Toeristenbelasting

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op Vakantieveilingen kwam ik het volgende tegen: voor een complete ingerichte tent voor 6 personen in Tsjechie was het eindbod 35 euro, lees dan verder en zie dat er extra pppn een bedrag van 4 euro toeristenbelasting betaald moet worden.
Er komt dus 6 x 24 = 168 euro bovenop.
Dan komt er ook nog voor schoonmaak 25 euro en 5 euro administratiekosten bij maar daar hebben we het niet over, het gaat mij om het grote verschil van de toeristenbelasting.
Boek je rechtstreeks op de camping met je eigen tent of caravan dan betaal je 17 CZK pppn.
6 x 102 = 714 CZK toeristenbelasting dus omgerekend nog geen 30 euro.
Denkt iemand een voordelige vakantie te hebben, maar voor deze vakantie moet dus intotaal 233 euro betaald worden.
Ook als je rechtstreeks bij het verhuurbedrijf boekt betaal je zoveel toeristenbelasting!
En het verhuurbedrijf is de lachende derde want die strijkt bijna 140 euro extra op.
 
Op Vakantieveilingen kwam ik het volgende tegen: voor een complete ingerichte tent voor 6 personen in Tsjechie was het eindbod 35 euro, lees dan verder en zie dat er extra pppn een bedrag van 4 euro toeristenbelasting betaald moet worden. .....
laat me eens raden is het bij up2go daar heb ik vorig jaar ook contact gehad
en ik vertelde ze dat dat bedrag van 4 euro in tsjechie niet geheven word door welke gemeente dan ook
ze vertelde me dat ik beter moest lezen
want hun heffen geen toeristenbelasting maar een toeristentoeslag
 
Robenter, je hebt gelijk er staat inderdaad toeristentoeslag.
Maar dan vraag ik me af wat is dat voor toeslag?
Waarom moet je dat betalen en wat wordt er dan van betaald?
Waarschijnlijk gewoon een verkapte manier om extra geld binnen te krijgen...
 
dit is zeker erg misleidend deze toeslag bestaat ook niet.
dit is een eigen verzinsel ,dit bedrag gaat rechtstreeks in hun eigen zak,
en zorgt ervoor dat die betaalbare vakantie nog een behoorlijk bedrag kost.
dit is ernstige misleiding en ook de campings die met zo een verhuurder in zee gaan
stemmen zo ook in met deze vorm van misleiding
wat op zijn minst gezegd absoluut niet netjes is
 

kuurgast

Donateur
Poplatek za lázeňský nebo rekreační pobyt/vergoeding voor de spa of toeristisch verblijf.
Het tarief van de belasting is 15Kč per persoon voor elke dag van het verblijf, niet de dag van aankomst.
Alleen voor mensen tussen 18 jaar en 70 jaar.
Bron:knihovna.oseminare.cz waar onderaan link naar het betreffende ministerie.
Beetje zoeken levert wel een mogelijke verdubbeling van dit bedrag op volgens berichten in de media.
 
Voor we het allemaal over toeristenbelasting gaan hebben, het gaat hier om toeristentoeslag.
Waarschijnlijk een naar willekeur opgelegde toeslag door de reisbemiddelaar, net zoals ze een feestdagentoeslag kunnen opleggen, of welke andere toeslag dan ook. Zakkenvullen via kleine lettertjes.

Vraag me af waar ze mee aankomen als je als niet toerist een slaapgelegenheid wilt huren (omdat je bijvoorbeeld je eigen huis flink aan het renoveren bent). Ingezetenentoeslag?
 
Ik heb ook even gekeken en ik denk dat hier Warm/koud water elektriciteiten de afvalstoffen heffingen bij inzitten .
En er staat ook bij vakantieveilingen wat je verplicht bent om te betalen ,dus iedereen kan dan uitrekenen wat hij of zij kwijt is .
 

kuurgast

Donateur
Ministerie van Financiën wil belasting voor Airbnb en verandering toeristenbelasting.

Het ministerie van Financiën stelt voor om de vergoeding voor logies, recreatie- en spavoorzieningen samen te voegen tot één vergoeding. Dit zou onderhevig zijn aan een kort verblijf, ongeacht de plaats en het doel. Het doel is niet om mensen te begunstigen die zaken doen via bijvoorbeeld Airbnb. De Schatkist heeft het geïnformeerd. Het maximale tarief wordt voorgesteld door het ministerie van Financiën van 20 januari 2020 tot 21 CZK per dag, en de vergoeding zou moeten oplopen tot CZK 50 per dag vanaf 2021. Gemeenten kunnen echter een lagere vergoeding invoeren.
Wat nieuw is, is dat het iedereen treft die een kort verblijf aanbiedt, ongeacht de plaats van accommodatie of het doel ervan. Deze samengevoegde vergoeding zou van invloed zijn op zowel standaardhotels als occasionele verhuurders, zoals diegenen die het Airbnb-platform of soortgelijke online diensten gebruiken.
Bron goochel vertaling ceskenoviny.cz + prague.tv/en.
 
Bovenaan