Studentenkamer in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag iedereen

Ik zoek een kamer in Praag voor de periode: februari 2010 - juni 2010.

Ik ga in het 2de semester in Praag studeren en heb dus een woning nodig. Mijn gastuniversiteit ging voor een kot zorgen, maar ze lieten me vorige week weten wat zij het niet kunnen doen en dat ik zelf maar iets moet zoeken. Ondertussen heb ik bijna heel het internet afgegaan, heb meer dan 50 mails verstuurd en mensen die Tsjechisch zijn via via proberen te contacteren. Voorlopig word ik overal afgewezen of moet ik zelf afhaken omdat de prijzen te hoog zijn. Kunnen jullie me aub helpen. Ik zou echt blij zijn als jullie nog met ideeën afkomen, de meeste ervan zal ik waarschijnlijk al benut hebben, maar wie weet...

Ik ben een meisje, ben rustig en heeel proper, dus zal heel goed voor de kamer zorgen. Ik ben 24. Ik heb een beperkt budget. Ik zou met maximaal 2 personen op de kamer willen slapen. Er moet een kookgelegenheid zijn (ofwel zou ik op de kamer mogen koken, ofwel moet er een klein keukentje zijn) en dit omdat ik het anders niet kan betalen. Er zou ook internetmogelijkheid moeten zijn.

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt
 
in princiep moet je uitgaan dat je circa 200 euro per maand kwijt bent voor een gedeelde kamert o.i.d.
Koken is leuk bedacht maar doorgaans is warm eten buiten de deur ook heel goedkoop (circa 4 euro).

Ik zou eens kijken op www.expats.cz
 
in princiep moet je uitgaan dat je circa 200 euro per maand kwijt bent voor een gedeelde kamert o.i.d.
Koken is leuk bedacht maar doorgaans is warm eten buiten de deur ook heel goedkoop (circa 4 euro).

Ik zou eens kijken op www.expats.cz

Merci voor de link, ik zal daar zeker gebruik van maken. Ik reken nu ook 200 euro voor een kamer, maar hoop niet meer te moeten betalen.

Wat zelf koken betreft: voor 4 euro kan ik zelf de hele dag eten en op restaurant maar 1 maaltijd zonder drank krijgen. Ik zal daar dus op moeten sparen :)
 
kijk ook eens op www.spolubydlici.cz, als je in het tsjechisch zoekt krijg je nog meer resultaten... Als je je kamer wilt delen moet 200 wel lukken zag er genoeg rond de 4 a 5000 beetje afhankelijk van waar je wilt zitten... Wil zelf gewoon graag een eigen kamer en kom dan denk ik op iets tussen de 6 en 8000....
 
Bovenaan