Tips omgeving Susice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan in juni voor 3 weken met de hond naar west Bohemen. We hebben een huis gehuurd in de omgeving van Susice.
Wie heeft er tips voor ons voor mooie wandelingen, lekkere restaurantjes, leuke plaatsen, enz.
We zijn al eerder in Tsjechië geweest, maar dan in de omgeving van Broumov.
:bloem:
 

Ad Verschoor

Donateur
De laatste 3 jaar hebben we steeds een deel van onze vakantie doorgebracht in deze regio. Ik kan alleen maar zeggen dat je een goede keuze gemaakt hebt. In mijn reisverslagen 2011 zie hier en 2010 zie hier zijn onze ervaringen te lezen. Je vraagt met name ook om gebieden waar gewandeld kan worden. In Kaspersky Hory is bij de VVV een kaart verkrijgbaar met 7 verschillende wandelingen in de omgeving (www.sumavanet.cz/khory) Op deze site is overigens heel veel informatie verkrijgbaar over de gehele regio in meerdere talen (www.sumavanet.cz).
Ik wens jullie overigens nu al een goede vakantie toe.
 
Wat restaurantjes betreft kan ik het sporthotel aanbevelen als toptent [fantastische reerug in cranberrysaus],Net voorbij het dorpsplein van je rechts een hele goede vietnamees met leuk dakterras . Tegenover de Kb-bank zit het Griekse restaurant gloria ,vooral de steenplaat met vlees is een aanrader . Wil je een simpele burger dan kan je terecht bij Mc Vitek op de hoek van het plein.
Wat vertier betreft is er een hele mooie wandeling vanaf Susice langs de rivier naar Annin [kristalfabriek] Via de andere oever kan je dan terug .Of je spreekt af met het kanoverhuurbedrijf dat je per Kano de rivier afzakt .Het kanoverhuurbedrijf zit naast het sporthotel
 
We hebben een huis gehuurd in de omgeving van Susice.
Wie heeft er tips voor ons voor mooie wandelingen, lekkere restaurantjes, leuke plaatsen, enz.
We zijn al eerder in Tsjechië geweest, maar dan in de omgeving van Broumov.

Daar is volop te beleven en te bekijken. Je bent er niet ver van de bron van de Vltava http://home.versatel.nl/hjblauw/pramenvltava.htm Je kunt er heel mooi en fijn wandelen of met name mountainbiken bijvoorbeeld in de buurt van Modrava en Srni. Sowieso leent dat gebied zich perfect voor fietsen of mountainbiken. Ongelofelijk ongerept hoe dichter je bij de oude staatsgrens komt. Vroeger tijdens de Tsjechoslowaakse republiek was het militair spergebied en mochten niemand anders als de militairen en diegenen die er woonden komen. Mijn oom heeft daar in de buurt trouwens nog zijn militaire diensttijd doorgebracht als grenssoldaat. En ook een bezoekje waard is de berg Boubin en het oerbos (mag je niet in) daar http://www.sumava.com/rec_beznswrdhd_detls.php?l=nl&bez=boubin Kortom er is daar in de Šumava erg veel te zien als je van natuurschoon houdt, overigens ben ik er tijdens mijn eindeloze mountainbiketochten en wandelingen jaren geleden nog wat overwoekerde leeg staande huisjes en zelfs minuscule gehuchtjes tegengekomen die vroeger o.a. door de Sudeten-Duitsers werden bewoond.
 
toevallig een huis in Mirenice???, daar zijn wij afgelopen zomer geweest. Susice zeker niet vergeten naar de Svatabor te gaan schitterend uitzicht. De drie kastelen/ruine's die in een ruit rond Susice staan ook zeer mooi dichtbij staat Rabi, dan heb je Velhartice en zeker niet vergeten Kasperk wat een schitterende wandeling daarheen al en binnen zeker de moeite waard.
Was voor ons de eerste keer in deze regio en we hebben onze ogen uitgekeken en in 10 dagen ruim 1000 foto's genomen dus ik zeg DOEN, en gewoon gaan rijden en laat je verrassen.
 
Wat restaurantjes betreft kan ik het sporthotel aanbevelen als toptent [fantastische reerug in cranberrysaus],Net voorbij het dorpsplein van je rechts een hele goede vietnamees met leuk dakterras . Tegenover de Kb-bank zit het Griekse restaurant gloria ,vooral de steenplaat met vlees is een aanrader . Wil je een simpele burger dan kan je terecht bij Mc Vitek op de hoek van het plein.
Wat vertier betreft is er een hele mooie wandeling vanaf Susice langs de rivier naar Annin [kristalfabriek] Via de andere oever kan je dan terug .Of je spreekt af met het kanoverhuurbedrijf dat je per Kano de rivier afzakt .Het kanoverhuurbedrijf zit naast het sporthotel

Oeps, was vergeten erbij te zetten dat wij geen vlees eten , dus gaat het om restaurantjes waar we lekker vis zouden kunnen eten.
 

Ad Verschoor

Donateur
Graag wil ik je nog bekend maken met de website: www.npsumava.cz. Zij zijn wat we hier staats-bosbeheer zouden noemen. Veel is hier te vinden over de Sumava. Ook verstrekken zij op de verschillende kantoren wandelingen in de omgeving. Ik zou overigens Susice en haar omgeving een plek geven in Zuid-Bohemen.
 
Ik mzou dat niet doen Ad, en wel hierom wie zijn wij om Susice en omgeving een plek in Zuid-Bohemen te geven, als dat de bedoeling zou zijn geweest kunnen de Tsjechen dat zelf wel lijkt mij, en als WIJ dat hier op deze site wel zouden doen dan zoek je je helemaal het heen en weer als je Susice gaat zoeken in het Zuid-Bohemen als je daar bent.
Ik bedoel maar het hoort er niet bij dus het zei zo.
 
Bovenaan