Tips gevraagd voor verkoop onroerend goed

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na lang dubben besloten we in 2006 om ons pension + woonhuis in Tsjechie te verkopen.
Inmiddels, bijna 6 jaar later en wat illusies armer, zijn we er nog altijd niet ingeslaagd om het onroerend goed van de hand te doen. De Tsjechische makelaars die we tot nu toe gehad hebben begonnen enthousiast maar lieten het naar verloop van tijd afweten. Websites als marktplaats en huisenaanbod bleken ook geen soelaas te bieden.
Natuurlijk zit nu de economische tijd tegen en waarschijnlijk was de vraagprijs in het begin ook te opportunistisch, maar op een gegeven moment wil je ook niet veel verder zakken met de prijs daar de aanschaf ooit ook als "oude dag voorziening" bedoeld was.

Daarom nu nogmaals de vraag of iemand nog goede, creatieve ideeen heeft om onze pandjes te verkopen en pendelen we in de tussentijd nog maar geduldig heen en weer tussen CZ en NL...........
 
Tja, het pand is als het ware besmet.
Daarmee bedoel ik dat het te lang op verkoopsites heeft gestaan.
Daarbij, zoals je zelf stelde , was de vraagprijs te hoog.
Er zit niets anders op om een reeele prijs te vragen.
Heb je wel kijkers gehad?
Gewoon een tijdje stoppen met adverteren en dan opnieuw beginnen.
Dat is mijn advies en daarmee zult u het moeten doen.
 
als het niet echt nodig is om het nu te verkopen,gewoon verhuren om het verlies te beperken.
er zijn zoveel huizen te koop en de prijzen zakken nog steeds.
 
is het gemakkelijk je verstaanbaar te maken of wordt het lastig als je de tsjechische taal niet beheerst en je wilt iets gedaan hebben?
 
Het ligt eraan wat je wilt, maar communicatie kan best lastig zijn als je de Tsjechische taal niet beheerst. De grote lijnen zal wel lukken, maar details en specifieke kennis zal best moeilijk worden.
 
als je sinds 2006 iets probeert te verkopen en het is niet gelukt tijdens de meest gunstige verkoopperiode (2006-2007), dan is het duidelijk dat de prijs veel te hoog is of dat er andere duidelijk aantoonbare gebreken zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

Dat wij de Tsjechische taal slecht tot niet beheersen, is zeker een probleem. Het maakt de communicatie met makelaars onnodig ingewikkeld en omslachtig.

Daarnaast hadden we meer kunnen boffen met de makelaars. Er is steeds wel iets. Dan zijn de panden weer van internet verdwenen, dan klopt de prijs weer niet, dan zijn de foto's verkeerd of, zoals nu, staat een pand tweemaal op dezelfde website maar met een prijsverschil van wel 3 miljoen kronen etc.

En in de meest gunstige verkoopperiode, zoals Cert hierboven schrijft, was naar alle waarschijnlijkheid de vraagprijs te hoog en hadden we een makelaar die de panden heel slecht in de markt heeft gezet. En ja, zoals Kukel schrijft, raken panden in de loop der tijd besmet. Maar de boel een jaar van de markt afhalen vinden we ook zo wat.

Enfin, we wachten het af. Een jozefbeeldje op zijn kop in de grond begraven helpt in ieder geval niet. ;)
 
Haal het van de markt af!
Echt de enige optie.
Start in 2013 in het voorjaar met een overdonderende actie.
Alles uit de kast halen.
Let wel, je pandje moet er goed uit zien.
Laat professionele foto's maken.
En benoem de meerwaarde van het pand!
Mooi gelegen, zonnig, lekker tuintje, bbq maken, goed gefundeerd, weinig stookkosten en ga zo maar door.
Maar niet teveel benoemen, enkel hoofdzaken.
Bekijk de prijs nog eens, is het het nog waard.
En neem een goede makelaar, enkele honderden euro's besparen daarop is niet goed, je huis is meer waard.
Maak flyers en plak ze in de omgeving op.
Nooit geschoten is altijd mis.

Succes en groet van een ex-makelaar.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ben het met Kukel eens, maar wat je ook moet doen is de meer dan verouderde informatie van je webpage verwijderen!
(een prijslijst uit 2008 !)
Zorg dat de informatie die op het www op te sporen is, actueel is of verwijder het.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
Hallo,
ik wil mijn huis in Tsjechie verkopen. heeft iemand tips hoe en waar ik dat het beste kan doen?
Zelf ben ik al op zoek geweest naar sites hiervoor, maar niet veel bijzonders gevonden.
Uiteraard ga ik deze zomer in Tsjechie zelf ook naar de makelaar, maar op hoe meer plaatsen ik dit bekend kan maken, hoe meer kans ik heb om snel te kunnen verkopen.
Alvast dank voor een reactie.
 
Heb je misschien foto's of een site, zodat eventuele geïnteresseerden een indruk kunnen krijgen?:confused:

Stuur maar via PM of hoe dat ook heten mag.
 
Een huisje in een zo mooi klijn dorpje en Jij wilt daar weg, dat kan toch niet waar zijn !Toch niet omdat het daar nu zo hard regent ? Elders regent het nu noch veeel meeeeeeer.Na ja, niets aan te doen. Jij zult het wel weeten. Maar ik zou het laaten zo als het is, niets verkoopen. Het komt wel eens van pas. Maar bedenk: bijnaa iedere Tsjech heeft 2 of wel 3 huizen....
 
zonder in diepe details te treden, ik WIL niet weg. Helaas zijn er omstandigheden die ons nopen het huis te verkopen en geloof me, daar hebben we heel lang over nagedacht. @Boya, ik zal foto's sturen en evt. een link in mijn profiel zetten. Ik ken de regels van het forum en mijn enige intentie was/is zoeken naar extra tips. Want ik ken mijn weg heel goed in Tsjechie, zal daar ook de makelaar(s) bezoeken in augustus maar mik inderdaad ook op de nederlandse markt.
Dus mocht iemand nog tips hebben, ik houd mij aanbevolen.
 
Na 14 jaar Tsjechie gaan wij met pensioen en verhuizen naar Mexico, lekker bij onze kinderen en kleinkind. Hopen op een leuk stel die het van ons overneemt.
 
Jammer dat jullie site niet bereikbaar is, potentiele kopers willen wel graag zien hoe het is.:confused:
 
Ik ben principieel geïnteresseerd in zulke objecten. Toch hoor ik liever eerst een vraagprijs, mag uiteraard via PM...
 
Bovenaan