Sumava

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In de meivakantie gaan we met de kids een weekje naar een vakantiehuisje in Grafenau/Duitsland vlak bij de grens met Tsjechië nabij het drielandenpunt Duitsland/Oostenrijk/Tsjechië en het Sumava National Park. Gewoon lekker rustig en niet *al* te veel doen. Spelletjes doen en af en toe zwemmen. Wellicht ook nog af en toe de grens over naar Tsjechië. Iemand nog tips voor die omgeving in Tsjechië?

Gr,
 
diverse sites

Hoi Houtsma,

Bekijk de onderstaande sites eens, er is zoveel info. Het ligt er maar net aan wat jullie willen. Je kunt ook de zoekfunctie (http://www.tsjechie.net/board/search.php) op deze site gebruiken en googlen.

Veel plezier met het uitstippelen van jullie vakantie en CZ zal jullie zeker niet tegenvallen.
 
Dank je. Leuke links. CZ ken ik al wel. Gaan al 4 jaar naar Tsjechië. Deze zomer gaan we ook weer naar Dolni Lanov (reuzengebergte). Forum had ik al doorzocht. Daar heb ik al wel een aantal ideeën opgedaan. Wellicht dat er toevallig ook iemand in dat vakantiepark geweest was en nog meer tips had specifiek dicht in de buurt van Grafenau. Maar we gaan er zeker wel uitkomen.

Gr,
 

Freddy2005

† In Memoriam
Drie nieuwe grensovergangen voor wandelaars opengesteld

In het Tsjechisch-Beierse grensgebied, tussen de Šumava en Bayerischer Wald-nationaalparken, zijn sinds vandaag, na jarenlange onderhandelingen, drie nieuwe grensovergangen voor wandelaars opengesteld. Wandelaars kunnen nu de staatsgrens oversteken aan de volgende punten: Pod Poledníkem, Siebensteinkopf en Modrý sloup . De vereniging van de gemeenten van het nationaalpark Šumava hebben echter kritiek op doorgang Modrý sloup. Dit traject is voor de gewone wandelaar te gevaarlijk en is minder interessant dan een wandelweg door een nabijgelegen dal, aldus een woordvoerder. De drie overgangen, die door wandelaars, fietsers en skiers kunnen gebruikt worden, liggen in de buurt van de gemeenten Modrava en Kvilda.

cestovani.idnes.cz

TOM2c66bf_ModrySloup_SlavomirKubes.jpg


TOM2c66c0_ModrySloup2_SlavomirKubes.jpg.JPG
 
Bovenaan