Tip: voordelig pinnen in Tsjechië

Topic in 'Diversen' gestart door Arie cz, 20-12-2013.

1. Volgens mij is dat per 1 jan weer afgeschaft. De laatste keer dat ik hier in ons dorp bij Ceska Poritelna gepind heb ( CSOB - pas ) werden er geen kosten in rekening gebracht. (dat was op 2 maart)

Bewerkt door een moderator: 10-07-2020
  2. Zijn daar verder geen kosten aan verbonden

3. Ja daar zijn wel kosten aan verbonden maar die zijn niet hoog. Even een concreet voorbeeld.
    Koers nu 27.3600 Als je 1000 euro over maakt dan zijn de kosten € 4,92 en dus wordt € 995,08 omgezet tegen de aangegeven koers en krijg je er 27,225.39 kronen voor over gemaakt op je rekening.

Gaat vaak binnen 24 uur altijd binnen 48 afhankelijk van hoe snel de CZ bank is

Arie cz vindt dit leuk/interessant.
  4. Euronet-bankomat. Gebruik deze geldautomaten nooit. Oplichting

Ahoj!

Ik kreeg deze tip van een kamergenoot in een hostel in Boekarest aangaande Euronet-geldautomaten.

Deze geldautomaten lichten overal in Europa toeristen op. De wisselkoers klopt steevast niet en je verliest enorme hoeveelheden geld. Ze zijn helaas ook te vinden in Tsjechie en niet alleen in Praag, ook daarbuiten. Vooral op plekken met veel toeristen.

Ook in Nederland staan deze automaten.

Bewerkt door een moderator: 10-07-2020
  5. dennuzzz

dennuzzz Donateur

Screenshot_20200825-105831.png Screenshot_20200825-105825.png Screenshot_20200825-105836.png

Er is een nieuwe boef bij in praag vlakbij staromeste namesti...13% commissie naast de normale transactiekosten van bijna 100 kc

Credits honest guides janek en honza

Leo vindt dit leuk/interessant.
  6. Leo

Leo

Ook in andere landen rukken de Euronet automaten (veelal losse kasten) in toeristische gebieden, treinstations en tankstations op. Zelfs in de eurozone mag je extra dokken (vaak 5 euro) bij het pinnen van euro’s.
    Ik pin er nooit meer nadat ik een keertje in Berlijn zo 5 euro extra kwijt was terwijl het bij de reguliere bankautomaat enkele tientallen meters verderop niks extra kostte.
    Niet alleen Euronet doet dit trouwens.
    Zie je ergens een losse automaat die niet aan een bepaalde bank verbonden is en die niet in een muur ingebouwd is, dan kan een beetje extra op je hoede zijn geen kwaad.

Pelhřimov, bruinh en dennuzzz vinden dit leuk/interessant.
  7. De eerste post van dit topic is van eind 2013.
    Zouden er nu nog steeds mensen zijn die er intrappen??

8. Leo

Leo

Gezien het aantal bedrijven, banken, geldwisselkantoren en wat dies meer zij moet het antwoord op die vraag wel "ja" zijn. Aan toeristen is geld te verdienen.

9. dennuzzz

dennuzzz Donateur

@feertje22 kijk naar de pinbonnen daar staat het antwoord op....

10. pffft dat geloof je toch niet!!
    Net zoiets als je pincode afgeven aan iemand van de bank die belt.....als je dat nu na alles wat er over gezegd is al in de media nog steeds doet, tja....

Bewerkt door een moderator: 26-08-2020
  11. Dit onderwerp, en alle goede bedoelingen, zijn nu zo vaak besproken en van kommentaar voorzien, dat je zou mogen verwachten dat de goedbedoelde boodschap wel is aangekomen.
    Als je nu, anno 2020, je wil laten naaien bij transfer/wissel en andere zaken, dan snap je het dus nog steeds niet.

Dat ligt niet aan het gebrek aan informatie, maar aan het vermogen om dit te begrijpen en er naar te handelen.
    Maar ik begrijp ook: Loosers are for ever.
    Dat is Engels.
    Hier in Tsjechisch:
    Vždy budou poražení.

In het nederlands:
    :ja:

Luigi en PuNkEnStEiN vinden dit leuk/interessant.

Deel deze pagina