Studium Nizozemštiny - má budoucnost?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj, mám takový dotaz, a zajímaly by mě vaše názory. Studuji nizozemštinu pro hospodářskou praxi, to znamená, že se učím nizozemsky a mám i ekonomické znalosti, a zajímalo by mě, jestli si myslíte, že potom tady v Česku, popřípadě v Nizozemí najdu uplatnění? Je to pro mě sice vzdálená budoucnost, ale i tak, pokud měnit studium, tak zavčas... Co si myslíte? :)
 
Zdenda to vystihl přesně a holandština je dobře využitelná jak tam, tak tady Záleží na Tobě, jak své znalosti využiješ v praxi :) Btw...já mám vystudovaný to samý, akorát s jinou jazykovou kombinací :)
 
:) ja jsem vystudovala uplne to samy - vlastne jsem prvni rocnik, na kterem se to jeste "testovalo" ;) a nikdy jsem toho nelitovalo, i kdyz jsem diky stazi v nl prisla na to, ze byznys me nebavi a sla jsem pak jeste studovat pedagogiku, ktera me pak zivila - shodou okolnosti jsem ale pak 6 let na to potkala sveho muze a odstehovala se do nl...takze i kdyby te to jednou nezivilo, tak nikdy nevis, kdy se to treba jeste bude hodit v zivote ;)

ale uplatneni urcite najdes - v cesku jsem chvilku pracovala na oddeleni logistiky... tady jsem si diplom nenechavala uznat, takze nevim, jakou praci bys mohla dostat v nl, ale sance jsou vzdycky ;)
 
Markéto, na základě čeho o tom pochybuješ? Myslím, že kombinace jazyka a praktického zaměření je jako startovní pozice určitě lepší než čistá lingvistika a bohuže i drtivá většina dalších oborů na filozofických fakultách.
Uplatnění určitě najdeš! :top:
 

Vendula

Actief Lid
Jo jo, opovrhovat Holandskem a vsim co je s nim spojeno, to jo, ale jakmile zacinkaji eura, tak tu preci jen asi zustanem...

Anglictina je samozrejme zaklad, ale holandstina jako druhy jazyk urcite neni na skodu, moc lidi v Cesku timto jazykem totiz nemluvi.