Tolvignet voor Duitse Autobahn vanaf 2016

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nu maar even een pauze lijkt me.
Niemand weet het precies.
Nog een jaartje te gaan en dan alles maar volgen en daarna gewoon betalen.
Oeiiiii.
Wat zal het worden met een machtig mooie 2.4 commonrail turbodiesel van na 2007.
Dr zit natuurlijk wel een roetfilter in.
Over de uitstoot en de Kw's en de PK's kan nog wel gediscussieerd worden natuurlijk.
Vraag:
Moeten we staks allemaal in een Suziki Alto of Ford Kaaaaaaa gaan rijden.
Over de A3?
 
Gewoon betalen als je wat wil verdienen.
Voor de prijs zou ik het niet laten is mijn mening.
We gaan twee keer per jaar naar Tjechie en minstens 20 keer uit eten , eten in Nederland €19.00 en in tsjechie €9.00
De campings en pensions zijn er wat goedkoper en parkeergeld kost als je moet betalen rond €5 per dag .
Zo zijn er zeker nog een aantal voordelen te bedenken waarom we naar Tsjechie gaan oa dat het er rustig is en heel veel lieve mensen wonen.

En we wonen op redelijke afstand van Duitsland waar de wijn €1,50 per fles goedkoper is.
 
Als ik soms naar geparkeerde auto's kijk, lijken het wel soms collectors items.
9 jaar oude Oostenrijkse en Zwitserse stickers.
Indrukwekkend !
:D
 

kuurgast

Donateur
Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn tolplannen afgezwakt.
Tolvignetten Duitsland vanaf 2016 enkel voor de Autobahn en niet voor rijkswegen (Bundesstraße).
Een jaarvignet zal 74 tot maximaal 130 euro bedragen, 10 dagen voor 10 euro en 2 maanden voor 22 euro.
Boete zonder vignet op snelweg de eerste keer 150 euro en daarna hogere boetes!
De 15 belangrijkste vragen op een rij over het nieuwe tolvignet op duitslandnieuws.nl.
 
Ik moet nog zien of die maut Duitsland wel wat oplevert. Ze zullen wel meer inkomsten ontvangen van buitenlanders die tol betalen maar sommigen gaan Duitsland ook mijden waardoor andere belastinginkomsten wegvallen.
En volgens mij hebben Duitsers straks ook het recht om geen maut te betalen als ze niet van de Autobahn gebruik willen maken. Er zijn er genoeg die de auto alleen gebruiken als boodschappenauto in hun dorp. Dat kun je dan ook weer van de inkomsten aftrekken want die gaan minder wegenbelasting betalen. Samen met de systeemkosten blijft er vrijwel niets over of zo weinig dat het het eigenlijk helemaal niet waard is. Als ze zo het achterstallig onderhoud aan hun wegen willen bekostigen dan moet dat toch echt op een andere manier want de mautinkomsten zijn een druppel op de gloeiende plaat. Maar dat zal er ook nog wel van komen, eerst de maut en daarna verhoging van de wegenbelasting. Het argument van de buitenlanders die gratis rijden is dan reeds weggenomen en geen excuus meer om de wegenbelasting niet te verhogen tot een peil waarmee het wegenonderhoud wel voldoende kan worden uitgevoerd.
 
Duitsland ook mijden, om 10 euro uit te sparen? lijkt me stug!

neem de afstand Utrecht - Praag, een goeie 850 km ongeveer 137 euro aan brandstof.
neem dezelfde afstand maar nu Duitsland mijden, dus over Zwitserland, Oostenrijk naar Praag, ongeveer 2x de rechtste weg en aan brandstof ook 2x, geen euro 137 maar euro 274 + overnachting, hapje eten, slokje ? drinken, tel uit je verlies!!!

de Duitser moeten óók die tol betalen, wat men dáárna weer af kan trekken van de wegenbelasting. Het bedrag aan wegenbelasting blijft dus gelijk!

Of er wat overblijft dat weet ik niet, ik ben geen econoom!!


en wat die gloeiende plaat betreft, heb ik een advies,:"Ga er niet op zitten, want wie z´n gat brand moet op de blaren zitten"
 
2016:
Amsterdam-Bilenice
960km. 1:19=50 liter Diesel á €1.35 (blijft toch he?)=
€68 + €20 plaspauze autobahn + € 10 Maut, maakt € 98.
Vraag: hoeveel biertjes krijg je daarvoor met een gezelschap van 4 personen in Amsterdam?
Géén Pul Litr, maar Fluitjes van 25cc? (Een mini theekopje met bier waarvan 1/3 schuim.)
Gewoon je knopen blijven tellen!:cheers:Desnoods daarna je wonden likken in Tsjechië.
 
Laatst bewerkt:
12779_750096225065848_5672383243215175087_n.png


Euronorms_Petrol.png


Als voorbeeld : Ik mag met mijn Seat Cordoba uit 2000, met 1,4 liter motor 'even' €91 per jaar neerleggen....


bovenstaande geldt voor jaarvignetten, in ieder geval voor duitse autobezitters.

daarnaast worden er 10-dagen vignetten voor 10 euro en 2 maanden vignetten voor 22 euro aangeboden.

Het zullen géén plakvignetten worden, maar d.m.v. kenntekenregistratie!

Voor verdere informatie verwijs ik naar:

http://www.welt.de/politik/deutschl...-Maut-kommt-aber-ganz-anders-als-gedacht.html
 
Laatst bewerkt:
laten ze dan een euro vignet maken !gewoon je betaalt 80 Euro voor de rit per jaar door heel europa !!!
en je ben van dat geplak en een voorruit dichtgeplakt met vigneten AF .
 
  • Leuk
Waarderingen: hgmw
Mooi.
Ik wacht het dus gewoon maar even af.
Tijd genoeg voor een plaspauze dus.:denk:

Maar mij benieuwen wanneer en hoeveel straks de Duitsers gaan betalen richting Keukenhof, Zandvoort (Koil zu Vermieten) of Terschelling.
 
Ik vind dat ze gelijk hebben met het heffen van tol. Nederland zou een voorbeeld moeten nemen hieraan, hoeveel Polen wonen en werken er niet in Nederland, zonder maar een cent wegenbelasting te betalen, wie weet weerhoud het een hoop Polen om nu deze richting op te komen vanwege deze regel. Blijven de "gratis" toiletten langs de Duitse autobaan ook weer wat schoner, en de wegen op zondag terug richting Nederland wat minder druk, ik betaal trouwens 90 euro per maand wegenbelasting met mijn diesel auto:confused:
 
Buiten dat dit een heel andere discussie is, doe je je nickname wel eer aan met deze simpele redenatie, simpel. Dus we moeten de wegenbelasting/tol inzetten als middel om de Polen weg te jagen? :slik:
 
Simpel heeft wel gelijk : Als je in Duitsland tankt kan je retour Den Haag rijden. Als ik bij Meer (E19) tank kan ik in streep naar huis in het Noorden des lands. Wat als we met vakantie gaan? Tank je ook in België? Nee, dan gaan we naar Luxemburg want dat is goedkoper. Is het dan raar dat vignetten ineens populair zijn?
 

Ad Verschoor

Donateur
Autobahn blijft nog gratis

media_xll_2661774.jpg


Rijden over Duitse snelwegen blijft voorlopig gratis. Ook de herziene Duitse tolplannen zijn volgens Europa discriminerend en te duur.

Dat blijkt uit een uitgelekte mail van de nieuwe EU-transportcommissaris Bulc aan de Duitse regering. Die wilde eerst eigen automobilisten ontzien. Toen dat van Brussel niet mocht, werd besloten dat ook Duitsers tol moeten betalen, maar zij zouden compensatie krijgen in de vorm van een lagere wegenbelasting. Dat is nog steeds strijdig met het Europese recht, schrijft Bulc.

De e-mail is in Duitsland bar slecht gevallen. 'Haastwerk', oppervlakkig' en 'fout', aldus een paar kwalificaties van de Duitse verkeersminister Dobrindt. De bondsregering zou juist morgen verder praten over de plannen, die per 1 januari 2016 moesten ingaan en waarvan de opbrengst - een half miljard per jaar - al was ingeboekt. Bulc heeft niet alleen principiële bezwaren, maar vindt de tol ook te hoog. Een vignet voor 2 maanden kost 20 euro, een vignet voor 10 dagen 10 euro.

Kleine auto
,,Zeker mensen met een kleine auto betalen te veel als je kijkt naar de prijs van een jaarvignet," aldus Bulc. Jaarvignetten houden wel rekening met bouwjaar en motorinhoud. Vooral de Beierse CSU is erg gebeten op invoering en dreigt met trammelant in de regering als de plannen worden afgeblazen. De CSU baalt dat in alle buurlanden - Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk - wel tolwegen bestaan, maar hun inwoners niet voor Duitse wegen betalen.

Europarlementariër Matthijs van Miltenburg vindt het 'heel goed' dat Brussel Duitsland terugfluit: ,,D66 wil dat de Europeanen volledig de vruchten van de Europese eenwording plukken."

Bron: ad.nl
 
Bovenaan