Spindleruv Mlyn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sun Ski had de afgelopen jaren een nederlandse skilerares om les te ggeven aan de kleintjes. Haar naam is Magda, achternaam weet ik niet.
Verder heb ik daar al 3jr les gehad en is me goed bevallen.
Boeken hebben wij elk jaar gedaan via wintersporttsjechie.nl.

Hopelijk heb je hier iets aan !

gr
Kami
 
Weet ik niet, d8 dat alleen Skol dat deed. Tenminste bij Svaty Petr, bij Medvedin kan het ook. Wij deden het nooit, maar de kids zitten meestal op een ander gedeelte van Medvedin d8 ik. Ik heb iig nog nooit erg lange wachttijden meegemaakt in Spindl.
 
Wij komen morgen voor de eerste keer naar Spindleruv Mlyn om een paar dagen te skieen. Ligt er wel voldoende sneeuw op de pistes om te skieeen?
Omdat we niet met een georganiseerde reis gaan moeten we in Spindleruv Mlyn nog skies huren en skipas, dit hebben we echter niet vantevoren gereserveerd zijn er genoeg faciliteiten om hier aan te geraken?

Heeft er iemand trouwens ervaring met skol max in Spindleruv Mlyn?

nouwja ik hoop dat het een mooie skievakantie word.. :)
 
Sneeuw genoeg om te skiën. Weer is alleen niet top, hoop niet voor jullie dat het ook nog gaat regenen. Skies en pas is geen probleem. Jullie zitten in het 'laagseizoen', dus dan is er genoeg te krijgen. Lessen kan je gewoon overal regelen bij Skol Max (hebben meerdere kantoren in Spindl). Zelf niet direct ervaring mee, maar van vrienden en kennissen geen negatieve informatie over gehoord. Heel veel plezier in ieder geval in Spindl. Dat moet vast gaan lukken!
 
Kan iemand eens vertellen hoe de sneeuwcondities in Spindl zijn ?
Ik ga volgend weekend naar Spindl toe en hoop op betere sneeuw dan vorig jaar.

alvast bedankt,

greetz
Kami
 
let op je centen in de grote audibar

:stout: Stout zijn ze wel in Splyn, vooral als je bij de grote bar (Audibar) iets gaat halen aan de tap. Je betaalt met 1000 kronen en je krijgt maar op 800 terug. Dit hebben wij (groep van 14 personen) allemaal diverse keren meegemaakt.
Het gebied is prachtig, maar let vooral goed op je centen.
Dit jaar kregen we ook te horen van de verhuurder van ski's etc. dat het diefstalpercentage flink aan het stijgen was. Als tip: zet je skies uit elkaar of ruil er een met een van je vrienden.
Buiten deze kleine teleurstellingen hebben wij voor de tweede keer in tsjechie een fantastische wintersportvakantie meegemaakt; een aanrader voor iedereen (niet teveel natuurlijk, anders wordt het te druk :lache:).
Tot 2009 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :zwaai:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Skieer om het leven gekomen in Špindlerův Mlýn

In Špindlerův Mlýn is een man om het leven gekomen op de skipiste. Door de slechte omstandigheden op de piste is de man van het traject geraakt, crashte door de afsluiting en kwam in een kloof terecht.
Reddingwerkers konden slechts met behulp van een helicopter bij de man geraken. De man had ernstige hoofdletsels opgelopen en meerdere breuken. Ondanks alle pogingen van het reddingsteam is de man nog voor de overbrenging naar het hospitaal overleden.

radio.cz
 
Klinkt inderdaad heftig zeg. Niet leuk om te horen. Is ook bekend waar dit ongeluk heeft plaatsgevonden in Spindl? Ik kan me namelijk zo geen plek voor de geest halen waar een afgrond naast de piste zit. Bij voorbaat dank.
 
Spindleruv

Wij skieden gister en eergister nog op Svaty Petr.
Donderdag vloog daar wel een gele traumahelicopter over aan eind van de middag. We logeerden in Pec Pod Snezkou en hebben er verder niks over gehoord.
De piste was trouwens goed te skiën dankzij sneeuwkanonnen.
 
weer thuis

Wij zijn weer thuis van een weekje wintersport.
Gisteren skieden we in Spindleruv Mlyn op Svaty Petr en Misecky.
Veel sneeuw daar. Ook op de Lisa Hora.
hebben idd wel op die dag trauma heli in de lucht zien vliegen. triest bericht...
affijn, wij hebben gisteren nog sneeuw gehad bij svaty petr. vanmorgen vertrokken en allemaal regen. perfecte week gehad, goede pistes op svaty petr.
volgend jaar weer.
 
Die gele helicopter was geen trauma helicopter donderdag aan het einde van de middag.
Hij landde naast ons op de parkeerplaats van de supermarkt.
Er kwam een zakenman uit met bodyguards die naar een dure Mercedes werd gebracht.
Waarschijnlijk gewoon een belangrijk persoon.
 
Nieuwe lift Spindleruv Mlyn?

Hallo iedereen:zwaai:

Ik las vandaag in het AD de bijlage: reiswereld.
dit was een bijlage vooral over wintersport.. en ja hoor er stond een stuk in over Tsjechische skigebieden.
en wel een kleine, grote en een groot skiegebied
Mala Upa, Pec Pod en Spindleruv Mlyn
en nou stond er in het stukje over Spindleruv:

''een skibus onderhoudt de verbinding tussen het dorp en de twee belangrijkste skibergen Medvedin en Svaty Petr. een aantal klassieke hotels in Jugenstil geven het dorp wat extra allure en als de plannen doorgaan, komt ereen nieuwe lift die beide bergen met elkaar verbindt''

Wie weet hier wat van???
Lijkt me een goede investering, aangezien je dan een aantal kilometer piste met elkaar verbind, zodat je makkelijk een ''tocht'' kan maken!!
 
Bovenaan