Sprookjesstad Jicin

Topic in 'Oost Bohemen' gestart door Esthertje, 19-09-2007.

1. Esthertje

Esthertje Geroyeerd Lid

Elk jaar in september is er een sprookjesfestival in Jicin (Město Pohádky). Wij zijn dit jaar een kijkje wezen nemen. Het was ontzettend leuk, er werd ongelooflijk veel georganiseerd voor kinderen.
    Het plein in de stad was veranderd in een knutselplein met kraampjes. Er werd keramiek verkocht en heel veel houten speelgoed, snoep en ja, ook een enkele kraam verkocht natuurlijk :cheers: Er waren springkussens her en der in de zijstraat van het plein. Er was een podium met optredens van allerlei kinderen van verschillende scholen. Prachtig joh. Er werden spelletjes gedaan en er waren veel mensen verkleed als sprookjes figuren zoals ridders en jonkvrouwen. Foto's kun je hier vinden want anders moet ik ze allemaal weer 1 voor 1 gaan verkleinen. Verder wordt er de hele week heel veel georganiseerd, zoals ook optredens van onbekende maar ook bekende bands zoals Kryštof Zie www.jicin.cz klik op het plaatje voorop en dan op festival Jicin, bovenaan. Je kunt foto's zien, het programma, noem maar op. Dus voor volgend jaar een ideetje! :zwaai:

2. Wat leuk! Ik hou het zeker in gedachten voor volgend jaar.

3. Een goede tip. Dat gaan we zeker onthouden. Lijkt ons erg leuk om eens naar toe te gaan.

4. Zeker een goede tip Esther ! Ik hou wel van dat soort tripjes (en Jicin heeft ook een mooi kasteel...)
    Volgend jaar (als het er van komt dat we er in September zijn....) dan gaan we zeker...en dan slapen we een nachtje bij jou :zwaai:

5. Het is inderdaad heel erg leuk. Vorige week ook een dag met de kinderen meegedaan aan alle activiteiten die er georganiseerd worden. Absoluut de moeite waard.

6. het is ook een prachtige omgeving
    de skala van prachhoff {ik weet niet of dat goed geschreven is} is demoeit waard om te bekijken

7. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Prachovské skály of de rotsen van Prachov.

prachovskaly.com Foto's onder "Vyhlídky".

Deel deze pagina