Sprookje van de schoenmaker Rumcajs

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Rumcajs--manka--cipisek_3.jpg


Wie kan wat meer vertellen over het sprookje van de schoenmaker Rumcajs met Manka en Cipísek.
Is het ook in het NL uitgebracht op film/DVD of boek?
 

Pelhřimov

Donateur
In het Nederlands zijn er een paar boekjes vertaald en gaat het verhaal over “Rover Roemdoem”
(Auteur: Václav Ctvrtek)

Mijn vriendin heeft de boekjes en zou me er straks meer info over sturen.

dit kon ik er zelf van vinden op internet:
http://www.boekbesprekingen.nl/cgi-bin/auteur.cgi?auteur=315487

Ctvrtek, Václav / Rover Roemdoem
Roemdoem de schoenmaker mag natuurlijk de burgemeester niet beledigen; hij wordt verbannen en verandert dan maar in een goede rover.
Den Haag, Leopold, 1977
Vert. van: Rumcajs


Ctvrtek, Václav / Vroemvroem het roverskind
Bundel verhalen over de avonturen van het slimme roverskind Vroemvroem. Samen met zijn vader Roemdoem zet hij zelfs de keizer op zijn nummer en ieder die de natuur geweld aandoet.
Vervolg op: Rover Roemdoem
Den Haag, Leopold, 1978
Vert. van: Cipísek. - 1972
 

Pelhřimov

Donateur
Ik kreeg net dit mailtje terug van mijn vriendin:

De sprookjes van Rumcajs, van schrijver Václav Čtvrtek zijn in het Nederlands uitgegeven onder de titel Rover Roemdoem (ISBN 90 258 3177 x) en Vroemvroem het roverskind (ISBN 90 258 31 788).
Ze zijn, helaas niet met de originele illustraties, in 1977 en 1978 uitgegeven door uitgeverij Leopold in Den Haag.
Misschien nog wel tweedehands te vinden.

Voor zover ik weet zijn er geen Nederlands ondertitelde video's of dvd's van, alleen Tsjechische.
 

kuurgast

Donateur
Martina bedankt voor je link. :?: Euhh alleen is het bijna niet te lezen met de vertaling van google.En zoveel woorden Tsjechisch ken ik niet.:bloos2: Maar zal het proberen om er een verhaal van te maken wat leesbaar is.
Pelhřimov wat fijn dat je de ISBNnummers hebt gekregen.:top: Zal daarmee gaan zoeken of er nog iets
te koop is.
Als je naar Jičin gaat dan zie je daar regelmatig Rumcajs in etalages en afbeeldingen.Het is leuk om het hele verhaal te leren kennen.
 
Bovenaan