Tachov (bij Doksy)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tachov en natuurpark Kokorinsko

Hallo Wij gaan dit zomer naar tachov. Daar zijn er 2 van dus ik heb de omgeving er maar bij gezet.
Wij hebben via happy home een 12 pers. huis (kasteeltje) gehuurd.
Wie kent dit of deze omgeving. Ik kan over tachov weinig vinden. Is het een grote plaats, winkels terassen. Of juist helemaal niets. En hoe lang rij je erover naar praag. Het is er 60 km vanaf, maar is dat door de bergen of via een goed begaanbare weg.

Enne is er ook gewoon brood te krijgen in Tjechie? Wat wij dit jaar op de wintersport hadden was heeeeeel zout


alvast bedankt en groetjes
 

pepo

† In Memoriam
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Kokorin is een kasteel plm 20 km ten noorden van Melnik. Kokorinsko is een beschermd natuurgebied er om heen.
Dus niet in de buurt van Tachov.

Brood:
Wat is gewoon brood? Ik gebruik geen zout en heb geen problemen met tsjechisch brood. Het is net als hier - gewoon uitproberen. In de broodafdeling van de supermarkten of bij de bakker (Chléb, Pečivo) is er meer dan genoeg te kiezen. Vloer_bruin_sezam vind je daar niet.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Pepo, het gaat hier waarschijnlijk om Tachov bij Doksy ( 3 km ) en Kokorinsko is dan toch ook niet zo veraf (20 km ). Het is een klein dorp, winkels, restaurants en terassen zijn verderop in Doksy op een kleine 3 km.
 

G

Berichten van gasten...
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Naar praag ga je via Doksy, Mlada Boleslav over een goede weg en vanaf Mlada Boleslav ga je over de snelweg en dat is dan geen 60 maar 90 km.

Je kan ook via lokale weg naar Duba en dan Melnik, Neratovice via goede weg en dan niet over de snelweg maar via lokale weg Praag benaderen is 79 km.

Parkeer niet in Praag, zet je auto ergens in een P en R, of in een plaatsje voor Praag en neem dan bus of trein naar Praag.
 
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Praag is inderdaad een uurtje rijden. Liberec is ook een leuke stad om een bezoekje aan te brengen. Ze hebben daar ook een leuke dierentuin.
Op de wintersport heb je waarschijnlijk broodjes met zeezout gegeten. Als je gewoon naar een bakkertje of kruideniertje gaat is daar ook wel ander brood te koop. Anders kan je nog een bezoekje brengen aan een grote supermarkt in Praag of Liberec, wie weet zit er in Ceska Lipa ook wel een (weet ik niet zeker). Maar in verschillende grote steden zijn mega grote supermarkten waaar je o.a. alle soorten en maten brood kunt kopen.
Bij Doksy ligt het Machovo meer. En in de omgevng is nog veel meer te bezichtigen. Koop als je in Tsjechie bent een Tsjechiesche wegen atlas, da's altijd handig en loop ff bij een vvvkantoor binnen. Daar kunnen ze je alles vertellen over hoe en wat er in de omgeving te doen is. Terezin is ook nog goed aan te rijden. Da's een voormalig kamp uit WO2, heel indrukwekend.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval een héle fijne vakantie!
Groetjes,
mo
 
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Hoi Ilsemoes,

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Tsjechie, maar ik heb toch al 2 tips voor je....
smile.gif


Ga naar www.google.com en zoek op afbeeldingen (je typt de plaatsnaam in, b.v. Tachov).
Je krijgt dan heel veel foto's te zien en een leuke indruk van zo'n stadje.

Wat de afstanden betreft kun je een routeplanner gebruiken.
Ik zoek meestal even met de routerplanner van www.bp.nl.
Je typt de plaatsnaam van vertrek (en het land) in en de plaatsnaam (en het land) van aankomst. Dan zie je direct de afstand en de tijd om er te komen.

Groetjes,
Loes.
 
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Vanuit Tachov zijn ook Mlada Boleslav (Skoda-museum) en natuurlijk het Boheems paradijs (tussen Turnov en Jicin met tal van leuke plaatsjes / wandelingen tussen de rotsen) de moeite meer dan waard.
Bij Praag inderdaad de P+R aanhouden. Als je via de snelweg binnenkomt tref je er direct al één aan. Kunt daar goed parkeren en met de metro ben je zo in het centrum.
 
Wie is bekend met Tachov?

Ik ga in de zomer een weekje naar Tachov bij Doksy. Ik zou graag naar een aantal bezienswaardigheden willen die een beetje in de buurt liggen. Ik ga met 13 andere. Heeft er iemand misschien tips voor mij. Bij voorbaat dank
Groetjes, Eefke
 
Hallo,

Wij zijn op zoek naar bezienswaardigheden in Tachov en de omgeving daarvan. We hebben al een aantal kastelen en wandel/fietspaden gevonden. Weet iemand of er in de buurt van ongeveer 50 km. ook dingen te doen zijn zoals zwemmen of een pretpark, dierentuin, natuurreservaat etc.?
 
Bovenaan