Stichting Babička

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo ik ben op zoek naar de film Babicka 1971.
Is deze op dvd te koop, want deze zou ik graag willen hebben.
Het liefst ook met Engelstalige ondertiteling

Ik heb vorige week de orginele film uit 1940 op dvd gekocht met Engelstalige ondertiteling.

Nu ben ik dus op zoek naar Babicka 1971 met een speelduur van 163 min.
Wie kan mij verder helpen.

9b154f52a3f82c941c98ac28a49b72 BABICKA COVER.jpg
 
Hallo Jeanne.

Dat is ook toevallig, ik heb enkele maanden geleden heel veel foto's van het Babicka museum doorgestuurd naar Paulien Plaisier. Zij had mij benaderd omdat ze wist dat wij naar het Babicka museum gingen, vandaar! En ja, zij heeft mij laten weten dat Babicka in de Nederlandse vertaling in 2012 uitkomt. Deze ga ik zeker kopen.
Mijn man heeft in het museum het grote Babicka boek in het Tsjechisch gekocht. Ikzelf het boek in het Engels. En 6 weken geleden hebben we een oud boek (Babicka), uitgegeven in 1959, gekocht bij de antiekwinkel in Nova Paka.
En ook hebben we ooit een echt schilderij met het blekershuisje van Babicka gekocht. Deze hangt in ons huis in Tsjechie. Maar ook daar heb jij toen op gereageerd (pagina 1).

Vriendelijke groetjes,

Lenka
 

Pelhřimov

Donateur
Saskia, bedankt voor de link. Ik weet dat de dvd online te koop is, maar ik zou voor Tsjechie55 kijken of ik de film in Tsjechië in een cd/dvd-winkel kon kopen, maar dat is me niet gelukt. En dat wilde ik haar gewoon even laten weten.
 

Ad Verschoor

Donateur
Lenka, ik ben er gisteren geweest. Het is te vinden in Ratiborice. De eerste parkeerplaats is bij het kasteel en de tweede bij de watermolen en het beeld van grootmoeder met de kinderen. Ratiborice ligt tussen Jaromer en Nachod. Overigens het museum is ook in de buurt in Ceske Skalice. Beiden zijn absoluut de moeite waard. Prettige vakantie.
 

Hallo Kuurgast ook jij bedankt voor de informatie, de 11e zijn we helaas al weer op weg terug naar Nederland.
Maar als we de komende week het weer zoals vandaag krijgen, zijn we dik tevreden en kan onze vakantie niet stuk.

Lenka
 

kuurgast

Donateur
752270--stahovani-povinne-cetby-ve-formatu-mp3-graficke-navrhy--1-300x300p0.jpeg

Op rozhlas.cz staan ingesproken verhalen van Božena Němcová Babička en Baruška die je gratis kan downloaden voor MP3. Handig voor mensen die wel wat Tsjechisch verstaan maar moeite hebben met lezen of de taal willen leren.
Diky Ave. ;)
 
Bovenaan