Tips gevraagd: Jáchymov / Boží Dar

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal, we gaan met onze tienjarige dochter een aantal weken naar Jáchymov (dit ligt 7 kilometer van Boží Dar) en we zoeken leuke uitstapjes. Wandelgebieden (vooral "een erlebnispfad" vindt mijn dochter erg leuk), musea, markten, zwembaden, eetgelegenheden en dergelijke.

Alvast bedankt en groetjes van dece.
 
Jachymov, ik kom er net vandaan.
Lekker lopen naar de kabelbaan en omhoog naar de Klinovec!
Heerlijk voor weinig kuren, volop info te krijgen aldaar.
Bozidar, gave Gods, Vietnamese markt aanwezig.
Ostrova, leuk om te bezoeken.
En een stukje verder Karlovy Vary, doen.
Of even naar Duitsland, met de stoomtrein door de bergen.
Klingenthal, rodelen.
En vergeet Potucky niet.
En zo mooi Prebuz.
Maar het aller mooiste vergeet ik bijna: Sindelova!
Totaal niets te beleven!!!!

Maar zonder dollen, rijd, loop rond.
Alles is zo mooi!
Kleine musea, zwembaden, spa, wandelen en mijnen.
Ook voor meisjes interessant.
Geniet, niet met mate maar met volle teugen!

Groet.
 

kuurgast

Donateur
Jáchymov is een bekende kuurplaats. Je kan daar gebruikmaken van het zwembad in hotel Radium Palace dit is niet groot maar wel leuk met bubbels enzo in een prachtig gebouw.
Rondom Jáchymov is een "erlebnispfad" wat ze in Tsjechië Naučná stezka noemen over het ontstaan van deze plaats en de vondst van radon.
Boží Dar heeft ook een traject voor kinderen Ježíškova cesta.
In en rond Karlovy Vary zijn verschillende wandelroutes. Er is daar ook een klimcentrum Přírodní lanové centrum Svatý Linhart.
Met 45 minuten rijden kom je in Františkovy Lázně waar een vlindertuin is Motýlí dům. Dat is dichtbij natuurreservaat SOOS.
Ander uitstapje is miniatuur Park Boheminium in Mariánské Lázně.
In de rubriek West Bohemen is er genoeg andere dingen te vinden.
Verder kan je kudyznudy.cz bekijken.(is niet zomaar met vertaalprogramma te lezen,kopiëren en plakken werkt wel)
 
Laatst bewerkt:
Kuurgast, bedankt voor alle informatie. Vooral de informatie voor mijn dochter Vera is erg leuk. :) Heeft u misschien ook nog een paar adressen waar je een lekkere en gezonde maaltijd kunt krijgen. We verblijven in een appartement dit i.v.m. allergieën en de meeste hotels zijn niet huisdierenvrij.

Groetjes van dece.
 

kuurgast

Donateur
$(KGrHqFHJEYFBknMSrEiBQeYv9yB2!~~60_57.JPG

Tegenover hotel Curie/Praha is pension Haus Hipmann.
Weet niet of het nog bestaat maar heb daar indertijd(10 jaar geleden) lekker gegeten.
De mensen spreken daar bijna overal Duits.
Als je in Karlovy Vary komt moet je wat drinken bij Pupp.
Dat is een geweldig mooi oud hotel met gouden kranen in het toilet ,bekijk ook hun evenementenkalender.
In Ostrov is een grote Tesco supermarkt die van 7:00 tot 22:00uur open is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan