Toegankelijkheid Reuzengebergte Strazne/Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij zoeken in de omgeving Strazne natuur wat toegankelijk is met een prothese. Door de open lift valt voor ons de Snezka af :( alhoewel ons dat wel heel mooi leek.
Wel willen we ook een dag naar Adrspach (of Ostas, Broumor of Prachov zoals ik hier op het forum las).

We houden niet van kerken, kastelen en winkelen.
Mijn man loopt met 2 krukken dus een beetje trap is niet erg.
Wie heeft er suggesties??
 
De Snezka is tot volgend voorjaar gesloten.
Misschien is de Cerna Hora een goed alternatief?
Daar ga je met de cabine omhoog en naar beneden, ik heb meerdere keren gezien dat alles even stil gezet werd als er ouderen, mensen met rolstoel of kinderwagen mee wilden naar de top.
Vooral met helder weer is hier het uitzicht ook prachtig.
In de Adrspach is het eerste stuk redelijk vlak, maar daarna komen de trappen, en nog meer trappen, ook het rondje om het meer is erg ongelijk.
Je kunt ook met de trein naar Adrspach, is erg leuk om te doen, en dan misschien het begin bekijken, kopje koffie drinken en weer terug met de trein. Hebben jullie toch een indruk hoe het daar is.
 
Ongeveer 30 km? en je bent in Horni Misecky. Vanaf hier gaat er regelmatig (kwart voor en kwart over in de ochtend, vanaf 12.00u om het uur) een bus naar boven, en voila, je staat zonder een stap te zetten op het dak van Tsjechië. Met mooie uitzichten over het Reuzengebergte en stukken geasfalteerd weg zodat je er ook prima even kunt wandelen. (Zet je man wel eerst even af bij het bushokje in Horni Misecky, de route vanaf de parkeerplaats naar het bushokje is kort maar steil)
 
Bovenaan