Svitávka (okres Blansko)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Freddy2005 schreef:
...Via Brno over de snelweg om er wat vaart in te krijgen naar de E461. Hier in noordelijke richting tot ongeveer Svitávka. Hier dwarst men het autowegtracee dat Hitler voorzien had voor de R43. Het vrijgemaakte gedeelte is nog goed te zien in het landschap en enkele kilometers verderop, in de buurt van Jevíčko, waren reeds enkele bruggen gebouwd die er nog steeds staan. czecot.com/hitler's highway...

In mijn reisverslag vorig jaar mooie septemberweek... schreef ik hierover. Het loont misschien wel de moeite om er eens te kijken wat er nog van overblijft. Iets verderop, zo'n 25km, in Jevíčko staan de bewuste bruggen. Op mapy.cz zie je het voorziene tracé van de R43 dat direct langs Svitávka loopt. Bekijk ook de "Fotomapa" en zoom in zodat je duidelijk het verloop ziet.
 
Het bezoek aan Zuid-Moravië was zeer aangenaam, al was het erg druilerig weer. We hebben voorzamelijk de stadjes in de omgeving en Brno bezocht.

Tsjechië is me bijzonder goed bevallen. De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Als je met een hond over straat loopt, word je er voortdurend aangesproken. Veel meer dan in NL of België...

 
Hier nog een plaatje van het huis in Svitávka waar we een weekje hebben gelogeerd.

Ik heb deze opvallende bouwstijl in Tsjechië verder nergens gezien.

Huis.jpg


http://www.surbach.com
 
Bovenaan