Taxi vliegveld - Praag centrum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heeft er iemand enig idee wat ongeveer het normale tarief is voor een ritje van vliegveld Praag naar het centrum van de stad? Je hoor nog wel eens vreemde verhalen, dus...
 
Van het vliegveld naar het treinstation hebben wij 560 kronen betaald.
Deze prijzen willen nog al is anders liggen als ze horen dat je buitenlander bent !!! succes
 
het verschilt ook per taxi bedrijf... taxi sova is een best wel goedkope. Van Strahov naar Letnany was het maar 210 kronen en het is aan de andere kant van de stad.
 
Zo rond de 500 kronen is het gebruikelijk taxi-tarief, maar er is een prima verbinding per openbaar vervoer en dat kost peanuts...
 
ja helemaal mee eens 2 weken geleden waren we nog in praag en zijn met taxi van de rand van de stad (hotel) naar hartje centrum gereden was nog geen 500 kronen.

inderdaad vooraf even de prijs vragen en dan gaat het helemaal goed komen.


ron
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dit is een privé taxi bedrijf dat u zelfs komt afhalen op het vliegveld zelf.

Nadat u door de douane heenkomt en bagage ophaalt, wordt u verwelkomt door een chauffeur met een kaart, waarop uw naam gedrukt zal staan.Wij wachten op u ook als uw vlucht verlating heeft.

Ook prijslijsten naar andere steden worden hier vermeld. prague-airport-transfers

Deze site is in 19 talen te lezen !!!
 
Kijk uit, dat je niet gepakt wordt!!!

reggie schreef:
Van het vliegveld naar het treinstation hebben wij 560 kronen betaald.
Deze prijzen willen nog al is anders liggen als ze horen dat je buitenlander bent !!! succes

Ik CZ zijn de taxitarieven door de staat bepaald! Ken de prijzen niet exact, maar:
Er is een instaptarief van zo'n 15-20 Kc. Verder zo'n 22 Kc per km.
De tarieven staan verplicht zichtbaar voor passagiers op het dashbord of zo.

Ik ben enkele jaren geleden (2001) belazerd!!
Ik wist toen niets van deze bepalingen.
Kreeg na een ritje in Praag van station (Hlavni nadrazi) naar boven op de burcht te horen: 900 Kc. Stond ook op de taximeter!! Ik had met verbazing het verloop van de meter gevolgd, maar durfde er niet op te reageren.
Ik was verbijsterd en zei: Dat kan niet.
Daarop pakte de chauffeur een prachtig geplastificeerd schildje met veel stempels en indrukwekkende tekst en afbeelding uit zijn deurvakje en zei in vloeiend Engels: Private taxi. Wij zijn beter en daarom duurder. (De taxi was een Volvo)
Op het plein voor de burcht was het hardstikke druk. Politie liep te zwaaien dat de taxi door moest rijden. We wilden de wisseling van de wacht zien en het was 5 voor 12. De wacht liep al langs ons heen. Een bus stond te toeteren achter ons.
Ik raakte een beetje in paniek en heb betaald. Knarsetandend.
Ik vroeg om een bonnetje, maar hij zei dat dat niet meer kon. Hij had de meter al weer gereset.
Ik ben uitgestapt en de taxi verdween in de menigte.
Later in Kutna Hora mijn verhaal verteld aan vrienden en die lachten me uit. Je bent gepakt!! Geen bonnetje? Dan ook geen verhaal. Met bonnetje had je hem wel kunnen pakken. (Als dat bonnetje ook niet vals geweest zou zijn, heb ik me later bedacht. De taximeter was ook gemanipuleerd!). Ik kon mezelf wel voor de kop slaan!!! :traan:

Dus inderdaad: Van tevoren afspreken wat het ongeveer gaat kosten.

Vliegveld - centrum: 25 km? Dan is 500 -600 Kc geen verkeerd bedrag.

P.S. Voor interlokaal vervoer gelden andere, lagere km-tarieven.
Gezien: Kutna Hora - Praag v.v. (70 km heen - 70 km terug, zonder veel wachten, b.v. koffer ophalen): 1200 Kc.
 
Dat bedrag (1200 Kc) Kutna Hora - Praag v.v. is van enkele jaren geleden en komt ongeveer overeen met wat op de site hierboven is vermeld (1300 Kc). Ik heb dat goed onthouden dus!
 
Ik neem de bus, stopt recht voor het vliegveld. Rijdt me naar de metro en dan ben ik op het station. Zo makkelijk. En ik voel me direct in Tsjechië... Volgende keer stap ik uit bij dat leuke café met die mooie tuin.
 
dieter schreef:
Ik neem de bus, stopt recht voor het vliegveld. Rijdt me naar de metro en dan ben ik op het station. Zo makkelijk. En ik voel me direct in Tsjechië... Volgende keer stap ik uit bij dat leuke café met die mooie tuin.
Welk café???
 
Gewoon reserveren.
Afgelopen zomer ook gedaan,landen nog al laat dus wist niet hoe,wat openbaar vervoer.
was 500ck kwijt van vliegveld naar hotel in praag 9.
is vast tarief voor heel praag
de man stond uren op me te wachten zelfs omdat mega vetragen had :bloos2:
 
1x 550 kc betaald, 1x 450 kc betaald. enkele kleine gebruikelijke tsjechische woordjes kunnen helpen de prijs te verlagen,als je direct met je groot engels begint ben je zowiezo al geript.
 
:) hoi 27 september ook van de airpoort naar treinstation taxi vroeg 600 kronen.Met bus en metro gegaan 114 kronen voor 2 personen.Treinstation holesovice totaal 30 min.goed te doen dus.
 
Bovenaan