Toeristische bussen in het Boheems Paradijs

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Al zeker 15 jaar rijden in de zomer voor toeristen bussen over routes waar je normaal geen vervoer hebt. Al die jaren komen enkele keren per dag de bussen leeg of bijna leeg bij mij langs. Een rondrit is gezien de routes en tijden niet te plannen. Wel zou je op de fiets een tocht kunnen maken en dan met de bus terug kunnen gaan. Ik neem aan dat de bussen zelf op andere tijden vooral worden ingezet om schoolkinderen bijvoorbeeld naar het zwembad te brengen. Ik weet niet hoe de bezetting op andere plekken is. Informatie wordt wel via folders gegeven maar zoek je via de trefwoorden "Turistické autobusy Český ráj" dan is het heel lastig om recente informatie te vinden. Je wilt toch ook graag via een kaartje zien welke mogelijkheden je hebt! Eigenlijk vervuilen die bussen alleen maar! Je kunt overwegen de chauffeurs door te betalen en de bussen in de garage te laten staan. Ook zou een herschikking van tijden en routes te overwegen zijn.
In de folder staan de volgende bruikbare links: www.craj.cz en www.cesky-raj.info (hier vindt je een duidelijke kaart plus tijden).
Gezien de informatie is men toch wel erg tevreden over de bezettingsgraad van de bussen. Ik heb dus een andere mening.
 
Bovenaan