Tatra

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanaf Hemelvaartsdag 20 mei t/m zondag 23 mei 2004 vindt in Lekkerkerk (vlakbij Rotterdam) een grote internationale Tatra meeting plaats, georganiseerd door het Tatra Register Nederland en de Tatra Freunde International (TFI). Ruim 50 van deze schitterende en fascinerende Tsjechische auto's verzameld te zien is in Nederland met zekerheid uniek.
smiley20.gif

Deelnemers komen uit vele verschillende landen, ook uit CZ en SK. Het oudste deelnemende voertuig is een Tatra 12 uit 1926! Wie een kijkje wil komen nemen is uiteraard van harte welkom. Het programma is te vinden op de homepage van het Tatra Register Nederland, evenals een lijst van deelnemers en hun Tatra's. En ja, mijn T87 met de drie koplampen en de grote rugvin is er ook.....

Na shledanou in Lekkerkerk!

Tatrafan
 

Bijlagen

  • 15947-T87 1947.jpg
    15947-T87 1947.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 9
D

Deleted member 495

Guest
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Ik heb even de lijst bekeken. Er staan ook deelnemers op 'zonder auto'. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? enig idee ?
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

aangenaam.gif
Hallo Robert, deze mensen nemen aan de Meeting deel zonder hun eigen Tatra, bijv. omdat de restauratie nog niet voltooid is of omdat het toch wel erg ver is (Italië) om met een 'oldtimer' te komen. Ze rijden dan tijdens de ritten met anderen mee, maar hebben toch alle gelegenheid om met "mensen met dezelfde tic" van gedachten te wisselen over zoiets als de zoektocht naar onderdelen, om maar iets te noemen!
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Dank voor bericht! Ik hoop op 22 mei rond de lunch bij Haarzuilens te zijn. Staan de auto's dan op een openbaar toegankelijk punt? Tatramuseum heb ik ook gezien, smaakte naar méér.
Had ik deze club maar 5 jaar eerder gekend, had ik tóch mijn favoriete trouwauto kunnen regelen...
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

In principe staan de auto's gewoon op het openbare parkeerterrein en zijn dan ook te bezichtigen. Bij Hotel Witte Brug in Lekkerkerk is ook mogelijk. Hartelijk welkom, loop gerust binnen en spreek een Tatra eigenaar aan! We praten graag over onze auto's, het gevaar is alleen dat we nooit meer ophouden
grin.gif


't Tatramuseum in Koprivnice is inderdaad een bezoek ten allen tijde waard. Helaas is vorige maand het dak bezweken van het oude museum, dat nog in gebruik was als opslagplaats voor diverse auto's. Het Technisch Museum in Praag heeft trouwens ook een aantal Tatra's tentoon gesteld. Narodní technické muzeum
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Beste Tatrafan: mn buurman hier in Tsjechie heeft sinds een paar dagen ook een gloednieuwe Tatra.. (maar, ja.. het is een vrachtwagen!)

Nu staat er in de deelnemerslijst ook een deelnemer met een Tatra van 1996..
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n Tatra van zo'n recent bouwjaar heb gezien..
Heb je dr toevallig een fototje van?

Maakt Tatra trouwens nog steeds personenauto's?
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Ralph, die Tatra uit '96 is T700, laatste Tatra's personenauto. Het was de opvolger van T613.

Tatra is in 1998 gestopt met het produceren van personenauto's.
 

Bijlagen

  • 17055-t700.jpg
    17055-t700.jpg
    37,6 KB · Bekeken: 13
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Citaat Tatrafan: We praten graag over onze auto's, het gevaar is alleen dat we nooit meer ophouden

Eigenlijk ben ik wel een beetje blij dat jij het antwoord al hebt gegeven, Vasek....
Die Tatrafan schijnt dan nooit meer erover op te houden!
grin.gif
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Hallo Cor,

In CZ worden ze af en toe te koop aangeboden voor bedragen tussen de 12.000 en 20.000 euro. Daarvoor heb je dan een érg grote, uiterst luxe automobiel met een (uiteraard luchtgekoelde) V8 motor, airco en alle mogelijke snufjes. Ik heb afgelopen zomer nog in een T700 gereden, wat een behoorlijke sensatie is. Wat het voor ons land helaas oninteressant - en onbetaalbaar - maakt is de BPM! In België is er ééntje op de weg, in ons land jammer genoeg geen. Wel zijn er inmiddels drie 613s.
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Hallo Vašek, de Tatra demon site is niet rechtstreeks van onze club, maar wordt al jaren onderhouden door ons gewaardeerde lid Paul Schilperoord. De club, het Tatra Register Nederland, heeft een eigen website op dit adres en is in principe een onderdeel van de engelstalige site Tatraworld.

Van de T700 zijn er officieel inderdaad maar 98 gebouwd, maar na het officiële productie-einde zijn er nog een aantal gebouwd, onder andere op speciaal verzoek voor een minister. Vorig jaar zijn alle onderdelen voor de 613 en de 700 die de fabriek nog had verkocht aan een ondernemer in Brno, die er mee adverteert dat hij zelfs nu nog in staat is om een nieuwe T700 te leveren, opgebouwd uit de onderdelen! Het adres heb ik zo gauw niet bij de hand, maar kan ik wel vinden, als er iemand behoefte aan heeft
wink.gif


Inmiddels hebben twee mensen uit CZ toegezegd met een 700 naar Lekkerkerk te zullen komen. Beslist één van de weinige kansen om er ooit eentje in NL te zien.
 

Leen

† In Memoriam
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Tatrafan,

Vrijdag komen we zeker kijken. Ergens langs de route tussen de pont en de molens aan de Kinderdijk zie je vanzelf een brandweerwagen/camper langs de weg staan.

Leen
 

Leen

† In Memoriam
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Nou, ik heb ze gezien hoor!
Prachtige wagens deze Tatra's. Ik leefde tot begin van deze week in de veronderstelling dat Tatra's alleen vrachtwagens waren.

Leen
 
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Ow stoer, ik zag toen ik eergister naar Arnhem reedt ook zo'n doodskist type rijden zoals de voorste op de foto.

Moest gelijk aan Lekkerkerk denken haha
 
Bovenaan