat kamperen een onvergetelijke ervaring wordt.

53171-a1.jpg

Ons heeft Tomas verbaasd door ons regelmatig te verrassen met bloemen op de tafel of wat fruit voor de kinderen. Wat ik bijvoorbeeld erg leuk vond, is dat er na een dagje toeren in de omgeving een vuurplaats was aangelegd voor een kampvuur 's avonds. En dat wij gratis kersen konden eten zoveel wij wilden.
U waant zich als god in Frankrijk (Tsjechië).

Tomas is inmiddels een goede vriend geworden.

Zie de site die ik voor Tomas gemaakt heb www.tomscamping.nl

Er is ook gratis draadloos internet aanwezig.
 
Die panoramafoto's zijn wel erg gaaf om te zien moet ik zeggen... Kom je niet zo snel tegen op websites....
Wou dat ik ze zelf ook zo kon maken.
smile.gif


Klinkt wel aardig allemaal... Ben alleen geen kampeertype, dus ik wacht wel ff op de website van dat appartement.
smile.gif
 
Wij staan er nu en hebben het heerlijk naar onze zin. Je moet wel van rust houden en jezelf kunnen vermaken. Schoonheid in eenvoud en door de vriendelijke Tom vermaken wij ons uitstekend. Het zwembadje is ongeveer 1,5 meter diep (voor mijn dochter van 7 net te diep om te kunnen staan), lengte en breedte is 3 x 3 denk ik, is helaas nog wel erg koud.

Ik noem herten achter de tent. Zeer ruime plaatsen met eigen kampvuurplek op een idyllisch weitje. Mand met hout voor kampvuur die Tom brengt (1e is gratis). Heerlijk diner als je aankomt (Tom kookt op verzoek). Melk, broodjes, eieren, kaas en honing (alles uit de omgeving) die je kunt kopen. En als de was vuil is dan wil Tom ook de was doen. En natuurlijk de wifi aansluiting, anders kan ik dit niet posten. :fluit:

Hierbij nog een recente foto. Het witte huis is van Tom en daarvoor de 5 plaatsen.

camping_tom_large.jpg

Er is op het veldje niet heel veel schaduw. Wij staan nu zelf net achter de schuur. Tegenover de schuur is nog een plekje met twee appelbomen, maar echt veel schaduw is er niet. Je zou zelfs een partytent mee kunnen nemen. Die past samen met de vouwwagen makkelijk op de plek. Dan heb je altijd lekker schaduw en zit je droog als het regent.
 
De camping ziet er heel aantrekkelijk uit! Een schilderachtig dorpje en een weids terrein en uitzicht. We kwamen er deze week weer eens langs. Als we zouden kamperen, zou ik hier graag naar toe willen.
 
Nou, alles wat hier geschreven is, is waar. Wij zijn in 2008 bij Tom geweest en we hebben genoten. Zelfs onze zonen van 21 en 17 jaar hadden het prima naar hun zin. Echt een aanrader. Iedere dag heerlijk bij een kampvuurtje of voor je eigen tent of bij de buren, kan allemaal. :) We hebben ook regelmatig een bbq-tje gedaan met de rest van de mensen op de camping, wat erg lekker maar uiteraard ook erg gezellig was. Thomas kan dat wel, lekker eten maken. Wij gaan zeker terug dit jaar.:cheers:
 
Wij zijn 2 jaar geleden op deze kleine camping geweest. Inderdaad prima service, een lekker koud "welkomstbiertje" bij aankomst, eerste lading hout voor het vuur gratis, 's morgen verse broodjes gebracht bij de tent en op verzoek ontbijt of diner verzorgd door Tom. De camping ligt naast een bos. Wij waren er destijds met onze jongens van, toen 4 en bijna 6 jaar oud. De jongens vermaakten zich prima met hout sprokkelen in het bos, hutten bouwen en zwemmen in het ietwat koude zwembad. Wat we jammer vonden is dat het best een poos rijden is, voordat je in een stadje bent. Daarentegen is de natuur erg mooi!
 
Hoi
Wij gaan in augustus op vakantie bij Tom's camping met 3 kinderen, leeftijd 11, 9 en 4. Hebben jullie nog tips en ideeën wat te doen met de kinderen? Attractieparken, dierentuinen of zo. Iets wat niet te ver rijden is, zodat we vast een beetje kunnen inplannen.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten, Ard
 

kuurgast

Donateur
Ard, als je de coördinaten invult op mapy dan zie je het dorp. Klik dan op het icoontje van het gemeentehuis. Dan verschijnt daar de link van de gemeente-website. Die is helaas niet te vertalen met google, maar links onderaan staat "Zajímavosti" (attracties) waar een hele lijst met uitstapjes in de regio staan compleet met plaatje, afstanden en links. :top:
Soms is het interessant om op andere icoontjes te kijken voor meer informatie, zoals de blauwe afbeeldingen van pensions. Daar kan je wel eens meer vinden zoals dit, wat met een vertaalsite redelijk goed te lezen is.
Veel plezier en laat eens weten hoe het was. ;)
 
Nou, na al die mooie berichten gaan wij de 15e de gok wagen en gaan met de camper naar tom's camping. Ik hoop dat het gaat bevallen. Wij zijn aangewezen op de fiets en het blijkt dat je voor de boodschappen ver weg moet. Het is jammer dat er geen info is over het sanitair. Kan ik mijn wc'tje legen? Douchen? We will see. Tips zijn welkom.

Wmpje
 
Leuk dat Tom een award heeft gehad. Ik heb ook nog een recensie geschreven op zoover.

Toen wij er stonden was er een WC bij de huurwoning en je kon in de badkamer van Tom douchen en naar de WC. Je zult er dus zeker wel je toilet kunnen legen.

Ik denk nog wel eens terug aan Tom en zou er graag nog eens terugkeren.

Met de fiets boodschappen doen lijkt me niet heel handig daar. Je zit toch even van de supermarkt af. Tom kan natuurlijk wel voor je koken en ontbijt klaar maken. Mede hierdoor hebben wij een superrelaxte vakantie gehad.
 
Nee, ik ga niet vertellen dat het inderdaad geweldig kamperen is hier op de camping.... Dat je hier uitstekend kunt eten..... Dat je zeer gastvrij onthaald wordt en als klant/campinggast gewaardeerd wordt.... Dat het gastenboek hier op de camping zeer lovend is over Thomas en zijn camping..... Dat wij dat er ook nog maar eens in gezet hebben..... Dat de honden zich hier uitstekend vermaakt hebben.... Dat de kampvuurtjes iedere avond brandden.... Dat de nachten hier echt donker en echt stil zijn..... Etc. etc. etc.

Nee dat ga ik allemaal niet vertellen, want dan gaat "iedereen" hier volgend jaar ook heen!

Alle gekheid op een stokje: deze camping gaat zeer hoog eindigen in onze top-zoveel van campings waar we geweest zijn. We gaan zelden vaker dan 1 keer naar dezelfde camping, maar volgend jaar melden we ons hier weer!

We zijn hier bijna 4 weken geweest en vanaf dag 1 wisten we al dat dat goed zat. Ook met de honden. Een giga speurveld meteen naast de tent!

Was alles nou perfect: nee, we hadden best last van allerlei insecten in de tent. Eigenlijk begonnen we iedere avond met het wegvangen van zgn. "oorkruipers" uit de tent. De afgelopen dagen veel wespen (zelf zijn we allebei gestoken, en ook de honden meerdere malen). Ook torren en spinnen horen tot de veel geziene extra gasten.
Maar ja, we staan in een soort van bergweide, bloeiend, en dan zal dat er wel bij horen.

Ons rest nog twee dagen hier. Morgen, om de grote tent alvast af te breken en de laatste nacht te overnachten in ons kleine tentje. En overmorgen vertrekken we richting huis.
 
Bovenaan