Tetin (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal
Voor het eerst gaan wij naar tsjechie op vakantie in het plaatsje tetin wie is er wel eens geweest en kan ons helpen aan gezellige restaurants en winkels om s morgens verser broodjes te halen en eventuele bezienswaardig heden in de buurt.
wim
 
Hallo Wim,

Kijk eens bij het zoeken (rechtsboven) en typ in "Reuzengebergte". Daar vind je ongetwijfeld een hoop info bij de zoekresultaten.

Wat ik zo zie is dat Tetin een klein dorpje is. Er zal ongetwijfeld een klein winkeltje zijn, maar wees er snel bij voor brood. Op = op of je moet een bestelling plaatsen. Anders moet je naar de grotere dorpen in de omgeving.

Zelf kan ik aangeven dat je naar de dierentuin in Dvur Kralove moet gaan. Mooie dierentuin met grootste safari park in (oost) europa. Gezellig met een treintje en safaribus. Een gezellig dagje uit voor het gezin.
En neem de fietsen mee of kijk of je ze ergens kan huren. Er zijn genoeg fietsroutes in die omgeving uitgezet, maar koop een kaart hiervoor.

Of ga naar de hoogste berg in Tsjechië, Snezka. Op een klein uurtje rijden van jullie en dan verder te voet of met de stoeltjes lift. Een beste wandeling maar heel mooi.

Veel plezier en geef nog een reactie als jullie geweest zijn.
 
Hoi
er zijn meerdere Tetin's. Die ik het dichtst bij het reuzengebergte kon vinden is tussen Lazne Belohrad en Miletin.
Als het deze Tetin is dan is daar bar weinig in de nabijheid. Er zijn geen winkels oid. Lazne Belohrad is wel aardig toeristisch, een kuuroord. Iets verder ligt Horice voor goede restaurants.
Weer wat verder Jicin een mooie stad.
Binnen "een uur afstand" is er veel moois te zien; Kuks, Cesky Ray, div kastelen. Je verveelt je zeker niet als je even wil zoeken.
veel plezier
 
Bovenaan