Tanvald

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedendag,:zwaai:

Even wat over mijn zelf ik heb een gezin met 2 pubers 15 en 17,
wij gaan dit jaar {zomer} voor het eerst naar tsjechie,
samen met nog een gezin met 3 pubers
We zitten in de omgeving van Tanvald.
Daar hebben we een huis gehuurd.
Weet iemand wat daar in de buurt wat daar echt de moeite waard is om te gaan kijken of te doen.


Groetjes ikbenik:slik: :lekker: :haakjes:
 
Veel plezier op dit forum. Jullie zullen ongetwijfeld voldoende tips en info van andere Tsjechofielen krijgen, zodat het een onvergetelijke vakantie wordt. Zelf kan ik je niet helpen; ben nog nooit in die regio geweest. Suc6.
 
Welkom op dit forum

Wat je zeker moet mee maken is een trein tochje naar harrachov.....
dit is zeker een aanrader, en vergeet je camera niet.
het dorp is ook de moeite waard ongeveer een km van het station
veel plezier

Groet Loek
 
Hoi,
noord Tsjechie is echt mooi. Jij kan ook naar Liberec gaan. Er is een bekende Aquapark Babylon. In dat object is heel veel atractie juist voor pubers zoals virtuaal realiteit, lasergames,bowling
http://www.centrumbabylon.cz/webview.php?cisloclanku=431&claneksablona=7
Dan kunnen jullie Jested opzoeken..
jested4.jpg
 
Hoi, Noord tsjechie is echt prachtig, Er zijn verschillende kastelen in de buurt die echt de moeite van het bezoeken waard zijn, o.a. Sychrov - tussen Liberec en Turnov- . De wandeling naar Jested bij Liberec is iets waar je wel een dag mee kwijt bent.
Wat de meeste pubers erg leuk vinden is shoppen. In het winkelcentrum van de Hypernova in Liberec zit een fantastische kledingwinkel, nl Kenvelo. Zij hebben kleding die echt heel erg leuk is, en nog beter, ook nog voor leuke prijzen!!. Als je daar e.e.a. koopt en je laat een btw rekening maken dan kan je op de grens de btw terugvragen. dan wordt het helemaal spotgoedkoop.
Ik heb zelf 2 pubers 14 en 16 en ik houd daar echt rekening mee. Ik geef ze alletwee een vastgesteld budget en dan rollen ze alletwee zielsgelukkig met volle tassen naar buiten. Wij kopen bijna in nederland geen kleding meer. Vergeet niet om je paspoort mee te nemen want dat hebben ze nodig in de winkel om die speciale bon uitte schrijven.
In Liberec zelf is nog een best aardige dierentuin.
Wat ook heel leuk is is burcht Trosky, in het hoogseizoen is daar van alles te doen wat geinspireerd is op de middeleeuwen.Trosky ligt achter Turnov, en in turnov is een edelstenenmuseum, maar of pubers dat leuk vinden? Ik heb ook gehoord dat je heel leuke dagtochten met een kano op de Jizera kunt maken, maar dat hebben we zelf nooit gedaan.
Jullie gaan naar een prachtig gebied en ik hoop dat jullie er net zo van zullen genieten als wij.

Veel plezier en een hele fijne vakantie.!!!!!!

Pien
 
bij splinderluv mlyn kun je allerlei activiteiten doen in de bergen. zoals als het goed is ook steppen. en natuurlijk is er de roddelbaan. en verder natuurlijk de zwembaden. en de winkels kenvelo is erg leuk. en in de vietnamezen zaken is er ook vaak leuke kleding al ben je in de goede. en natuurlijk kun je ook goed wandelen. al vind je dat leuk( en de kids ook). of naar een dierentuin toe.
 
Bovenaan