Tennis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Pliskova mag blijven hopen op eerste eindzege op een grandslamtoernooi

De als vierde geplaatste Karolina Pliskova heeft voor de vierde keer de kwartfinales bereikt op de US Open. De Tsjechische tennisster, verliezend finaliste op Wimbledon dit jaar, was in twee sets te sterk voor de Russische Anastasia Pavlioetsjenkova: 7-5, 6-4.

Pliskova had in de twee voorgaande ontmoetingen met de Russische verloren, maar mede dankzij haar sterke opslag gebeurde dat nu niet. Ze sloeg op Flushing Meadows tot nu toe 58 aces, geen van de andere geplaatste kwartfinalistes komt ook maar in de buurt. Het is de vierde keer dat ze zich in New York bij de laatste acht voegt. Pliskova (29) won nog nooit een grandslamtoernooi.

Pliskova speelt in de kwartfinale tegen Maria Sakkari.

Ad Verschoor

Donateur
Plísková zet Muguruza opzij

In het enkelspel van de WTA Finals begon Plísková eveneens met een overwinning. De nummer vier van de wereld was in drie sets te sterk voor Muguruza, de mondiale nummer vijf. Het werd 4-6, 6-2 en 7-6 (8).

Plísková had in de beslissende set bij een voorsprong van 5-4 al twee matchpoints laten liggen. In de spannende tiebreak sloeg ze bij haar vierde kans van de partij alsnog toe.

Woensdagavond was Anett Kontaveit bij de andere partij in groep B te sterk voor de Tsjechische Barbora Krejcíková. In poule A moeten Maria Sakkari, Paula Badosa, Aryna Sabalenka en Iga Swiatek nog in actie komen.

Ad Verschoor

Donateur
Muguruza verslaat Krejcikova in drie sets op WTA Finals

Tennisster Garbiñe Muguruza heeft op de WTA Finals de Tsjechische Barbora Krejcikova in drie sets verslagen. De Spaanse nummer 5 van de wereld knokte zich in Guadalajara terug na een set achterstand: 2-6 6-3 6-4.

"Ik begon in de eerste set niet goed, maar in de tweede set heeft het publiek me echt geholpen", zei Muguruza (28). "Ik zei het al van tevoren en dat meen ik: ze laten me echt beter spelen. Ik dacht: ik ga deze baan niet verlaten zonder Barbora op zijn minst een groot gevecht te bieden."
Muguruza en Krejcikova (25) troffen elkaar dit seizoen drie keer eerder en twee keer won Krejcikova: in Cincinnati en op de US Open. In Dubai was Muguruza de sterkste.

Door de zege houdt Muguruza kans op een plek in de halve finales van het eindejaartoernooi, net als Krejcikova. Beide speelsters verloren hun eerste groepswedstrijd.

In de laatste groepswedstrijd neemt Muguruza het op tegen Anett Kontaveit uit Estland, die na twee overwinningen al zeker is van een plek bij de laatste vier. Krejcikova treft dan haar landgenote Karolina Pliskova.

Bron: rtlnieuws.nl

Ad Verschoor

Donateur

Australian Open: Tsjechische dubbelspeelster Voracova in zelfde hotel als Djokovic

Tsjechische dubbelspeelster Voracova in zelfde hotel als Djokovic

Tsjechische dubbelspeelster Voracova in zelfde hotel als Djokovic

MELBOURNE (ANP) - Behalve Novak Djokovic heeft nog een tweede tennisser te maken met visumproblemen in aanloop naar de Australian Open. Volgens de lokale zender ABC is de Tsjechische dubbelspeelster Renata Voracova naar hetzelfde hotel als Djokovic overgebracht omdat haar papieren niet in orde zijn.

De 38-jarige Voracova reisde vorige maand al af naar Australië en nam er ook deel aan een voorbereidingstoernooi. Donderdag zou ze van de douane het nieuws hebben gekregen dat haar visum ongeldig is. De Tsjechische nummer 81 van de wereld in het dubbelspel, zou al eens besmet zijn geweest. Het is onduidelijk of ze net als Djokovic haar uitzetting aanvecht. Voracova is de voormalig nummer 74 in het enkelspel.

Bron: msn.com

kuurgast

Donateur
Tsjechische tennisster dreigt met juridische stappen tegen Australian Open: ‘Lig er nog wakker van’

Renata Voracova eist geld van Tennis Australia, de organisator van de Australian Open. De 38-jarige Tsjechische zag vorige week haar visum ongeldig verklaard worden en besloot Australië te verlaten.

Volgens Voracova, de nummer 82 van de wereld in het dubbelspel, zal het bedrag dat ze verlangt 'niet klein zijn'. "Het vliegticket alleen al kostte 2500 euro en mijn coach reisde met mij mee. En dan heb je het verder nog over de trainingen, de hotels en het potentiële prijzengeld. Ik hoop dat Tennis Australia het onder ogen zal zien en dat we geen juridische stappen hoeven te ondernemen", aldus de Tsjechische.

Voracova verbleef in hetzelfde hotel als Novak Djokovic. Waar de Serviër de zaak liet voorkomen, besloot Voracova afgelopen weekend huiswaarts te keren. Bij haar terugkomst in Praag zei Voracova even klaar te zijn met de tennissport. "Ik denk even niet aan tennis. Ik lig er nog steeds wakker van en ik heb het nog niet verwerkt. Ik ben uitgeput", zei ze.

Voracova, niet in het bezit van een geldig vaccinatiebewijs, was al enkele dagen in Australië toen haar visum plots ongeldig werd verklaard. "Ik snap niet waarom ze na een week naar me toe komen om te zeggen: de regels die eerder golden, gelden nu niet meer", liet ze eerder in de week optekenen.

WTA schaart zich achter Renata Voracova

„Renata heeft de procedures om op basis van een medische vrijstelling het land in te mogen op de juiste wijze gevolgd”, aldus de WTA in een verklaring. „Daarom werd ze in eerste instantie ook gewoon toegelaten. Door een bijzonder ongelukkige samenloop van omstandigheden is er vervolgens van alles misgegaan. Dat haar visum vervolgens alsnog is ingetrokken is niet alleen betreurenswaardig, maar ook vreemd. Ze heeft alle regels opgevolgd.”

Bronnen sportnieuws.nl + telegraaf.nl.

Bovenaan