Stoomtreinen/mooie treinreisjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan in juni (2008) voor de eerste keer naar Tsjechië.

We zouden daar o.a. graag een of meer reisjes per stoomtrein willen maken. We weten dat er nog stoomtreinen rijden in Tsjechië. Maar waar en wanneer?

Wie weet zijn er ook nog aantrekkelijke treinreisjes met "gewone" treinen te maken. Tips zien we met veel belangstelling tegemoet!

We hebben de afgelopen weken al naar diverse instanties een email gestuurd met het evrzoek om informatie. Maar daar is tot op heden helaas nog niet op gereageerd.
 
Er rijden in Tsjechië ook nog volop oude diesels in de rondte, die het geluid maken van een overjarige vrachtwagen. Terug in de tijd dus. Wel hartstikke leuk en voor een paar euro rij je volop in de rondte. Onder foto's (openbaar vervoer) staan meerdere foto's.
 
In de omgeving van het Lipnomeer rijdt ook een stoomtrein.

Weet niet precies waar deze lijn vandaan vertrekt maar weet wel dat de trein het station van Horni Plana en Frymburk aandoet.
 
We zouden daar o.a. graag een of meer reisjes per stoomtrein willen maken. We weten dat er nog stoomtreinen rijden in Tsjechië. Maar waar en wanneer?
Leuk! Wij kennen een machinist bij de CD en hij heeft ons uitgenodigd om op 12 september een reisje te maken met de stoomtrein vanaf Ricany (net onder Praag). In Tsjechië zie je per streek op de stations hangen als er weer zo'n stoomtrein rijdt en wanneer dit dan is. Ik heb het idee dat het meestal op een zaterdag is.:)
 

spookycat

† In Memoriam
Zuid Bohemen:
- Route Jindrichuv Hradec naar Nova Bystrice
- Route Jindrichuv Hradec naar Obratan
www.jhmd.cz > routes, timetables, Fares


Deze(ik denk de eerste)rijd elke dag meerdere keren door camping Osika bij Nova Bystrice,hij begint op voorhand al te fluite en de kinderen rennen ernaartoe om kroonkurken op de rails te leggen,hij rijd dan heel traag en het geluid is net of er een pistool afgaat
 
Wil me even abboneren op deze topic.
Gaan we van de zomer een paar leuke dingen die hier genoemd worden uitzoeken.
 
In juni gaan wij een weekje naar duitsland om de Knaus fabrieken te bekijken/bewonderen. Daar we dan in de buurt van Viechtach staan willen wij natuurlijk ook even een ritje over de grens in Tsjechie maken. Daar dit gebied schitterend is vraag ik mij af of hier ook een leuke trein route loopt.
Dus wie weet hier een leuke route en van waar tot waar loopt hij dan?
Al vast bedankt, Petra
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nog meer spoorweguitstapjes: zmz.cz , osoblazsko.com en khkd.cz .
36_13_12.gif
 
Stoomtrein

Wij zijn 3 jaar geleden met de stoomtrein van Jindrichuv Hradec naar Nova Bystrice gereden.
Dit was een super leuke ervaring.
Je waant je 100 jaar terug in de tijd.
Vooral het station Kaproun is een belevenis.
Ergens midden in het bos ligt een grote stapel zwerfkeien en staat er een bordje Kaproun.
De kinderen en wij trouwens ook vonden dit een heel leuke ervaring.

:cheers:
 
Bovenaan