Teletekst bij Tsjechische zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hebben jullie ook teletekst????
wij niet, nou kunnen we niet makkelijk zien, wat er op tv komt.
en ik (holandse wederhelft) heb teletekst echt nodig bij de films, voor deondertiteling, anders kan ik t niet volgen. boehoe.
 
ja ik heb ook teletekst, met eerste ontvanger die ik sinds kort niet meer heb zelfs met diacritische tekens. Via die ik nu heb, ontbreken dakjes op hoofdletters. Televisie teletekst werkt ook, maar is haast niet leesbaar (maakt zooitje van dakjes en streepjes) Dus fout is of bij instelling van ontvanger of weet ik niet.
Trouwens heb je oude of nieuwe czechlinkkaart? Oude (ik geloof zwarte) gaat vervallen, moet dus vervangen worden.
 
nee beruska wij hebben bij de tjechise zenders geen teletekst.Dit wordt ook niet meegezonden volgens mij.Maar mij vrouwtje haalt de gids van internet af.veel sucses als je nog iets wil weten hoor ik het wel,mijn vrouw komt uit cz dus die mag je alles vragen.doei
 

Pelhřimov

Donateur
Beruska schreef:
... dit helpt niet echt als je ondertiteling nodig hebt ...
Beruska, voor ondertiteling denk ik ook niet dat je er veel aan hebt, maar misschien wel om programmagegevens op te zoeken. :)
Je moet zelf maar even kijken of dat hierop te vinden is, want mijn Tsjechisch is nog niet zo goed dat ik alles kan lezen.
 
nee nee maar wij zijn wel al een tyd bezig met de sateliet.en hebben er al een hoop tyd aan besteed.doei en groetjes.
 
tonecku schreef:
nee beruska wij hebben bij de tjechise zenders geen teletekst.Dit wordt ook niet meegezonden volgens mij.Maar mij vrouwtje haalt de gids van internet af.veel sucses als je nog iets wil weten hoor ik het wel,mijn vrouw komt uit cz dus die mag je alles vragen.doei

Vandaag ben ik er pas zelf aan toegekomen om alles hier in te stellen.

Ontvang nu:


Op Astra 3A

CT1, CT2, Prima, 24CZ - met de Czechlink kaart

CSFilm, Galaxie Sport - geen beeld, ik heb daar geen abonement voor (zie ze dus wel in de overzicht staan)



Op Astra 1

Ocko, 24CZ - Free to air (geen kaart nodig)


Op CT1, CT2 en Prima WEL TELETEXT, storingsloos, met de goede diakritiek.

Nou, ik hoop dat het jullie helpt, want als het hier werkt, moet het bij jullie ook kunnen, toch?

Verder heb ik van de websites van betrokkennen begrepen, dat CT binnenkort ook de uitzending van EPG (elektronisch programma gids) wil lanceren. Handig, als je wil weten, wat en waneer, en super handig, als je sateliet ontvanger ook een opname functie heeft (PVR).

@Beruska: nou, kom maar op met de vragen.... :D
 
Jelen schreef:
@Beruska: nou, kom maar op met de vragen.... :D

He Jelen, HERE I COME !!

Nou, hoe is het dan mogelijk dat wij geen gvd &%$@#& teletekst hebben?! De schotel is gericht op Astra 3A .. heel af en toe, als wij geluk hebben, komt er zo een keer de voorpagina van de teletekst op het scherm, het nummer 100. Heel af en toe. En dat is ook alles. Verder komen wij niet. Meestal hebben wij geen pagina 100.
De kwaliteit van ontvangst ligt rond de 80% en dat moet genoeg zijn, of niet? Want het beeld is perfect, zonder storingen of wat dan ook, maar waar blijft de teletekst????
Het gaat mij ook niet om de programmering, dat kunnen wij op internet vinden maar de ondertiteling (pagina 888). Want dat helpt uitstekend bij het leren van de taal.

En? HOE KRIJGEN WIJ DIT VOOR MEKAAR??
 
bij mij in Raalte werkt ondertitteling via televisie en ook via ontvanger gewoon goed.

Ontvanger KAON 570 ondersteunt volledig diacritische tekens, televisie Philips heeft er wat moeite mee.
 
Bovenaan