Stok met bontje, wat is dit?

Topic in 'Flora & Fauna' gestart door liesbos, 30-08-2011.

1. Bij een graanveld in de buurt van Cesky Krumlov troffen we stokken aan met bont op de top gebonden, een sponsje halverwege en een beetje bont op de grond. Waar dient dit voor? Om korenwolven af te schrikken?
    http://twitpic.com/6dpuz7

2. ik geloof om de wildzwijnen af te weren. en dit is volgens mij mensen haar.
    zie hier een Tsjechische artikel

3. en dat sponsje dan ? gebruiken ze zeker om zich op te frissen..:fluit:

4. Wilde zwijnen zou kunnen maar ook reeën en herten reageren op menselijke geur en blijven op een afstand.

5. Dat doet het wild beheer hier om reeen te weren. Zak haar bij de kapper ophalen want de geur van mensen schrikt af.
    Of dat met wilde zwijnen werkt weet ik niet. Denk ik niet, die zijn agressiever!

6. gebruikten ze vroeger ook aan de oostblok grens, daar was vaak vals alarm door dat de antipersoonsmijnen ontploften door wild.

7. dat sponsje is met een menselijke geur (zweetachtig) gedrenkt:slik:

8. Gedrenkt met menselijke geur? :denk: Echt waar? :deuk:
    Ik zie menig Tsjech al met sponsjes onder de oksels lopen.

9. zie artikel in #2 :stout:(afstotende stoffen op basis van menselijk zweet) ;)
    repelentní látky na bázi lidského potu:denk:
    vertaalt uit het tsjechiesch:shock:
    dus een soort anti wild spray

10. Bedankt allemaal, ik ben wel helemaal verbaasd over het antwoord. Vooral dat mensenzweet op het sponsje. Wat fijn dat we dit forum hebben!

11. Gisteren zag ik Limburgse boeren op het NOS-Journaal klagen over oogstverlies door wilde zwijnen. De enige oplossing die ze gevonden hadden was afschieten.
    Nu hou ik enorm van wildzwijn op mijn bord, maar het kan dus anders.
    Tsjechen hebben gewoon meer ervaring hiermee.
    Dus de Partij voor de Dieren maar even getipt (shit, zien ze nu dat ik van wildzwijn hou...).

Deel deze pagina