Toegankelijkheid grotten Bozkov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij gaan begin augustus voor het eerst naar Tsjechie. Inmiddels al hele leuke dingen gevonden waar we willen gaan kijken, MAAR mijn moeder gaat mee (slecht ter been, beschikking over rolstoel). Nu zagen we foto's van de grotten van Bozkov en alles LIJKT heel goed te doen met een rolstoel. Maar helaas zeggen foto's niet alles, voor hetzelfde geld zit er ineens een enorme trap.....:bloos2:
Wie kan me meer vertellen ??

Alvast bedankt, Rina
 
Wij waren er vorig jaar en er zijn inderdaad trappen. Dus of het met een rolstoel te doen is, lijkt mij niet. Ook is het er 's zomers heel druk. Je moet er ekening mee houden dat er een wachttijd kan zijn voor de je grot in kunt.
 
Wij zijn vorig jaar in de Punkevni grotten geweest. Daar waren speciale voorzieningen voor gehandicapten.
Er ging een personeelslid mee met een stel wat slecht ter been was. Ze konden ook geen trappen lopen. Zij gingen via andere wegen naar diverse plekken in de grotten. Konden daar ook mee met het bootje, en zo hebben ze toch een heel stuk gezien.

Misschien hebben ze zoiets ook in deze grotten, dat zou je dan even moeten informeren.
 
wij zijn vorige week daar geweest,en voor een rolstoel is het niet handig daar.
Je moet een trap op,trap af,steile helling omhoog en weer naar beneden.
De paden zijn soms erg smal.
Mocht je wel heen willen gaan,koop dan eerst een kaartje.
Wij gingen eerst gezellig een kopje koffie drinken,komt een hele groep aan en we moesten vervolgens bijna 3 uur wachten.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Inderdaad bij alle grotbezoeken is het over het algemeen druk tot zeer druk. Afhankelijk van het aantal personen kunnen hier of daar nog enkelingen bij geplaatst worden. Als je je aanmeld met meerdere personen ga je best eerst direkt naar de kassa om te kijken hoelang de eventuele wachttijd kan zijn. Hoe groter de groep hoe langer de wachttijd. Dan kan je dus gerust nog een kop koffie drinken of een ijsje likken.
 
Inmiddels alweer bijna een jaar geleden....
gelukkig gaan we over 2 maanden weer terug.
Maar goed, de grotten zijn inderdaad geen succes voor mensen die slecht ter been zijn.
Gelukkig is mijn moeder een lichtgewicht kabouter (1.56) die we dus (als ervaren EHBO-ers) tussen ons in (op een handen-stoeltje) gedragen hebben de trappen op/af.
Voor ons slopend, voor haar adembenemend: zoiets had ze nog nooit gezien....
 
hoi wij wonen in Tsjechie, in de direkte omgeving van Usti nad Labem.
Bozkov, ligt dit in de directe omgeving van Teplice?
En dan de grotten van punkenive waar liggen die? Via routenet ligt het een op ongeveer 400km bij ons vandaan en het ander ongeveer 200 km. Echter via tomtom is het aantal km beduidend minder. Wie weet de exacte route?
 
Blijkbaar zijn er meer plaatsen met de zelfde naam zo als altijd en kom je toch weer ergens anders uit .
echter bij brno dat zou goed kunnen zijn gezien het aan tal km.
dat daar punkevni ligt
En bozkov zou moeten liggen om en nabij Praag .
 
Bovenaan