Tegeltjes kachel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Even wat afstoffen............:vegen:.......hoe gaat het met de kachels in Tsjechië deze winter?
Dick is je tegelkachel er al uit en is iemand anders daar blij mee geworden?
 
Bij (gelukkig) gebrek aan interesse is de kachel in juni gesloopt, was er niet heel uit te krijgen.

Inmiddels staat er sinds september een pelletkachel zijn werk te doen en dat is een hele verbetering, met dien verstande dat het een "maandagexemplaar" is.

Een goede maand gebrand en toen het ene probleem na het andere en hij draait nu in noodbedrijf en ik heb vervanging geëist door een nieuw, getest exemplaar. Vanwege een bedrijfsvakantie bij de Italiaanse fabriek krijg ik op 10 januari bericht.

De tegels en stenen van de kachel die er wel heel uitgekomen zijn gebruik ik voor een waterornament in de tuin en daar ga ik komend voorjaar weer mee aan de slag.

Overigens geeft het slopen van zo'n kachel best veel stof dus Kuur, bedankt voor het afstoffen. ;)
 

kuurgast

Donateur
Dick dank voor je aanvulling. Dat afstoffen is ook voor mensen die het afgelopen jaar hier
op het forum bij zijn gekomen en misschien wel een tegelkachel hebben.
Zou leuk zijn als ze dan een foto hier plaatsen. :foto:
@ Pes je had gelijk maar soms is iets zo technisch en echt voor huizenbezitters dat ik dat niet
allemaal volg. ;)
 
Bovenaan