Suggesties pensions/hotels Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn nog maar net terug van een deugddoende vakantie in Tsjechie.
Wat een heeeeerlijk landje toch.
We zijn ondertussen al volop bezig om plannen te maken voor onze trip volgend jaar.
We hebben onze zinnen gezet op het Reuzengebergte, Harrachov, Spindleruv Mlyn, Vrchlabi ...
2 jaar geleden is er ingebroken in onze wagen in Tsjechie, vandaar dat de schrik er een beetje in zit.
Mijn vraag aan jullie is dus: kennen jullie leuke pensionnetjes/hotels met bewaakte parking of garage?
Het hoeft geen "grand chic" te zijn, de kamer moet netjes zijn en het ontbijt een beetje naar behoren.
Kan er mij ook iemand zeggen welke van de 3 steden het meest geschikt is om met de fiets te verkennen?
Dat het bergop zal gaan weten we, maar waar zijn de meest geschikte wegen?
Alvast bedankt voor de hulp !
 
Ik zou eens een kijkje nemen op de website van camping/pension Papillon in Dolni Lanov. Dit ligt aan de voet van het Reuzengebergte, vlakbij Vrchlabi. Je hebt dan een pension en ook nog de gezelligheid van de camping. Wij stonden op de camping, maar hadden ook leuk contact met de pensiongasten. Diefstal uit de auto is niet voorgekomen. Ik was zelfs zo dom te vergeten de auto op slot te doen. Volgens mij kan je dit alleen overkomen als je je veilig voelt.
 
Praha87, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het net even gegoogeld en op de foto's ziet het er als een leuke bedoening uit. :cheers:
Is het overwegen waard! Bedankt !
 
De drie plaatsen zijn zo klein dat een fiets niet echt nodig is. Wil je toch fietsen, dan is Vrchlabi het makkelijkst te befietsen volgens mij.
 
Bedankt ROJO , ik heb al eens op Google earth gekeken maar daar word ik ook niet echt wijzer van.
Ik vermoed dat in de omgeving de meeste wegen niet echt verhard zijn ...
 
Wil je mountain biken of gewoon fietsen. Er zijn voldoende verharde wegen, maar nauwelijks fietspaden.
 

Ad Verschoor

Donateur
Gaat het om pensions/hotels in het Reuzengebergte of door het hele land ? In het Reuzengebergte (Dolni Lanov) is inderdaad Papillon een uitstekend adres. In het westelijk deel van het gebergte kan ik in Zelezny Brod (Splzov) Motorest Formanka aanbevelen. Ten zuiden van het gebergte is in Dolni Brusnice het hotel Pod Zvicinou uitstekend en ten oosten pension Nas Palac in Lipova Lazne (Jesenik) prima. De emailadressen zijn:
www.formanka.cz, www.hotelpodzvicinou.cz, www.pension-naspalac.com
Alle adressen kennen we of we hebben er zelf gelogeerd. De auto staat beveiligd achter een hek, of de parkeerplaats ligt op een hele stille afzonderlijke plek. Laatst genoemde pension staat in verkoop, dus wel even informeren.
Gaat het om nog andere gebieden, dan heb ik nog veel meer adressen
 
Wij hebben sinds 3 jaar onze fietsen, Batavus stadsfietsen 7 versnellingen, gestald op 20 km van Vrchlabi. Pas als je gaat fietsen in Tsjechië merk je hoe heuvelachtig sommige wegen zijn. Mijn advies zou Vrchlabi zijn omdat het iets verder van de skihellingen ligt dus ook iets vlakker. Maar fiets je lekker een middagje naar Jilemnice dan heb je gelijke de gemene glooiing bij Valterice voor je kiezen. Je bent dan niet de eerste die even afstapt. De afdaling komt vanzef.

Vrchlabi is ook (veel) minder toeristisch dan Spindleruv Mlyn en Harrachov. Het heeft ook een paar echt goede restaurants aan het plein zoals La Petite France, Botte Cafe en Fusion. Je zou ook aan het plein een appartement kunnen nemen zoals Chateau Vrchlabi en It Centrum. Auto parkeren in de garage onder het plein of ernaast, dan sta je precies voor het politiebureau. We stalden vroeger de auto in de garage van hotel Labut, maar al heel snel gewoon buiten op hun parkeerplaatsen.

En ja Dolni Lanov kan ook heel goed. Dat is vrij vlak en rustig. Het is dacht ik 6 km fietsen naar de mooie restaurants van Vrchlabi. Op dit stuk ligt nu juist recent wel een fraai fietspad.
 
Bovenaan