Stroomstoringen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Naast onderbrekingen van de elektriciteitsvoorziening door diverse oorzaken komen hier ook geplande onderbrekingen voor. Men is bezig het net te verzwaren en plaatst hiervoor nieuwe masten. Dan is het natuurlijk niet zo plezierig om onder stroom te komen staan. Dergelijke onderbrekingen duren dan vaak een hele dag. Vervelend voor de voorraden in de diepvries. Bij somber weer kun je ook binnen niet veel doen (voor de meest recente situatie had ik CD's gedownload op mijn smartphone, zodat ik muziek had en een boek kon lezen).
Tot eind van dit jaar worden dergelijke situaties gemeld door op masten en bomen ruim van te voren een tekst aan te brengen. Vanaf 1 januari wordt moderner via e-mail en sms hierover bericht. Je dient je wel aan te melden voor deze service bij https://www.cezdistribuce.cz/cs/sluzba.html
 
Ik heb getracht mij aan te melden mede omdat we hier in een maand tijd 3 dagen zonder elektriciteit zitten. Het lukte me niet door de test met vier over te nemen letters te komen. Moet je alleen kleine of alleen hoofdletters gebruiken of is er een probleem dat ik het formulier door Google in het Nederlands heb laten presenteren? Ze zoeken het maar uit. Ik heb een mail in het Engels gestuurd. Wacht maar af wat dit oplevert.
 
Mijn mail heeft ook het gewenste effect gehad. Wellicht had ik een fout gemaakt daar mijn rekening voor elektriciteit wordt gestuurd aan de s.r.o. en ik zag ergens staan dat er een onderscheid was tussen een 'particulier' en een bedrijf. Men heeft mijn gegevens genoteerd dus wacht ik verder maar af. Door het mooie weer van vandaag hadden we om 18 uur weer stroom. Bij de volgende onderbreking maak ik een bezoek aan Liberec. In de avond de tijdklok van de buitenverlichting bijstellen en dan is ook weer de zaak afgelopen.
 
Bovenaan