Spindleruv Mlyn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

skischool

Ik ben vorige jaar naar Harracov geweest, daar hebben mijn kinderen van 5 en 8 les gehad van SUN skischool. Het ging geweldig, ze gaven geen Nederlandse les, maar ze deden het echt geweldig. Ik denk niet dat taal een echte probleem is voor kinderen, kinderen kunnen zich echter geweldig aanpassen. Mijn zoontje zat op snowboard, na 4 lessen was hij de beste van zijn groep, dat zonder Nederlands talig skileraren. Wij gaan a.s. winter naar Spindleruv Mlyn, en ik ben al druk aan het kijken waar ze les gaan krijgen. Gelukkig zit er ook een Sun skischool, dus keuze makkelijk gemaakt. Maar tijdens mijn zoektocht kwam ik op MAX skischool, en volgens mij heeft deze Nederlands talig skileraren. Anders moet je ze even mailen, vragen of dit klopt.
Veel van deze skischolen kunnen wel goed Engels, en moet je maar zo denken:"kinderen hebben een bijzondere gave voor het leren van een nieuwe taal" kunnen ze niet gelijk hun ski techniek ontwikkelen, maar ook gelijk hun taal techniek.:D
 
Wij gaan dit jaar voor de tweede keer een weekje naar Tjechië Spinderluv mlyn. Van 22 tot en met 29 december. We logeren in pension Alba. 2 volwassenen en 2 kids (8 en 11 jaar) Graag willen we een dagje naar Praag ( de moeite waard??) en je zou in Spinderluv mlyn ook leuk kunnen sleeën?? Wellicht nog een kerstmarkt in de huurt? Kortom zou heeeeeel blij zijn met tips en adviezen voor deze week
 

Ad Verschoor

Donateur
Kortom zou heeeeeel blij zijn met tips en adviezen voor deze week

Een dag Praag is altijd de moeite waard, maar bedenk wel dat het vanaf Spinleruv Mlyn 146 kilometer is per auto. In de meeste plaatsen zijn in jullie vakantieperiode wel Kerstmarkten te vinden. Trutnov 48 km., Vrchlabi, Hostinne 35 km., of Hradec Kralove 85 km. In Dolni Brusnice vlakbij Dvur Kralove 54 km. is bij het hotel Pod Zvicinou op 26 en 27 december van 13.00 tot 15.00 uur een levende Kerststal te bezichtigen. Het is er ook genieten van een prachtig uitzicht en vergeet daarbij niet de (Dickens) dam te bezichtigen in het dichtbij gelegen Bila Tremesna. Zeer aan te bevelen !!!!!!!!!!!
 

Ad Verschoor

Donateur
Hart van de Tsjechische wintersportscene Spindleruv Mlyn

Het dorp met de bijna onuitspreekbare naam 'Spindleruv Mlyn' is behoorlijk populair bij Nederlandse wintersporters. De belangrijkste reden is de zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Je bent een week op wintersport in de 'echte' bergen, maar over het algemeen voor een veel lager bedrag dan in de Alpen.

Prima skigebied voor beginners en lichtgevorderden
Bij skiën in het Reuzengebergte moet je niet meteen denken aan dezelfde omstandigheden zoals we die kennen uit de Alpenlanden. Als beginner of als lichtgevorderd skiër kom je in Spindleruv Mlyn echter zeker aan je trekken. Het gebied is relatief sneeuwzeker, mede door het gebruik van sneeuwkanonnen, en vanaf de parkeerplaats of het centrale busstation kun je je met de moderne stoeltjeslift 'Hromovka' naar de skigebieden Svaty Petr en Medvedin laten brengen. Door een divers aanbod van ruim twintig pistes zijn er voor iedereen wel mogelijkheden. De snowboarder kan terecht in een snowpark waar ook World Cup wedstrijden worden gehouden. Het skigebied Medvedin is niet alleen een goed alternatief voor gezinnen met kinderen, maar ook aan te raden voor beginnende skiërs. De liften worden ook steeds moderner.

Niet teveel uitgeven aan de wintersport
Ben je op zoek naar uitdagende pistes? Dan is Splindleruv Mlyn niet jouw bestemming. Wil je mooie lange tochten maken? Ook dan is Splindleruv Mlyn geen aanrader en dat geldt ook voor absolute sneeuwzekerheid. Voor welke wintersporter is Splindleruv Mlyn wel geschikt? Simpel, voor beginnende wintersporters en mensen die niet zoveel waarde hechten aan een groot skigebied, maar gewoon voor niet teveel geld in de sneeuw willen staan.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/spindleruv (Klik aan voor een leuke video)
 
Alvast bedankt voor deze informatie. Ik noteer het allemaal ook het echte kerstbrood bij het hotel en de bezienswaardigheden in praag☺️ Hoop dat er snel wat sneeuw valt. We hebben er enorm zin in
 
Zijn er mensen bekend met het sleeën in Spinderluv mlyn en wandelen?
En dan wbt hoe wat en waar. Ik weet dat ik 13 jaar geleden van boven op een berg naar beneden kon sleeën; is dat nog en waar boek je dat.
En zijn er mooie wandelingen door de bergen die ook met kinderen gedaan kunnen worden (8 en 11), zo ja, vanwaar moet je dan starten? Kan het op internet niet goed vinden helaas.
Hopelijk gaat het nog sneeuwen, dat is toch uiteindelijk waar wij voor gaan.
 
Bovenaan