Tips omg. Broumov?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
Al enige tijd lees ik hier mee omdat wij dit jaar voor het eerst naar Tsjechië willen. Alle informatie is nieuw en we hebben dan ook al een hoop gelezen. Onze interesse gaat uit naar Broumov en omgeving.
Is er iemand die ons wat leuke to-do tips kan geven?
We vinden van alles leuk, ik persoonlijk ben niet zo'n 'wandelaar' :denk:, één flinke wandeling (of 2) vind ik prima... maar een wandelvakantie hoeft het voor mij niet te worden. ;)
Hoever is het rijden naar Praag en is dit eventueel ook goed te doen met Openbaar Vervoer?

Groetjes, Jenny
 

Marcel

Moderator
in Broumov zelf is een fraai groot klooster, hier is een rondleiding te maken.
in Broumov staat een zeer oud houten kerkje.
in Broumov zit ook een soort VVV, niet die op het plein maar in de straat voor het plein, meneer Neuman kan je veel vertellen en je van diverse folders voorzien over de omgeving.
de omgeving : Adrspach (lange wandeling), Hvezda (korte wandelingen te maken), Nachod (dichtsbijzijnde grotere stad), dierentuin in Dvůr Králové. de stad Hradec Kralove is ook te doen als dagtochtje.
en vergeet Polen niet. de stad Walbrzych is niet al te ver weg (35 KM), hier zijn diverse grote winkels te vinden (noord-west zijde van de stad), een oud centrum (met VVV) en een kuuroord (Kudowa Zdroj). en ten zuid-oosten van Broumov kan je Polen in naar Polonica Zdroj. (zdroj betekent kuuroord)
genoeg te doen en te zien dus.

Praag is een kleine 200 km met de auto. er is een treinstation in Broumov. vandaar neem je de trein naar Nachod en dan waarschijnlijk overstappen op de trein die naar Praag gaat. ik heb geen idee hoelang die treinreis zou gaan duren.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Marcel schreef:
... er is een treinstation in Broumov. vandaar neem je de trein naar Nachod en dan waarschijnlijk overstappen op de trein die naar Praag gaat. ik heb geen idee hoelang die treinreis zou gaan duren.
Naar gelang de trein die je neemt, varieert de reistijd tussen 3h45 en 4h45.
 
Naar gelang de trein die je neemt, varieert de reistijd tussen 3h45 en 4h45.

Wij zijn vanuit Trutnov naar praag geweest met de trein. Sneltrein (pfff lijkt wel een gewone boemeltrein), duurde ongeveer 3 uur. Heenweg was voor ons iets langer ivm de trein ergens een defect kreeg :-( Is heel leuk om een keer de trein te pakken. In Praag kun je voor ongeveer 100 Kc een 24 uurs kaartje kopen voor de bus/metro. Kun je overal mee naartoe in praag.

IMG_3016.jpg
 
Bovenaan